Побудова методології оптимального використання багатоопераційних технологій відновлення та зміцнення поверхонь деталей суднових механізмів в процесі ремонту

Автор(и)

  • Б.А. Ляшенко Інститут проблем міцності ім. Г. С. Писаренко, м. Київ , Ukraine
  • М.С. Агєєв Херсонська державна морська академія, м. Херсон, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5691-8986
  • В.П. Волков Харківський національний автомобильно-дорожний університет, м. Харків, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2202-3441
  • О.В. Захарчук Луцький національний технічний університет, м. Луцьк, Ukraine
  • С.М. Устінцев Херсонська державна морська академія, м. Херсон , Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32782/2225-6733.43.2021.23

Ключові слова:

багатоопераційні технології, оптимізація, напружено-деформований стан, контактна міцність, деталі суднових механізмів, ремонт

Анотація

Наведено результати з побудови методології встановлення оптимальної послідовності багатоопераційних (адитивних) технологій відновлення та зміцнення поверхонь деталей суднових механізмів в процесі ремонту, при якій досягаються максимальні експлуатаційні властивості деталей за мінімальних витрат на модифікацію їхньої поверхні. Запропоновано математичну формалізацію та постановку завдання забезпечення заданих властивостей поверхневих шарів деталей суднових механізмів в умовах їх технологічної модифікації, а також сукупність базових мінімізуючих функціоналів, які дозволяють встановлювати необхідні параметри та послідовності багатоопераційних технологій, що забезпечують задані властивості поверхонь деталей суднових механізмів в процесі ремонту. Як приклад використання розроблених у роботі підходів, розглянуті завдання щодо підвищення контактної довговічності деталей, що експлуатуються в умовах переважаючого газоабразивного зношування, за допомогою формування заданих функціонально-градієнтних параметрів поверхневих шарів відновлюваних поверхонь при азотуванні. З використанням розроблених підходів математичного та комп'ютерного моделювання поведінки функціонально-градієнтних матеріалів розраховано та проаналізовано напружено-деформований стан досліджуваних структурно нелокальних елементів деталей суднових механізмів в умовах фрикційних контактних навантажень, визначено величини зон втрати міцності та показані шляхи управління процесами структуроутворення властивостей одержаних механічних систем

Біографії авторів

Б.А. Ляшенко , Інститут проблем міцності ім. Г. С. Писаренко, м. Київ

Доктор технічних наук, професор

М.С. Агєєв , Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Доктор технічних наук, доцент

В.П. Волков , Харківський національний автомобильно-дорожний університет, м. Харків

Доктор технічних наук, професор

О.В. Захарчук , Луцький національний технічний університет, м. Луцьк

Кандидат технічних наук, доцент

С.М. Устінцев , Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Аспірант

Посилання

Кузін М.О. Визначення оптимальних параметрів структури поверхневих шарів деталей з врахуванням умов експлуатації / М.О. Кузін // Поліграфія і видавнича справа. – 2013. – № 3-4(63-64). – С. 55-64.

Агєєв М.С. Застосування комбінованих технологій відновлення для підвищення ресурсу деталей засобів транспорту / М.С. Агєєв, І. В. Грицук, Е.К. Солових // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту (УкрДУЗТ). – 2020. – Вип. 194. – С. 81-92. – Режим доступу: https://doi.org/10.18664/1994-7852.194.2020.230412.

Вигерина Т.В. Оценка влияния параметров газотермического напыления покрытий на их свойства путем использования методов математического планирования / Т.В. Вигерина, М.С. Агеев, К.А. Данько // Вестник Полоцкого государственного университета. – 2017. – № 1. – С. 35-40. – (Серия В. Промышленность. Прикладные науки. Машиноведение и машиностроение).

Журавлев Ю.В. Избранные труды / Ю.В. Журавлев. – М. : Магистр, 1998. – 420 с.

Корн Г. Справочник по математике / Г. Корн, Т. Корн. – М. : Наука, 1977. – 832 с.

Булычев С.Н. Соотношение между восстановленной и невосстановленной твердостью при испытаниях наномикро-индентированием / С.Н. Булычев // Журнал технической физики. – 1999. – Т. 69, № 7. – С. 42-48.

Кузин Н.О. Управление контактной прочностью материалов узлов трения подвижного состава с использованием математических и компьютерных моделей / Н.О. Кузин// Залізничний транспорт України. – 2011. – № 2. – С. 55-60.

Крагельский И.В. Основы расчетов на трение и износ / И.В. Крагельский, М.Н. Добычин, В.С. Комбалов. – М.: Машиностроение, 1977. – 526 с.

Александров В.А. Температурное поле и износ неоднородного алмазного круга при конвективном теплообмене. Ч. II / В.А. Александров, А.Н. Жуковский, В.А. Мечник // Трение и износ. – 1994. – Вып. 15, № 2. – С. 196-201.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Ляшенко , Б., Агєєв , М., Волков , В., Захарчук , О., & Устінцев , С. (2021). Побудова методології оптимального використання багатоопераційних технологій відновлення та зміцнення поверхонь деталей суднових механізмів в процесі ремонту. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (43), 191–202. https://doi.org/10.32782/2225-6733.43.2021.23

Номер

Розділ

271 Річковий та морський транспорт