Культуровідповідність музично-педагогічної підготовки майбутніх фахівців мистецької освіти
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147404Ключові слова:
культурологічний підхід, музично-педагогічна підготовка, майбутні фахівці художньої освіти.Анотація
Мета роботи. Обгрунтування доцільності реалізації культурологічного підходу в музично-педагогічної підготовки майбутніх фахівців художньої освіти. Методологія дослідження полягає в дослідженні культурологічного підходу стосовно музично-педагогічної підготовки студентів – майбутніх фахівців в галузі мистецької освіти. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити і піддати аналізу певні аспекти і компоненти професійної підготовки майбутніх педагогів-музикантів у соціальних відносинах, знайти динамічний погляд на майбутнє людини, нові виміри його самореалізації. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про можливості культурологічного впливу в музично-педагогічної підготовки студентів: усвідомленням потенціалу культурологічного підходу в освітньому процесі; збагаченням культурного простору студентів; реалізацією принципу культуровідповідності як ознаки художньої освіти; як засобу формування і розвитку культури студента: загальнолюдської, педагогічної, художньої. Висновки. Культурологічний підхід забезпечує методологічну основу професійної підготовки майбутніх фахівців художньої освіти, а саме: за твердженням загальнолюдських цінностей, ціннісно-смислових акцентів діяльності; принципових положень нормативних документів, що стосуються культуровідповідності музично-педагогічної діяльності, єдності загальнолюдського і національного, громадського та особистого, теоретичного і практичного, навчання і виховання.
Посилання
Балл Г.О., Мєдінцев В.О. Особистість як індивідуальний модус культури і як інтегративна якість особи. Горизонти освіти. 2011. № 3. С. 7–14.
Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. Кн. 2: Особистісно -орієнтований підхід: науково-практичні за-сади: Навч.-метод посібник. К.: Либідь, 2003. 344 с.
Ильин И.А. Основы Христианской Культуры. Издание Братства Преп. Иова Почаевского. Мюнхен 1990.
Социология молодежи. Под ред. проф. В. Т. Лисовского. СПб. Изд-во С. - Петербургского университета. 1996. 460 с.
Кремень В.Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. К. Грамота. 2005. 448 с.
Култаєва М. Культурологічний поворот у філософії освіти: теоретико-методологічні можливості та практичні перспективи. Філософія освіти. 2012. № 1– 2 (11). С. 147 – 163.
Уайт Л. Избранное: Эволюция культуры. Москва. РОССПЭН. 2004. 1064 с.
Якиманская И.С. Технология личностно - ориентированного образования. М. 2000. 96с.
Ball H.O.(2011). Miedintsev V.O. Osobystist yak indyvidualnyi modus kultury i yak intehratyvna yakist osoby. Horyzonty osvity. № 3. S. 7–14 [in Ukrainian].
Bekh I.D.( 2003). Vykhovannia osobystosti: U 2 kn. Kn. 2: Osobystisno oriientovanyi pidkhid: naukovo-praktychni zasady: Navch.-metod. Posibnyk Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Ylyn Y.A. (1996). Osnovы Khrystyanskoi Kulturы.Yzdanye Bratstva Prep. Yova Pochaevskoho. Miunkhen [in Germanic].
Sotsyolohyia molodezhy / Pod red. prof. V. T. Lysovskoho. SPb.: Yzd-vo
S. - Peterburhskoho unyversyteta [in Russian]
Kremen V.H.(2005). Osvita i nauka v Ukraini - innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Kyiv: Hramota. [in Ukrainian].
Kultaieva M. ( 2012). Kulturolohichnyi povorot u filosofii osvity: teoretyko-metodolohichni mozhlyvosti ta praktychni perspektyvy Filosofiia osvity. № 1– 2 (11). S. 147 – 163. [in Ukrainian].
Uait L.(2004). Yzbrannoe: Эvoliutsyia kulturы. Moskva: ROSSPЭN [in Russian].
Yakymanskaia Y.S.(2000). Tekhnolohyia lychnostno - oryentyrovannoho obrazovanyia. Moskva [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.