Функціональна модель системи просування affiliate program в партнерських мережах

Автор(и)

  • D. S. Mironenko ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.34.2017.105914

Ключові слова:

партнерська програма, інтернет-маркетинг, бізнес процес, конверсія, веб-майстер, рекламна кампанія

Анотація

Проведено структурний аналіз бізнес процесів просування партнерських програм в рекламних мережах. Наведені основні та додаткові характеристики партнерської програми, які слід враховувати для ефективного її просування. Введені критерії оцінки ефективності партнерської програми та рекламної кампанії в цілому

Біографія автора

D. S. Mironenko, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Список використаних джерел (ГОСТ):

Голик В.С. Эффективность интернет-маркетинга в бизнесе / В.С. Голик. – М. : Диалектика. – 2008. – С. 196.

Heitzman A. Seven Affiliate Marketing Promotional Methods / A. Heitzman [Електронний ресурс] // HigherVisibility. Blog. – (http://www.highervisibility.com/7-best-affiliate-marketing-promotional-methods/).

Bishop C. The value of affiliate marketing today / C. Bishop [Електронний ресурс] // Econsultancy. Blog. – (https://econsultancy.com/blog/10225-the-value-of-affiliate-marketing-today/).

Phan H.G. A technical practice of affiliate marketing. Case study: coLanguage and OptimalNachhilfe / H.G. Phan. – Lahti, 2015. – 49 р.

Duffy D.L. Affiliate Marketing and its impact on e-commerce / D.L. Duffy // Asheville, North Carolina, USA: Journal of Comsumer marketing. – 2005. – Vol. 22, Issue 3. – Рp. 161-163.

Agrawal H. Amazon Affiliate Program – A Beginner’s Guide / H. Agrawal [Електронний ресурс] // Shout me loud. Blog for bloggers. – (https://www.shoutmeloud.com/how-to-make-money-with-amazon-affiliate-program.html).

Milanov D. Affiliate Internet marketing: Concept and Application Analysis / D. Milanov, M. Ivković // Education and Management Technology (ICEMT), International Conference (2-4 Nov. 2010). – Cairo, Egypt, 2010. – P. 319-323.

Edelman B. Risk, Information, and Incentives in Online Affiliate Marketing / B. Edelman, W. Brandi // Journal of Marketing Research. – 2015. – № 1. – Рp. 1-12.

Snyder P. Characterizing fraud and its ramifications in affiliate marketing networks / P. Snyder, С. Kanich // Journal of Cybersecurity. – Oxford University Press, 2016. – Vol. 2, № 1. – P. 71-81.

Hourigan M. History of Affiliate Marketing (infographic) / M. Hourigan [Електронний ресурс]. – (http://blog.shoeboxed.com/history-of-affiliate-marketing-infographic/).

Prussakov G. British Affiliate Marketing Comprises 6% of UK Internet Economy / G. Prussakov [Електронний ресурс]. – (http://www.amnavigator.com/blog/2013/01/22/british-affiliate-marketing-comprises-6-of-uk-internet-economy/).

Samosseiko D. The partnerka – what is it, and why should you care? / D. Samosseiko // Virus Bulletin Conference. – Vancouver, Canada, 2009. – Pp. 115-120.

References:

Golik V.S. Effektivnost' internet-marketinga v biznese [Efficiency Internet marketing in business]. Мoscow, Dialectics Publ., 2008. Р. 196. (Rus.)

Heitzman A. Seven Best Affiliate Marketing Promotional Methods. Available at: http://www.highervisibility.com/7-best-affiliate-marketing-promotional-methods/ (accessed 07 March 2017). (Eng.)

Bishop C. The value of affiliate marketing today. Available at: https://econsultancy.com/blog/

-the-value-of-affiliate-marketing-today/ (accessed 28 March 2017). (Eng.)

Phan H.G. A technical practice of affiliate marketing. Case study: coLanguage and OptimalNachhilfe. Lahti, Lahti University of Applied Sciences Publ., 2015. 49 p. (Eng.)

Duffy D. Affiliate marketing and its impact on e-commerce. Journal of Consumer Marketing, vol. 22, iss. 3, 2005, pp.161-163. (Eng.)

Agraval H. Amazon Affiliate Program – A Beginner’s Guide. Available at: https://www.shoutmeloud.com/how-to-make-money-with-amazon-affiliate-program.html (accessed 28 February 2017). (Eng.)

Milanov D., Ivković M. Affiliate Internet marketing: Concept and Application Analysis. 2010 International Conference on Education and Management Technology (ICEMT 2-4 Nov. 2010). Cairo, Egypt, 2010. pp. 319-323. (Eng.)

Edelman B., Brandi W. Risk, Information, and Incentives in Online Affiliate Marketing. Journal of Marketing Research, 2015, no. 1, pp. 1-12. (Eng.)

Snyder P., Kanich С. Characterizing fraud and its ramifications in affiliate marketing networks, Journal of Cybersecurity, vol. 2, no. 1, 2016, pp. 71-81. (Eng.)

Hourigan M. History of Affiliate Marketing [INFOGRAPHIC]. Available at: http://blog.shoeboxed.com/history-of-affiliate-marketing-infographic/ (accessed 28 March 2017). (Eng.)

Prussakov G. British Affiliate Marketing Comprises 6% of UK Internet Economy. Available at: http://www.amnavigator.com/blog/2013/01/22/british-affiliate-marketing-comprises-6-of-uk-internet-economy/ (accessed 28 March 2017). (Eng.)

Samosseiko D. The partnerka – What is it, and why should you care? Virus Bulletin Conference, 2009, pp. 115-120. (Eng.)

##submission.downloads##

Як цитувати

Mironenko, D. S. (2017). Функціональна модель системи просування affiliate program в партнерських мережах. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (34), 176–182. https://doi.org/10.31498/2225-6733.34.2017.105914