МІФОЛОГІЧНІ КОДИ ТА «ПОДВІЙНЕ КОДУВАННЯ» В МИСТЕЦТВІ

Автор(и)

  • Olena Aphonina кандидат мистецтвознавства, доцент, докторант Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138515

Ключові слова:

код, подвійне кодування, міф, міфологічний код, балет, музика, образотворче мистецтво, театр

Анотація

Метою статті є визначення особливостей міфологічних кодів та «подвійного кодування» в різних видах мистецт-ва. Методологія дослідження полягає в застосуванні системного підходу, який розкриває особливості міфологічних кодів та «подвійного кодування» в різних жанрах художньої творчості. Методологічною основою для визначення міфологічних кодів стали роботи Ч. Пірса, Ф. де Соссюра та «подвійного кодування» Р. Барта, Ч. Дженкса, Ю. Лотмана. Наукова нови-зна роботи полягає у визначенні міфологічних (аудіальних, вербальних, зорових) кодів у різних жанрах художньої творчості (балет, театр, образотворче мистецтво, музика). Висновки. Міфологічні коди представлені у всіх видах мистецтва (хореографія, музика, театр, образотворче мистецтво). Міфокоди, як будь-які інші коди, зберігають сталу систему якостей, за якими їх розрізняють не залежно від інтерпретацій образів та сюжетів. У творі М. Черепнина «Нарцис і Відлуння» засо-бами балетного мистецтва відбувається деміфологізація істинного змісту міфу. Реміфологізація (заміна старих уявлень новими) присутня в «Пігмаліоні» Б. Шоу. Алюзія на міф про Аріадну виявлена в балеті Р. Поклітару «Перехрестя». 

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-29

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення