ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ У ВІРТУАЛЬНИХ СПІЛЬНОТАХ

Автор(и)

  • Julia Trach Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162349

Ключові слова:

віртуальні спільноти, ідентичність, соціальні групи, комунікація

Анотація

Мета статті узагальнення теоретичних напрацювань щодо вивчення ідентичності як ознаки групової структури у віртуальних спільнотах. Методологія ґрунтується на підході, виробленому в межах постпозитивізму, метою якого є створення тактики дослідження розвитку технічних об’єктів, що дає змогу вивчати механізми про-цесу розвитку технології як результату взаємодії соціальних груп. Наукова новизна полягає в узагальненні зару-біжних наукових розробок з проблем ідентичності в інтернет-просторі. Висновки. Незважаючи на наявність нау-кових розробок з проблеми ідентичності в інтернеті, в цілому доводиться визнати нерозроблення цього питання. Це зумовлено термінологічною невизначеністю поняття мережевої ідентичності, а також формуванням двох на-прямів , котрі намагаються відстояти протилежні тези про злиття і розщеплення ідентичності у віртуальних спіль-нотах. Утім, вивчення процесів формування ідентичності необхідне як спосіб пошуку додаткової аргументації, яка підтверджує, що процеси диференціації в мережі мають не лише об’єктивний, а й суб’єктивний характер. Попри те, що домінуючі чинники сегментації віртуального простору лежать в площині об’єктивістської парадигми, без розуміння процесів формування ідентичності, віртуальні спільноти можуть розглядатися як абстрактні статистичні категорії.

Біографія автора

Julia Trach, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Асмолов А. Г., Асмолов Г. А. От Мы-медиа к Я-Медиа : трансформация идентичности в виртуальном мире // Вопросы психологии. 2009. № 3. C. 3–15.

Виноградова Е. А. К вопросу о работе с "новыми медиа" в стратегической коммуникации // Государственное управление. Электронный вестник. 2013. № 41. С.218–228.

Гримов О. А. Саморепрезентация личности в социальных сетях // Социология. 2013. № 2. С.59–66.

Павлова О. Ю. Роль гуманітарних дисциплін в становленні молодіжної культури// Матеріали міжнародної конференції "Сучасна молодь і проблема життєвих цінностей: філософські та етико-культурологічні виміри". Київ, 2010. С.269–274.

Степанов В. Н. Пост как инструмент формирования социального капитала в социальной сети (на примере социальной сети Фейсбук) // Вестник Тверского государственного университета. Серия: Филология. 2014. № 1. С.183–191.

Фадеева Л. А. Профессиональная репрезентация в сети Facebook: этические аспекты // Ведомости прикладной этики. 2013. № 43. С.130–138.

Черняева К. О. Культурная идентификация в условиях глобализации : автореф. дис. на соиск. ученой степени канд. социол. наук : 22.00.06. Саратов, 2010. 23с.

Шалимов А. Б. Философия социальных сетей. Новосибирск : Изд-во ЦРНС, 2013. 153с.

Трач Ю. В. Високі технології у контексті історичного розвитку техногенної цивілізації // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 3. С.70–75.

Трач Ю. В. Трансформація культурного середовища в контексті розвитку інформаційних технологій // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2016. № 1. С.25–29.

Barth F. Ethnic groups and boundaries: The social organization of cultural difference. Oslo, Norway: Universitetsforlaget, 1969. 153р.

Booth P. Re-Reading Fandom: MySpace Character Personas and Narrative Identification // Critical Studies in Media Communication. 2008. № 25 (5). P.514–536.

Boyd D. M., Ellison N. B. Social Network Sites: Definition, His-tory, and Scholarship // Department Journal of Computer-Mediated Communication. 2008. № 13. Р.210–230.

Boyd D. Why Youth (Heart) Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life // MacArthur Foundation Series on Digital Learning: Youth, Identity, and Digital Media Volume. Cambridge: MIT Press, 2007. P.119–142.

Hargittai E. Whose Space? Differences Among Users and Non-Users of Social Network Sites // Journal of Computer-Mediated Communication. 2008. № 13. – P.276–296.

Jenkins R. Social Identity. London : Routledge, 2008. 229p.

Kavada A. Engagement, bonding, and identity across multiple plat-forms: Avaaz on Facebook, YouTube, and MySpace // MedieKultur. 2012. № 52. P.28–48.

Marwick A. Status Update: Celebrity, Publicity and Self-Branding in Web 2.0 / Department of Media, Culture, and Communication. Submit-ted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in the Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development. New York, 2010. 476p.

McDougal W. The Group Mind. London : Cambridge: University Press, 1927. 304p.

Schwartz R., Halegoua G. R. The spatial self: Location-based identity performance on social media // New Media Society. 2014. № 1(18). P.1–18.

Asmolov, A. G., Asmolov, G. A. (2009). From We-Media to I-Media: Transformation of Identity in the Virtual World. Voprosyi psihologii, 3, 3-15 [inRussian].

Vinogradova, E. A. (2013). On the issue of working with "new media" in strategic communication. Gosudarstvennoe upravlenie. Elektronnyiy vestnik, 41, 218-228 [inRussian].

Grimov, O. A. (2013). Self-representation of the person in social networks. Sotsiologiya, 2, 59-66 [in Russian].

Pavlova O. Y. The Role of Humanities in the Formation of Youth Culture. International Conference "Modern Youth and the Problem of Living Values: Philosophical and Ethical and Cultural Dimensions" (рр. 269-274) Kyiv [In Ukrainian].

Stepanov, V. N. (2014). Post as an instrument for the formation of social capital in a social network (using the example of the Facebook social network. Vestnik Tverskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Filologiya, 1, 183-191 [in Russian].

Fadeeva, L. A. (2013). Professional representation in the Facebook network: ethical aspects. Vedomosti prikladnoy etiki, 43, 130-138 [inRussian].

Chernyaeva, K. O. (2010). Cultural identification in the conditions of globalization. D.Ed. Saratov [in Russian].

Shalimov, A. B. (2013). Philosophy of social networks. Novosibirsk: Publishing house of the CRNS [in Russian].

Barth, F. (1969). Ethnic groups and boundaries: The social organization of cultural difference. Oslo, Norway: Universitetsforlaget [inEnglish].

Trach, Yu. V. (2015). "High technologies in the context of the historical development of technogenic civilization". National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, no. 3, р. 70–75. [InUkrainian].

Trach, Yu. V. (2916)."Transformation of the cultural environment in the context of the development of information technologies". National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, no. 1, р. 25–29. [In Ukrainian].

Booth, P. (2008). Re-Reading Fandom: MySpace Character Personas and Narrative Identification. Critical Studies in Media Communication, 25(5), 514–536 [in English].

Boyd, D. M., Ellison N. B. (2008). Social Network Sites: Definition, His-tory, and Scholarship. Department Journal of Computer-Mediated Communication, 13, 210–230 [in English].

Boyd, D. (2007). Why Youth (Heart) Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life. MacArthur Foundation Series on Digital Learning: Youth, Identity, and Digital Media Volume. Cambridge: MIT Press, 119–142 [in English].

Hargittai, E. (2008).Whose Space? Differences Among Users and Non-Users of Social Network Sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 13, 276–296 [in English].

Jenkins, R. (2008). Social Identity. London : Routledge [in English].

Kavada, A. (2012). Engagement, bonding, and identity across multiple plat-forms: Avaaz on Facebook, YouTube, and MySpace. MedieKultur, 52, 28–48 [in English].

Marwick, A. (2010). Status Update: Celebrity, Publicity and Self-Branding in Web 2.0 / Department of Media, Culture, and Communication. Submit-ted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in the Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development. New York [in English].

McDougal, W. (1927). The Group Mind. London : Cambridge: University Press [in English].

Schwartz, R., Halegoua, G. R. (2014). The spatial self: Location-based identity performance on social media. New Media Society, 1(18), 1–18 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Культурологія