ФЕНОМЕН МИРОСЛАВА СКОРИКА В СВІТЛІ ІДЕЙ ТВОРЧОГО УНІВЕРСАЛІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167025Ключові слова:
творча діяльність, творчий універсалізм, діяльнісна модель творчої особистості, творчий та життєво-біографічний сценарії.Анотація
Мета роботи – визначити співвідношення між видами творчої діяльності Мирослава Скорика та специфіку його творчого універсалізму. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні системного аналізу і порівнянні провідних і допоміжних видів творчої діяльності митця в різні періоди його творчої біографії, моделюванні картини системних зв’язків між ними, визначенні ключових подій його творчої біографії та характерних рис творчої індивідуальності. Наукова новизна полягає у побудові діяльнісної моделі творчої особистості М. Скорика, що відображає змішано-імпульсивне, мозаїчне виявлення творчих інтересів митця, визначенні рубіжних моментів його творчого шляху (1963‒64; 1966‒67; 1983; межа 1980‒90-х років), обґрунтуванні провідної ролі композиції, допоміжної ‒ педагогіки та громадської діяльності, фрагментарних проявів ‒ наукової праці та виконавства. Висновки. В результаті дослідження встановлено, що між різними видами діяльності М. Скорика існують найтісніші взаємозв’язки та взаємовпливи, а в моделі творчого універсалізму митця перехід від одного до іншого сегменту здійснюється плавними перетіканнями-модуляціями. Строкатість цієї конфігурації зумовлюють численні важливі події як внутрішнього, творчого, так і зовнішнього, життєво-біографічного сценаріїв. Жанрово-стильова палітра творчості митця простягається в широченному діапазоні, охоплюючи численні і найрізноманітніші жанрово-стильові прояви ‒ від фольку до партити, від джазу до духовних полотен, тоді як його зовнішній, біографічний сценарій реалізується в рамках багатовекторних зв’язків між Києвом і Львовом, а також містить численні виходи за межі українського культурного простору.
Посилання
Задерацкий В. Обретение зрелости (О творчестве украинского композитора Мирослава Скорика). Советская музика. 1972. № 10. С. 32−37.
Івахова К. Фортепіанна творчість Мирослава Скорика (художньо-дидактичний концепт) : монографія. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006, 2013. 232 с.
Гнатів Т. Мирослав Скорик. Українське музикознавство. 1968. Вип. 3. С.142–151.
Кияновська Л. Мирослав Скорик: людина і митець : монографія. Львів : Незалежний культурологічний журнал «Ї», 2008. 588 с.
Кияновська Л. Мирослав Скорик: творчий портрет композитора в дзеркалі епохи : монографія. Львів : Сполом, 1998. 216 с.
Кияновська Л. «Мойсей» Мирослава Скорика ‒ тексти, контексти, підтексти. Просценіум. 2001. №1. С. 55‒59.
Коменда О. Естрадно-джазові твори Мирослава Скорика. Новината за напреднали наука – 2013: матеріали за ІХ междунар. науч. практ. конф., 17−25 май, 2013 г. София : «Бял ГРАД-БГ» ООД, 2013. С. 67−72.
Копиця М. Мирослав Скорик і Київ епохи шістдесятих. Митець і соціум. Науковий вісник НМАУ імені П.І. Чайковського. 2013. Вип. 86. С. 407–418.
Щириця Ю. Мирослав Скорик. Київ : Муз. Україна, 1979. 56 с.
Якубяк Я. Мирослав Скорик. Композиторы союзных республик : сб. статей / сост. Л. Красинская. 1980. Вып. 3. С. 94–130.
Якубяк Я. Форма інструментальних речитативів М. Скорика. Українське музикознавство. 1989. Вип. 24. С. 54−66.
Markiw V. R. Myroslav Skoryk: Life and Solo Piano Works: Doctoral Dissertations. D.M.A. / University of Connecticut. Storrs (Connecticut), 2007. 300 p.
Zaderatskii, V. (1972) Acquisition of Maturity (About Creativity of the Ukrainian Composer Myroslav Skoryk). Sovetskaia muzika, 10, 32-37 [in Russian].
Ivakhova, K. (2013). Myroslav Skoryk’s Piano Creativity (artistic-pedagogical concept). Kam’janecj-Podiljsjkyj. Medobory-2006 [in Ukrainian].
Ghnativ, T. (1968). Myroslav Skoryk. Ukrajinsjke muzykoznavstvo, 3, 142-151 [in Ukrainian].
Kyjanovsjka, L. (2008). Myroslav Skoryk: Man and Artist. Ljviv. Nezalezhnyj kuljturologhichnyj zhurnal «Ji» [in Ukrainian].
Kyjanovsjka, L. (1998). Myroslav Skoryk: Creative Portrait of the Composer in the Mirror of the Era. Ljviv. Spolom [in Ukrainian].
Kyjanovsjka, L. (2001). Myroslav Skoryk’s «Moses»: texts, contexts, subtexts. Proscenium, 1, 55-59 [in Ukrainian].
Komenda, O. (2013). Myroslav Skoryk’s Popular and Jazz Works. Novynata za naprednaly nauka, 42, 67-72 [in Ukrainian].
Kopycja, M. (2013). Myroslav Skoryk and Kiev Epoch of the Sixties. The Artist and Society. Naukovyj visnyk NMAU imeni P.I. Chajkovsjkogho, 86, 407-418 [in Ukrainian].
Shhyrycja, Ju. (1979). Myroslav Skoryk. K. Muzychna Ukrajina [in Ukrainian].
IAkubiak, IA. (1980). Myroslav Skoryk. Kompozitory soiuznykh respublik, 3, 94-130 [in Russian].
Jakubjak, Ja. (1989). The Form of M. Skoryk’s Instrumental Recitatives. Ukrajinsjke muzykoznavstvo, 24, 54-66 [in Ukrainian].
Markiw, V.R. (2007). Myroslav Skoryk: Life and Solo Piano Works. Doctoral Dissertations. Storrs (Connecticut) [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.