Культуровідповідність музично-педагогічної підготовки майбутніх фахівців мистецької освіти

Автор(и)

  • Regina Savchenko Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147404

Ключові слова:

культурологічний підхід, музично-педагогічна підготовка, майбутні фахівці художньої освіти.

Анотація

Мета роботи. Обгрунтування доцільності реалізації культурологічного підходу в музично-педагогічної підготовки майбутніх фахівців художньої освіти. Методологія дослідження полягає в дослідженні культурологічного підходу стосовно музично-педагогічної підготовки студентів –  майбутніх фахівців в галузі мистецької освіти. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити і піддати аналізу певні аспекти і компоненти професійної підготовки майбутніх педагогів-музикантів у соціальних відносинах, знайти динамічний погляд на майбутнє людини, нові виміри його самореалізації. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про можливості культурологічного впливу в музично-педагогічної підготовки студентів: усвідомленням потенціалу культурологічного підходу в освітньому процесі; збагаченням культурного простору студентів; реалізацією принципу культуровідповідності як ознаки художньої освіти; як засобу формування і розвитку культури студента: загальнолюдської, педагогічної, художньої. Висновки. Культурологічний підхід забезпечує методологічну основу професійної підготовки майбутніх фахівців художньої освіти, а саме: за твердженням загальнолюдських цінностей, ціннісно-смислових акцентів діяльності; принципових положень нормативних документів, що стосуються культуровідповідності музично-педагогічної діяльності, єдності загальнолюдського і національного, громадського та особистого, теоретичного і практичного, навчання і виховання.       

Біографія автора

Regina Savchenko, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування

Посилання

Балл Г.О., Мєдінцев В.О. Особистість як індивідуальний модус культури і як інтегративна якість особи. Горизонти освіти. 2011. № 3. С. 7–14.

Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. Кн. 2: Особистісно -орієнтований підхід: науково-практичні за-сади: Навч.-метод посібник. К.: Либідь, 2003. 344 с.

Ильин И.А. Основы Христианской Культуры. Издание Братства Преп. Иова Почаевского. Мюнхен 1990.

Социология молодежи. Под ред. проф. В. Т. Лисовского. СПб. Изд-во С. - Петербургского университета. 1996. 460 с.

Кремень В.Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. К. Грамота. 2005. 448 с.

Култаєва М. Культурологічний поворот у філософії освіти: теоретико-методологічні можливості та практичні перспективи. Філософія освіти. 2012. № 1– 2 (11). С. 147 – 163.

Уайт Л. Избранное: Эволюция культуры. Москва. РОССПЭН. 2004. 1064 с.

Якиманская И.С. Технология личностно - ориентированного образования. М. 2000. 96с.

Ball H.O.(2011). Miedintsev V.O. Osobystist yak indyvidualnyi modus kultury i yak intehratyvna yakist osoby. Horyzonty osvity. № 3. S. 7–14 [in Ukrainian].

Bekh I.D.( 2003). Vykhovannia osobystosti: U 2 kn. Kn. 2: Osobystisno oriientovanyi pidkhid: naukovo-praktychni zasady: Navch.-metod. Posibnyk Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Ylyn Y.A. (1996). Osnovы Khrystyanskoi Kulturы.Yzdanye Bratstva Prep. Yova Pochaevskoho. Miunkhen [in Germanic].

Sotsyolohyia molodezhy / Pod red. prof. V. T. Lysovskoho. SPb.: Yzd-vo

S. - Peterburhskoho unyversyteta [in Russian]

Kremen V.H.(2005). Osvita i nauka v Ukraini - innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Kyiv: Hramota. [in Ukrainian].

Kultaieva M. ( 2012). Kulturolohichnyi povorot u filosofii osvity: teoretyko-metodolohichni mozhlyvosti ta praktychni perspektyvy Filosofiia osvity. № 1– 2 (11). S. 147 – 163. [in Ukrainian].

Uait L.(2004). Yzbrannoe: Эvoliutsyia kulturы. Moskva: ROSSPЭN [in Russian].

Yakymanskaia Y.S.(2000). Tekhnolohyia lychnostno - oryentyrovannoho obrazovanyia. Moskva [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Мистецтвознавство