PATRIOTIC EDUCATION IN A PEDAGOGICAL ORGANIZATION OF THE PROCESS OF MASTERING BY PERSONALITY OF SOCIAL EXPERIENCE

Віталій Кульчицький

Abstract


The most important sphere of human activity is science. It is the cultural dominance of our time, has a strong potential for efficient transformation of man and the world, and therefore it is responsible for the further development of mankind (V.V.Kizima, V.I.Onopriyenko, N.Yu.Tepper, LV Sheyenko et al.). An important part of the scientific system is education, which is the subject of education and personal development. So always urgent task is to study such a complex phenomenon, which is teaching science, its content, structure, driving forces and key factors of its results.
A new epoch of Ukrainian state not only poses new challenges patriotic education of youth, but also on the necessity for understanding and justification of new conceptual approaches to its implementation.
Current understanding of patriotism caused by the social order of the Ukrainian state in education and training, which is specified in the "State National Program" Education "(Ukraine XXI century)" training of children and youth in the national education system "and" the concept of civic education of the individual in the development Ukrainian statehood. " In particular, in the latter case, the document is there when patriotism meant love for his people, to Ukraine [2].
Educating the younger generation, acquisition youth social maturity - is one of the aspects which studies social pedagogy. This is the science teacher acts as a coherent systematic analysis
youth, exploring it from a position of dynamic changes in key areas of life: political, economic, social and spiritual.

Keywords


patriotism; patriotic education

References


Боришевський М. Й. Соціально-психологічна сутність та генеза духовності особистості / М. Й. Боришевський // Збірник наукових праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Т.ХІ. Ч.5. – К.,

– С. 50–58.

Галузинський І. А., Євтух М. Б. Педагогіка: теорія та історія: Навч. посіб. / І. А. Галузинський, М. Б. Євтух. – К.: Наша школа, 1996. – 347с.

Гапон Ю. Соціально-педагогічні основи виховання у світлі результатів соціального дослідження / Ю. Гапон // Педагогіка і психологія. – К., 2005. – №1. – С. 89-96.

Завалевський Ю. Проблеми соціально-громадянського виховання та підходи до її розв’язання в історії теоретичної думки / Ю. Завалевський // Педагогіка і психологія. – К., 2002. – №4. – С. 55-64.

Литвиненко С.А. Виховання як соціально-культурний феномен / С.А. Литвиненко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – Рівне: РДГУ, 2001. – Вип. 16. – С. 80-84.

Москаленко В. Проблема виховання в контексті соціалізації особистості / В. Москаленко // Соціальна психологія. – К., 2005. – №3. – С. 20-32.

Радул В. Соціальний характер виховання / В. Радул // Шлях освіти. – К., 2004. – №3. – С. 6-9.

Татаркевич В. О счастье и совершенстве человека / В. Татаркевич. – М.: Прогресс, 1981. – 367 с.

Хорламова О. Л., Кравченко Т. В. Виховання у дітей в сім’ї патріотизму як життєвої цінності / О. Л. Хорламова, Т. В. Кравченко //Виховання патріотизму у дітей та молоді в сучасних соціально-

економічних умовах: Матер. Звітної наук.-практич. конф. – К., 1999. – С. 34–37.




Copyright (c) 2016

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.