Особливості інформаційної моделі моніторингу дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану

Автор(и)

  • І.В. Грицук ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7065-6820
  • В.В. Черненко Херсонська державна морська академія, м. Херсон , Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32782/2225-6733.43.2021.24

Ключові слова:

суднова енергетична установка, дизельна електростанція, двигун, температура, граф, прогнозування, моніторинг, діагностування, інформаційний елемент

Анотація

В статі розглядаються особливості інформаційної моделі моніторингу дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану складної системи транспортного засобу. Запропонований підхід до формування складної систем прогнозування параметрів технічного стану суднової енергетичної установки з урахуванням стану операторів системи і їх режимів роботи. В статті розглядається загальний підхід і саме особливості побудови інформаційної системи дизельної електростанції. Показана побудована інформаційна модель дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану на основі двигуна Д-246.4, як лабораторної установки. При виконанні формування інформаційної моделі застосована системна декомпозиція дизельної електростанції на складові елементи та інформаційні взаємозв'язки між складовими елементами з метою забезпечення прогнозування параметрів її технічного стану. Показано, що при формуванні предметної області дослідної дизельної електростанції були використані принципи, що орієнтовані на конкретні завдання обробки, аналізу даних і функціональні потреби та особливості роботи обслуговуючого персоналу у складі системи прогнозування. В статті запропоновано механізм реалізації прогнозних моделей, який здійснюється на основі моніторингової системи дизельної електростанції (моніторинг, діагностика, визначення статусу несправностей тощо). В статті показано передбачення в системі моніторингу виконання прогнозу параметрів стану дизельної електростанції як на відповідний прогнозний час, так і до отриманих значень параметрів з найменшим значенням прогнозного часу, при якому відбудеться вихід за встановлені допустимі межі. На основі прогнозуючих алгоритмів реалізовано два різновиди прогнозування: індивідуальне прогнозування для окремого параметру і прогнозування за кількома параметрами. Запропонований механізм реалізації і формування інформаційної моделі моніторингу дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану може бути корисний для роботи з аналогічними системами і механізмами у складі суднових енергетичних установок

Біографії авторів

І.В. Грицук , ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

Доктор технічних наук, професор

В.В. Черненко , Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Старший викладач

Посилання

Говорущенко Н.Я. Техническая кибернетика транспорта: учебное пособие / Н.Я. Говорущенко, В.Н. Варфоломеев. – Харьков: ХГАДТУ, 2001. – 271 с.

Технические возможности повышения ресурса автономных электростанций энергети-ческих систем: монография / В.А. Атрощенко, Ю.Д. Шевцов, П.В. Яцынин, Р.А. Дьяченко, М.Н. Педько. – Краснодар: Издательский Дом – Юг, 2010. – 192 с.

Використання інтелектуальних інформаційних технологій позиціонування для контро-лю теплових параметрів системи комбінованого прогріву ДВЗ транспортного засобу / В.П. Матейчик, В.П. Волков, П.Б. Комов, О.Б. Комов, І.В. Грицук // Вісник ЖДТУ. – 2012. – № 3(62). – С. 136-141. – (Серія: Технічні науки).

Кадильникова Т.М. Мониторинг технологического состояния как фактор обеспечения безаварийной работы / Т.М. Кадильникова // Вісник Донбаської академії будівництва і архітектури. – 2002. – № 5(36). – С. 38-41. – (Технологія, організація, механізація та геодезичне забезпечення будівництва).

Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір наук.-практ. характеру № 64765 від 04.04.2016. Технічний регламент і результати роботи інформаційного програмного комплексу (продукту) MonDiaFor «HADI-15»» (monitoring, diagnosis, forecasting technical condition of the vehicle under ITS) при здійсненні моніторингу, діагностування, прогнозування параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах інтелекту-альних транспортних систем / В.П. Волков [та ін.]. – № 65240; заявл. 10.02.2016.

Інтелектуальні системи моніторингу транспорту: монографія / В.П. Волков [и др.]. – Харків : Вид-во НТМТ, 2015. – 246 с.

Improving the Processes of Preheating and Heating after the Vehicular Engine Start by Using Heating System with Phase-Transitional Thermal Accumulator / I. Gritsuk, Y. Gutarevych, V. Mateichyk, V. Volkov // SAE Technical Paper. – 2016. – 2016-01-0204. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2016-01-0204.

Матейчик В.П. Системний підхід до аналізу структурних схем енергоустановок транспортних засобів / В. П. Матейчик // Вісник НТУ «ХПІ». – 2002. – № 7, т. 2. – С.162-167.

Методи системного аналізу властивостей автомобільної техніки: навч. посібник / М.Ф. Дмитриченко, В.П. Матейчик, О.К. Грищук, М.П. Цюман. – К. : НТУ, 2014. – 168 с.

The peculiarities of monitoring road vehicle performance and environmental impact / Kuric I. [et al.] // MATEC Web of Conferences. Innovative Technologies in Engineering Production. – 2018. – Vol. 244. – Pp. 1-7. – Mode of access: https://doi.org/10.1051/matecconf/201824403003.

Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів / В.П. Матейчик [та ін.] // Управління проектами, системний аналіз і логістика. – К. : НТУ, 2014. – Вип. 13. – С. 126-138.

Information Security Risk Management of Vehicles / D. Klets [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-0015. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-0015.

Improving the Processes of Thermal Preparation of an Automobile Engine with Petrol and Gas Supply Systems (Vehicle Engine with Petrol and LPG Supplying Systems) / D. Pohorletskyi [et al.] // SAE Technical Paper. – 2020. – 2020-01-2031. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2020-01-2031.

Optimization of Vehicle Operating Conditions by Using Simulation Modeling Software / M. Volodarets [et al.] // SAE Technical Paper. – 2019. – 2019-01-0099. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2019-01-0099.

Evaluation of the Powertrain Condition Based on the Car Acceleration and Coasting Data / E. Rabinovich [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-1771. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-1771.

Структурний підхід до розробки автоматизованої системи збирання даних і моніторингу параметрів технічного стану транспортного засобу / В.П. Волков, І.В. Грицук, Ю.В. Грицук, Ю.В. Волков / Науковий вісник Херсонської державної морської академії : науковий журнал. – Херсон : Херсонська державна морська академія, 2017. – № 1(16). – C. 132-143.

Особливості моніторингу і визначення статусу несправностей транспортного засобу у складі бортового інформаційно-діагностичного комплексу / В.П. Волков, І.В. Грицук, А.П. Комов, Ю.В. Волков // Вісник Національного транспортного університету. – 2014. – Вип. 30. – С. 51-62.

The Complex Application of Monitoring and Express Diagnosing for Searching Failures on Common Rail System Units / I.V. Gritsuk [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-1773. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-1773.

Research of vehicle control informative functioning capacity / I. Kuric [et al.] // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. – 2020. – Vol. 776. – Pp. 1-11. – Mode of access: https://doi.org/10.1088/1757-899X/776/1/012036.

Cognitive Model of the Internal Combustion Engine / V. Vychuzhanin [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-1738. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-1738.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Грицук , І., & Черненко , В. (2021). Особливості інформаційної моделі моніторингу дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (43), 202–214. https://doi.org/10.32782/2225-6733.43.2021.24

Номер

Розділ

271 Річковий та морський транспорт