Новаторське застосування правої (демпферної) педалі в сучасній фортепіанній музиці

Автор(и)

  • Oleg Bezborodko кандидат мистецтвознавства, доцент Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138685

Ключові слова:

права (демпферна) педаль фортепіано, педалізація, розширене фортепіано, сучасна фортепіанна музика

Анотація

Мета роботи. У статті досліджуються і визначаються основні шляхи новацій у використанні правої педалі фортепіано сучасними композиторами. Методологія дослідження базується на методах елементарно-теоретичного і структурно-генетичного аналізу та синтезу. Використовуються елементи стильового і виконавського аналізу. Компаративний метод дослідження даєзмогу провести аналогії між новаціями у використанні педалі сучасними композиторами і авторами кінця ХVIII – початку XIX століть. Наукова новизна полягає в описі, класифікації та естетико-стильовому обгрунтуванні спосо- бів новаторського застосування правої педалі в сучасній фортепіанній музиці, зокрема в творах украї- нських композиторів. Висновки. Основними шляхами новаторського застосування правої педалі є її тривале безперервне натиснення, що походить від зорі розвитку фортепіано як інструмента, її використання як невід’ємного допоміжного елемента різних технік розширеного фортепіано, використання і вписування в фактуру різноманітних шумів, що видаються внаслідок дії педального механізму і вва- жалися раніше естетично неприйнятними. У творах авторів, розглянутих в даній статті, права педаль є потужним оригінальним і новаторським засобом виразності і фактуротворення. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-05

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення