PREPARATION OF FUTURE SOCIAL WORKERS UNDER HIGHER EDUCATION TO PREVENT TRAFFICKING

Authors

Keywords:

training, social worker, human trafficking, human rights, prevention of trafficking, preventive work.

Abstract

The article deals with social importance and urgent need for preventive social and educational work on prevention of human trafficking in Ukraine. Found to have insufficient professional training of social workers to work with different category "risk groups", especially with young people, and therefore determined that one of the important tasks of training future social workers at the present stage of development of Ukrainian society is the proper organization of educational training students on prevention of trafficking as one of the important areas of countering this gross violation of human rights. Presented study the possibility of such an example training of future social workers in Nizhyn Gogol State University within the academic discipline called "Prevention of human trafficking." The course is 90 hours, 14 hours set aside for lectures, 16 hours - for practical classes, 60 hours - for independent work. Type of final control – credit. Academic discipline includes two content modules. First - dedicated to the theoretical foundations of human trafficking as a human rights violation. The second - the prevention of human trafficking, which highlight the approaches, principles, social and educational conditions of preventive work and cooperation between different actors activities to prevent trafficking. Revealed that during such training future social workers master the techniques and technology of preventive work with different target groups, determine the range of potential partners and the scope of their competence in professional interaction to prevent trafficking.

Author Biography

Antonina Kononchuk, Taras Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University

Ph.D., Associate professor, doctoral candidate Department of Social Work

References

Добрина О.А., БасоваТ.В. Диагностическая школа в социальной работе : оценка гуманистического потенциала / О.А.Добрина, Т.В.Басова // Международный научний журнал «Интерактивная наука. -2017. - №11. – С. 102-103. – DOI 10. 21661/r – 116841.

Запобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти : навч.-метод.посібник / І.Д.Звєрєва, Р.М.Зеленський, Н.С.Калашник та ін.; Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна». – К.: Україна, 2008. – 284 с.

Звіт дослідження рівня обізнаності з явищем торгівлі людьми. – К.: Представництво МОМ в Укаїні, 2011. – 82 с.

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг. ред. проф. І.Д.Звєрєвої. – Київ, Сімферополь: Універсум, 2012. -536 с.

Ковальчук Л.Г. Соціально-педагогічні умови профілактики торгівлі дітьми: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. кандидата пед. наук: !3.00.05 – соціальна педагогіка / Людмила Ковальчук; Інститут проблем виховання АПН України. – Київ, 2010. – 20 с.

Лукашевич М.П., Семигіна Т.В. Соціальна робота (теорія і практика): підручник /М.П.Лукашевич, Т.В.Семигіна. –К.: Каравела, 2009. – 368 с.

Моніторинг виконання Державної програми протидії торгівлі людьми на період до 2010 року та проблемні питання підготовки нової програми / заг. ред. К.Б.Левченко. – К.: 2010. – 32 с.

Моніторинг виконання Державної програми протидії торгівлі людьми на період до 2010 року / заг. ред. К.Б.Левченко. – К.: Агентство «Україна», 2010. – 80 с.

Річний звіт Центру «Ла Страда-Україна» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://la-strada.org.ua.

Соціальна профілактика торгівлі людьми: навч.-методичний посібник / за ред. К.Б.Левченко, І.М.Трубавіної. – К.: Агентство «Україна», 2007. – 352 с.

Статистика справ постраждалих від торгівлі людьми Представництва МОМ в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://en.stoptrafficksng.org.

Published

2017-06-29

How to Cite

Kononchuk, A. (2017). PREPARATION OF FUTURE SOCIAL WORKERS UNDER HIGHER EDUCATION TO PREVENT TRAFFICKING. Social Work and Education, 4(1), 47–59. Retrieved from https://journals.uran.ua/swe/article/view/106031

Issue

Section

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION