DOI: https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.2.3
PORTFOLIO TECHNOLOGY AS A MEANS OF FORMING PROFESSIONAL COMPETENCIES FOR FUTURE SOCIAL SPHERE WORKERS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Gronlund Norman E. (2005). Student Performance Assessment: A Practical Guide / E. Norman Gronlund. K .: Educational Center "Consortium for the Improvement of Management Education in Ukraine", 312 [in Ukrainian] (Гронлунд Норман Е. (2005). Оцінювання студентської успішності: практичний посібник / Е. Норман Гронлунд. К. : Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 312).
The Law of Ukraine "About the Illness of the Osvit" [Electronic resource]. Access mode: http://zakon4.rada.gov.ua//laws/show/1556-18/page. [in Ukrainian] (Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс ]. Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua//laws/show/1556-18/page).
Kondratenko, E. V. (2014). Portfolio as a technology for assessing the professional competencies of students. Bulletin of the Mari State University. №1(13), 176-180 [in Russian] (Кондратенко, Е. В. (2014). Портфолио как технология оценивания профессиональных компетентностей студентов. Вестник Марийского государственного университерта. №1(13), 176-180).
Modeling of a teacher's portfolio: teaching method-manual / method. N.V. Bakhmat. 2nd kind, reworked. and complemented Kamyanets-Podilsky, 2014, 72 [in Ukrainian] (Моделювання портфоліо педагога : навч.-метод.посібник / уклад. Н.В.Бахмат. 2-е вид., переробл. і доповн. Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький А.А., 2014. 72).
New pedagogical and information technologies in the education system / E.S.Polat, M.Yu.Bukharkina, M.V. Moiseeva, A.E.Petrov; Ed. E.S. Polat. M.: Academy, 2002, 272 [in Russian] (Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С.Полат, М.Ю.Бухаркина, М.В.Моисеева, А.Е.Петров ; под ред. Е.С.Полат. М. : Академия, 2002. 272).
Assessment and selection of pedagogical innovations: theoretical and applied aspect: scientific method. manual / ed. L. Danilenko. K.: The Logos, 2001, 185 [in Ukrainian] (Оцінювання та відбір педагогічних інновацій : теоретико-прикладний аспект : науково-метод. посібник / за ред. Л.Даниленко. (2001). К. : Логос, 185).
Portfolio of teacher / red. I. Sokolianskaya. Kharkiv: View. Group "Basis", 2013, 224 [in Ukrainian] (Портфоліо педагога (2013). Укл. І.Т.Соколянська. Харків : Вид.група «Основа», 224).
Romanenko, Uy. А. (2012). Portfolio of the student: didactic aspect. Scientific notes of the NDU named by M.Gogol. Psychological-pedagogical sciences. №2, 38-40 [in Ukrainian] (Романенко Ю. А. (2012). Портфоліо студента : дидактичний аспект. Наукові записки НДУ імені М.Гоголя. Психолого-педагогічні науки. (2), 38-40).
Sydoruk, А. V. (2015). Use of portfolio technology in assessing the readiness of future teachers of physical culture. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Sumy: Sumy MPU named after AS Makarenko. №8(52), 186-192 [in Ukrainian] (Сидорук, А. В. (2015). Використання технології портфоліо в оцінюванні готовності майбутніх учителів фізичної культури. Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. Суми : СумДПУ імені А.С.Макаренка. №8(52), 186-192).
Chapil, M. M. (2012). Pedagogical Technologies: teaching manual. K.: Academic Edition, 224 [in Ukrainian] (Чепіль, М. М. (2012). Педагогічні технології : навч. посіб. К. : Академвидав, 224).
Carless, D., Joughin, G. & Mok, M. (2006). Learning-oriented assessment: principles and practice, Assessment and Evaluation in Higher Education. №31(4), 395–398.
Ebel, R. L. (2005). Measuring Educational Achievements. N. J. : Prentice Hall, 481.
Rice, J. M. (2004). 50 years of objective measurement and research in education of Educational Research. № 41, 241-264.
Copyright (c) 2018 Antonina Kononchuk

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.