КОМУНІКАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ: КУЛЬТУРНА ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІДЕНТИФІКАЦІЯ

Автор(и)

  • Serhii Krasovskyi Київського національногоуніверситету культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162493

Ключові слова:

міжнародний туризм, турист, комунікація, інтеграція, культура, ідентичність

Анотація

Мета статті проаналізувати особливості комунікативного потенціалу міжнародного туризму, зокрема крізь призму його здатності впливати на процеси культурної інтеграції та ідентифікації. Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному поєднанні методологічного інструментарію культурології, соціології, психоло-гії, комунікативістики з опорою на методи аналізу, синтезу, інтерпретації та ін. Наукова новизна. Проаналізовано вплив міжнародного туризму на процеси культурної інтеграції та формування ідентичності в умовах кроскультур-ної взаємодії. Висновки. За рахунок безпосереднього контакту і порівняння себе з представником іншої соціоку-льтурної системи, виокремлення його рис, характеристик менталітету, особливостей побуту і под. у туриста від-бувається не тільки його пізнання, а й культурне та соціальне самопізнання. Так у взаємодії з Іншим, крізь призму особливостей його ментальності й життя формується власна ідентичність людини. З іншого боку, міжнародний туризм, який володіє здатністю значною мірою змінювати і соціальні, і культурні пріоритети, фактично формує у Homo viator навички, необхідні для узгодження інтересів з представниками інших культур у результаті включення різні процеси консолідованої діяльності, яка стає найдійовішим інструментом вирішення конфліктів, запорукою мирного співжиття та інтеракції різних культурних світів, які спільно розбудовують глобальнуцивілізацію.

Біографія автора

Serhii Krasovskyi, Київського національногоуніверситету культури і мистецтв

асистент кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

Бауман 3. Глобализация. Последствия для человека и общества / Пер. с англ. Москва: Весь Мир, 2004. 188с.

Березницкая Н.Л. Туризм как фактор межкультурной коммуникации: автореф. дис. … канд. культурол. наук: 24.00.04; СПб.,1999.

Бодрийяр Ж. Прозрачность зла / пер. с франц. Л. Либарской, Е. Марковской. Москва : Добросвет.Изд-во КДУ, 2009. 258c.

Ван Дейк Т.А. Язык. Познание. Коммуникация. Москва,1989.

Глобальний етичний кодекс туризму. URL:http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/983_001.

Поликарпова Е. В. Культурные основы high-hume технологий / Гуманитарные и социальные науки. 2008. № 6. С.33–38.

Слободенюк Е. В. Туризм як чинник гуманізації відносин між народами: автореф. дис. … на здоб. на-ук. ступ. к. філос. наук. Київ,2003.

Страны и города, которыми наиболее интересуются украинцы после введения безвизового режима с ЕС.URL: https://ru.tsn.ua/tourism/opredeleny-samye-populyarnye-marshruty-ukraincev-posle-vvedeniya-bezvizu-885430.html.

Філософія туризму. Київ: Кондор, 2004. 268с.

Хейзинга Й. Homo ludens. Человек играющий. СПб.: Изд-во Ивана Лимбаха, 2011. 416с.

Чешко В. Ф., Глазко В. И. High Hume (биовласть и биополитика в обществе риска). Учебное пособие. Москва, 2009. 319с.

Божко Л. Нові напрями в туризмі як культурні наслідки глобалізації /Вісник Національної академії ке-рівних кадрів культури і мистецтв. 2015. Вип. 4. С.3-8.

Cultural Shock. A reader in modern cultural anthropology/ Ed. by Ph. K. Bock. New York,1970.

Samovar L., Porter R., McDaniel E., Roy C. Communication Between Cultures. Belmont, 2013. 432p.

Ward G., Bochner St., Furuham R. The psychology of Cultural shock. Second Education. Part 6: Tourists. Philadelphia, by Routledge,2001.

Baumann, Z. (2004). Globalization. Consequences for people and society / Per. from english Moscow: All World [in Russian].

Bereznitskaya, N. (1999). Tourism as a factor of intercultural communication: author's abstract. dis ... Candidate Cultivol Sciences: 24.00.04; St. Petersburg [in Russian].

Baudrillard, J. (2009). Transparency of evil / per. from french L. Lybarskaya, E. Markovskaya. Moscow: Good-bye. The publication of the KSU, 2009 [in Russian].

Van Dyke T.A. (1989). The language Cognition Communication Moscow.

The Global Ethic Code for Tourism. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/983_001 [inUkrainian].

Polikarpova E. (2008). Cultural Foundations of High-Hume Technologies / Humanities and Social Sciences, 6, 33-38 [inRussian].

Slobodenyuk, E. (2003). Tourism as a factor in the humanization of relations between peoples: author's abstract. dis ... to bake sciences step k. filos sciences Kyiv [inUkrainian].

Countries and cities that are most interested in Ukrainians after the introduction of a visa-free regime with the EU. URL: https://ru.tsn.ua/tourism/opredeleny-samye-populyarnye-marshruty-ukraincev-posle-vvedeniya-bezvizu-885430.html.

Philosophy of tourism. Kyiv: Condor, 2004 [inUkrainian].

Heising, J. (2011). Homo ludens. Man playing St. Petersburg: Izv-i Ivan Limbach [in Russian].

Cheško, V., Glazko, V. (2009). High Hume (Bivility and biopolitics in a society of risk). Tutorial. Moscow [in Russian].

Bozhko, L. (2015). New trends in tourism as a cultural consequences of globalization National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 4, 3-8. [inUkrainian].

Cultural Shock. A reader in modern cultural anthropology / Ed. by Ph. K. Bock. New York, 1970 [inEnglish].

Samovar,L.,Porter,R.,McDaniel,E.,Roy,C.(2013).CommunicationBetweenCultures.Belmont [in English].

Ward,G.,Bochner,St.,Furuham,R.(2001).ThepsychologyofCulturalshock.SecondeducationPart6: Tourists. Philadelphia, by Routledge. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Культурологія