Комунікативні властивості імпровізації у сучасній музиці

Автор(и)

  • Kira Maidenberg-Todorova старший викладач кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії ім. А.В. Нежданової, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138597

Ключові слова:

імпровізація, комунікація, інтерпретація, сучасна музика

Анотація

Метою роботи є дослідження феномена імпровізації у сучасній музичній творчості та виявлення її комунікативних властивостей. Методологія. Застосовані текстологічний, компаративно-типологічний, аналітичний та емпіричний підходи. Наукова новизна полягає у визначенні іманентних властивостей імпровізації, що проявляються на різних рівнях музичної комунікації; визначено систему комунікативних взаємовідносин між композитором, виконавцем і слухачем, що проявляються у сучасній музиці за допомогою імпровізації. Висновки. Імпровізація проявляє себе на всіх структурних рівнях музичної комунікації, виступаючи в різних функціональних іпостасях –дидактичній, інтерпретативній і безпосеред- ньо комунікативній, що робить її актуальним явищем в умовах сучасної музичної творчості. Імпровізація є основним способом виконавської інтерпретації відкритого тексту, виступає в ролі комунікативної ланки між виконавцем і композитором, оскільки використовує у якості організуючого фіксовані елементи і зв'язки в структурі композиторського тексту.Отже, імпровізація виступає саме тим параметром, який допомагає реалізувати двосторонній зв'язок між учасниками інтерпретативно-комунікативного процесу взаємовідносин композитор-виконавець-слухач.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-18

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення