Анімований живопис в новому медійному мистецтві: технологічні та комунікативні особливості
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147503Ключові слова:
анімований живопис, нове медійне мистецтво, аудіовізуальне мистецтво, аудіовізуальна культура.Анотація
Мета роботи – дослідити анімований живопис як явище нового медійного мистецтва. Методологія дослідження базується на застосуванні комунікативістики та теорії концепту як провідних методологічних підходів у вивченні творів сучасного аудіовізуального мистецтва. Наукова новизна роботи полягає у вивченні анімованого живопису як визначного мистецького явища, що помітно впливає на розвиток сучасної аудіовізуальної культури. Висновки. Словосполучення «анімований живопис» найбільш повно відповідає новітньому сегменту нового медійного мистецтва та репрезентує живопис в динаміці, що, втім, неможна назвати анімацію в її класичному розумінні. Основними технологічними особливостями анімованого живопису є технічна відтворюваність, трансгресивність, дифузність в експонуванні. Найважливіші комунікативні особливості анімованого живопису – залучання широко відомих культурних кодів та їх пародіювання; використання ненаративних інструментів впливу на аудиторію. Таким чином, спостерігається гібридний характер технологічного втілення та комунікативної специфіки анімованого живопису, що суттєво змінює сучасне аудіовізуальне мистецтво. Подальші дослідження анімованого живопису можуть пролити більше світла на проблему трансформації класичних художніх традицій, що мають місце в сучасному аудіовізуальному мистецтві.
Посилання
Аронсон О. Коммуникативный образ. Кино. Литература. Философия. М. : Новое литературное обо-зрение, 2007. 384 c.
Беньямин В. Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости. М. : Медиум, 1996. 240 с.
Делез Ж. Кино. М. : Ад Маргинем, 2004. 624 с.
Сбитнева М. С., Мальчева Р. В. Интерактивная анимация как метод повышения эффективности изучения архитектуры компьютеров. Cборник трудов VI международной научно-технической конференции студентов, аспирантов и молодых ученых «Информатика и компьютерные технологии» (23-25 ноября 2010 года). Донецк: ДонНТУ, 2010. С. 57-61.
Щурина Ю. В. Интернет-мемы как средство межкультурной коммуникации // Известия Волгоградско-го государственного педагогического университета. 2013. № 6 (81). С. 34‒38.
Bai J., Agarwala A., Agrawala M., Ramamoorthi R. Automatic Cinemagraph Portraits. Eurographics. Vol. 32(4). 2013. URL: http://vis.berkeley.edu/papers/autocinema/Bai-ACP-2013-06.pdf.
Base S. Art or technology? Dynamic Painting and Generative Art. 2009. URL: http://sanbasestudio.com/blog/index.php?m=07&y=09&d=11&entry=entry090711-160052.
Bramel G. New Media Art in the Museum Environment Groning-en: University of Groningen publishing, 2015. 89 p. URL: http://arts.studenttheses.ub.rug.nl/17979/1/Groot_Bramel_-_New_Media_Art_i_1.pdf.
Castano Diaz C. M. Defining and characterizing the concept of Internet Meme // Revista CES Psicologіa. Medellіn: University CES publishing. Vol. 6(2). 2013. Pp. 82—104.
Chuang Y.-Y., Goldman D.B., Zheng K.C., Curless B., Salesin D. H., Szeliski R. Animating Pictures with Stochastic Motion Textures // ACM Transac-tions on Graphics (TOG). №3. 2005. URL: http://grail.cs.washington.edu/projects/StochasticMotionTextures/sig05.pdf.
Kang H., Pyo S., Anjyo K., Shin S. Tour Into the Picture using a Vanishing Line and its Extension to Pano-ramic Images. Eurographics. №3. 2001. Режим доступу: http://www.cs.umsl.edu/~kang/Papers/kang_cgf01.pdf.
Ndon B. E. Computer Generative Art: Painting Experience. Materials of the XIII Generative Art Confer-ence, 15‒17 December 2010. Milano: Politecnico Milano publishin, 2010. P.77-90. URL: https://www.generativeart.com/on/cic/GA2010/2010_6.pdf.
Quaranta D. Beyond New Media Art. Brescia: LINK Editions, 2013. 281 p. URL: http://www.linkartcenter.eu/public/editions/Domenico_Quaranta_Beyond_New_Media_Art_Link_Editions_ebook_2013.pdf.
Tribe М., Reena J. New Media Art. Cologne: Taschen, 2009. 95 p.
Aronson, O. (2007) Communicative image. Cinema. Literature. Philosophy. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie [in Russian].
Benyamin, V. (1996) The Work of Art in the Age of Its Technological Reproducibility. Moscow: Medium [in Russian].
Delez, Zh. (2004) Cinema. (B. Skuratov, Trans). Moscow: Ad Marginem [in Russian].
Sbitneva, M. S., & Malcheva, R. V. (2010) Interactive animation as a method to improve the effectiveness of studying the architecture of computers. Proceedings of the 6th Scientific and Technical International Conference «Informatics and computer technologies». (pp. 57-61). Donetsk: DonNTU [in Russian].
Shchurina, Yu. V. (2013) Internet-memes as a means of intercultural communication. Proceedings of the Volgograd State Pedagogical University, 6 (81), 34-38 [in Russian].
Bai, J., Agarwala, A., Agrawala, M., Ramamoorthi, R. (2013) Automatic Cinemagraph Portraits. Eurographics, 32 (4). Retrieved from http://vis.berkeley.edu/papers/autocinema/Bai-ACP-2013-06.pdf [in Еnglish].
Base, S. (2009) Art or technology? Dynamic Painting and Generative Art. Re-trieved from http://sanbasestudio.com/blog/index.php?m=07&y=09&d=11&entry=entry090711-160052 [in Еnglish].
Bramel, G. (2015) New Media Art in the Museum Environment. Retrieved from http://arts.studenttheses.ub.rug.nl/17979/1/Groot_Bramel_-_New_Media_Art_i_1.pdf [in Еnglish].
Castano Diaz, C. M. (2013) Defining and characterizing the concept of Internet Meme. Revista CES Psicologіa, 6 (2), 82-104 [in Еnglish].
Chuang, Y.-Y., Goldman, D.B., Zheng, K.C., Curless, B., Salesin, D. H., Szeliski, R. (2005) Animating Pic-tures with Stochastic Motion Textures. ACM Transactions on Graphics (TOG), 3. Retrieved from http://grail.cs.washington.edu/projects/StochasticMotionTextures/sig05.pdf [in Еnglish].
Kang, H., Pyo, S., Anjyo, K., Shin, S. (2001) Tour into the Picture using a Vanishing Line and its Extension to Panoramic Images. Eurographics, 3. Retrieved from http://www.cs.umsl.edu/~kang/Papers/kang_cgf01.pdf [in Еnglish].
Ndon, B. E. (2010) Computer Generative Art: Painting Experience. Proceedings of the 13th Genera-tive Art Conference. (pp. 77-90). Milano: Politecnico Milano publishing. Retrieved from https://www.generativeart.com/on/cic/GA2010/2010_6.pdf [in Еnglish].
Quaranta, D. (2013) Beyond New Media Art. Retrieved from http://www.linkartcenter.eu/public/editions/Domenico_Quaranta_Beyond_New_Media_Art_Link_Editions_ebook_2013.pdf [in Еnglish].
Tribe, М., Reena, J. New Media Art (2009) Cologne: Taschen [in Еnglish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.