AN INDEPENDENT WORK OF STUDENTS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGE IN THE EDUCATIONAL SPACE OF THE HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171169Ключові слова:
higher education, students, new generation standards, independent work, a foreign language, competence.Анотація
Abstract. Reformation of the domestic system of higher education, Russia's entry into the Bologna process necessarily forces to rethink the role of the teacher in the education system and methodical approaches to the implementation of the educational process in the system of higher education. Changes in the needs of the individual, society and the state form the social order for the training of a new generation of teachers capable of innovative professional activity, possessing the necessary level of methodological culture and ready for lifelong learning. This is what contributed to the development and implementation of federal state educational standards for higher education of a new generation, based on a competence approach. In the implementation of these ideas, the dominant position is occupied by the organization of independent work of students in the university, since in this case the student acts as the subject of the educational process and creates his own product of intellectual activity. In recent years, in the universities of the Russian Federation, according to the Western model, there is a tendency to increase the proportion of independent work in relation to classroom activities, which once again dictates the necessity to develop this research problem. In the experimental part of the study, the authors of the work presented developments on the organization of independent activity of the university students on the professional preparation of future teachers of a foreign language.
Keywords: higher education, students, new generation standards, independent work, a foreign language,
competence.
Посилання
Abdrafikova A.R, Akhmadullina R.M, Yarmakeev I.E., «Formation of the communicative competence in students future pedagogues for working with gifted pupils», Social Sciences (Pakistan). - 2015. - Vol.10, Is.7. - P.1817-1821
Anastasia S. Syunina, Iskander E. Yarmakeev, Deborah Shechter, Tatiana S. Pimenova, Albina R. Abdrafikova. «Authentic Video Materials As A Means Of Speech Fluency Development In EFL Class», Modern Journal of Language Teaching Methods (MJLTM). Vol. 7(2), Issue 9 , September (2017). P.P. 034–040. ISSN: 2251-6204
Bologna process: learning Outcomes and competence approach (book-Annex) / under the scientific. ed. d-RA PED. Professor baidenko. - Moscow: Research center of problems of quality of training of specialists, 2009. - 536 p.
State educational standard of higher education [Electronic resource]. - Access mode: http://www.edu.ru Oh.
Borisova, O. V., Vasbieva, D. G., Malykh, N. I., Vasnev, S. A., & Vasneva, N. N. (2016). Trends and challenges
in development of continuing vocational education and training in Russia. International Electronic Journal of Mathematics Education, 12(1), 69-78.
L. Auhadeeva, A. Valiahmetova, R. Akhmadullina, T. Pimenova, I. Salpykova, N. Valiakhmetova, A. Aukhadeev, «Pre-service teachers' communicative competency formation in Russia», 11th International Technology, Education and Development Conference. 6-8 March, 2017. Valencia, Spain. INTED2017 Proceedings, 2017. P.P. 774-
ISBN: 978-84-617-8491-2 ISSN: 2340-1079 DOI: 10.21125/inted.2017.0330
L. Zymniya Methodical competence of a foreign language teacher. Traditions and innovations in teaching foreign languages. , Sat. scientific papers. Under the General editorship of M. K. Kolcevoy. - S. P.: KARO, 2015. - 288 p.
Rimma M. Akhmadullina, Anastasiya S. Sjunina, Indira M. Salpykova, Iskander E. Yarmakeev «Training Of
Students - Future Teachers For The Implementation Of Inclusive Education Among Children With Special Health Features», International Journal of Humanities and Cultural Studies, 2016, August 2016 Special Issue, pp.547-555.
Martínez, Armenio Pérez, Aimara Rodríguez Fernández, and Susana Hinojosa de Aguilar. "Gobernanza
universitaria y valores: la función de control en la gestión universitaria." Opción 34.86 (2018): 176-200.
Shchukin, A. N. Teaching Oriental languages. Theory and practice : a textbook for teachers and students / A. N.
Schukin. 2nd ed.. and extra – M.: 2009. - 475, p.203-207
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.