ВОКАЛЬНА КУЛЬТУРА ВИКЛАДАЧІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА: ІНТЕГРАЦІЯ ДОСВІДУ КИТАЮ ТА УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Limin Wei Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167013

Ключові слова:

музичне мистецтво, вокальна культура, вокальне виконання, викладач музичного мистецтва, національні традиції.

Анотація

Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні методик формування вокальної культури майбутніх викладачів музичного мистецтва з урахуванням українських та китайських традицій. Методологія дослідження. Для досягнення мети дослідження, використано сукупність теоретичних та емпіричних методів: аналіз філософських, педагогічних, методичних та мистецтвознавчих досліджень, нормативних документів, а також практичного досвіду викладачів вищих музичних педагогічних закладів для встановлення рівня теоретичного й практичного розв'язання проблематики наукової розвідки. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше проаналізовано сутність та методики формування вокальної культури викладача музичного мистецтва на основі інтеграції традицій та творчих практик Китаю та України. Висновки. Взаємозбагачення культурних зв’язків різних народів світу дає змогу більш ефективно розвивати мистецтво співу, що полягає у його здатності забезпечувати гармонію інтелектуального, емоційного розвитку особистості; сприяти вдосконаленню усіх її сутнісних сил, якостей та різноманітних здібностей, процесів мислення та творчої діяльності, зростанню внутрішнього потенціалу; розвивати її пізнавальну й творчу активність, емоційну чутливість, естетичні потреби і смаки; стимулювати прагнення до самовдосконалення. Вокальна культура ґрунтується на кращих унікальних традиціях національної виконавської майстерності, опанування якої дає змогу переносити її на умови співацького навчання учнів і закладення у них основ вокальної культури. Одними з найважливіших критеріїв сформованості вокальної культури визначено  міру сформованості позитивного емоційно-мотиваційного ставлення до співацького навчання та ступінь сформованості фахових знань та вміння оперувати прийомами вокальної роботи (мистецька ерудиція; знання культурних та вокальних, зокрема, національних традицій).

Біографія автора

Limin Wei, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики
музичної освіти, хорового співу і диригування

Посилання

Антонюк В.Г. Вокальна педагогіка (сольний спів): підручник. Київ: ЗАТ Віпол, 2007. 173 с.

Антонюк В. Г. Традиції української вокальної школи : Микола Кондратюк : наукове дослідження : моногр. Київ: Укр. ідея, 1998. 148 с.

Вей Лімін. Культурні традиції у підготовці китайських студентів до співацької діяльності //Національно-культурний простір України ХХІ ст.: стан і перспективи» Київ: НАКККіМ, 2010. С. 339 - 344.

Вей Лімін. Формування вокальної культури студентів інститутів мистецтв на засадах художньо-мистецьких традицій //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: ДДПУ, 2011. Вип. № 10 (81) С. 159-163.

Гнидь Б. П. Історія вокального мистецтва: Підручник. Київ : НМАУ, 1997. 320 с.

Гребенюк Н. Є. Вокально-виконавська творчість : автореф. дис. ...д-ра мистецтвознавства : спец. 17.00.03 - муз. мистецтво; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2000. 40 с.

Дрожжина Н. В. Вокальне виконавство в системі музичного мистецтва естради : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 муз. мистецтво; Харків. держ. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. Харків, 2008. 16 с.

Кулаковский Л. В. Песня, ее язык, структура, судьбы : (на материале рус. и укр. нар., совет. массовой песни). Москва : Совет. композитор, 1962. 343 с.

Прохорова Л. Українська естрадна вокальна школа. Вінниця: Нова кн., 2006. 384 с.

Саркисян А.О. О некоторых вопросах вокального искусства //Вопросы вокальной педагогики: статьи и очерки. Москва : Госмузиздат, 1964. Вып. 1. С. 9–29.

Antoniuk V.H. (2007). Vokalna pedahohika (solnyi spiv): Kyiv: ZAT Vipol [in Ukrainian].

Antoniuk V. H. (1998). Tradytsii ukrainskoi vokalnoi shkoly : Mykola Kondratiuk : naukove doslidzhennia : monohr. Kyiv: Ukr. Ideia [in Ukrainian].

Vei Limin. (2010). Kulturni tradytsii u pidhotovtsi kytaiskykh studentiv do spivatskoi diialnosti //Natsionalno-kulturnyi prostir Ukrainy KhKhI st.: stan i perspektyvy» Kyiv: NAKKKiM, 339 – 344 [in Ukrainian].

Vei Limin. (2011). Formuvannia vokalnoi kultury studentiv instytutiv mystetstv na zasadakh khudozhno-mystetskykh tradytsii //Molod i rynok: shchokvartalnyi naukovo-pedahohichnyi ta ekonomichnyi zhurnal Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka. Drohobych: DDPU, 10 (81), 159-163 [in Ukrainian].

Hnyd B. P. (1997). Istoriia vokalnoho mystetstva: Pidruchnyk. Kyiv : NMAU [in Ukrainian].

Hrebeniuk N. Ye. (2000) Vokalno-vykonavska tvorchist : avtoref. dys. ...d-ra mystetstvoznavstva : spets. 17.00.03 - muz. mystetstvo; Nats. muz. akad. Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho. Kyiv [in Ukrainian].

Drozhzhyna N. V. (2008). Vokalne vykonavstvo v systemi muzychnoho mystetstva estrady : avtoref. dys. ... kand. mystetstvoznavstva : spets. 17.00.03 muz. mystetstvo; Kharkiv. derzh. un-t mystetstv im. I.P. Kotliarevskoho. Kharkiv [in Ukrainian] [in Ukrainian].

Kulakovskyi L. V. (1962). Pesnia, ee yazyk, struktura, sudby : (na materyale rus. y ukr. nar., sovet. massovoi pesny). Moskva : Sovet. Kompozytor [in Russian].

Prokhorova L. (2006). Ukrainska estradna vokalna shkola. Vinnytsia: Nova kn. [in Ukrainian].

Sarkysian A.O. (1964). O nekotorykh voprosakh vokalnoho yskusstva. Voprosy vokalnoi pedahohyky: staty y ocherky. Moskva : Hosmuzyzdat, 1, 9–29 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Мистецтвознавство