PEDAGOGICAL (PROFESSIONAL) PRACTICAL TRAINING IN DESIGNING STUDENT’S INDIVIDUAL EDUCATIONAL PATH

Victoria Bagrij

Abstract


The problem of pedagogical (professional) practical training in designing student’s individual educational path is revealed in the article. The essence of the individual educational path designing is determined. The terms of its efficiency are grounded in the context of organizational and pedagogical support of the future social workers / teachers practical training.

Keywords


pedagogical practical training, designing student’s individual educational path, practical training of future social worker / teachers.

References


Глазкина Л. В. Реализация индивидуальных образовательных траекторий студентами педагогического колледжа в процессе педагогической практики : диссертация ... кандидата педагогических наук : 13.00.08./ Людмила Валентиновна Глазкина. – Ростов-на-Дону, 2005. – 174 с.

Суртаева Н. Н. Нетрадиционные педагогические технологии: Парацентрическая технология : учеб. науч. Пособие / Н. Н. Суртаева. – М. – Омск, 1974. – 22 с.

Хуторской А. В. Ключевые компетентности как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – No 2. – С. 58 – 61.




Copyright (c) 2017 Victoria Bagrij

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.