CREATIVITY AND INNOVATIONS IN TEACHING: A RURAL BASED EXPERIENCE
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171883Ключові слова:
creativity in teaching, teaching innovations, classroom innovations.Анотація
Abstract. Pedagogical creativity and innovation—whether involving technology or not, is shaped by a
complex interaction of the innovation with contextual factors such as school and school policy, leadership, cultural norms and values, teacher attitudes and skills, and student characteristics wherein creative execution marks the difference. The study examined school and classroom contexts in which pedagogical creativity and innovations takes place. Data were obtained from the rural based communities from Division of Rizal and Antipolo. Philippines. The study uncovered reasons for classroom creativity and innovation, the extent of adoption of various innovative strategies covering pedagogical approaches, techniques, curricular enhancement, course design and organization and assessment. Best creative and innovative practices were derived from conducted observations and focused group discussions. Results of the study brings into picture various creative and innovative strategies employed by the respondents to cope up with the demands of outcome based learning. Further, the teachers’, students and administrators’ role were found as essential conditions for the sustainability of classroom innovation and creative delivery. Related contributing factors for sustainability were supportive plans and policies, funding, innovation champions, and internal and external recognition and support. An explanatory innovation and creative delivery
sustainability framework was derived from a qualitative analysis of the responses and cases using grounded theory technique.
Keywords: creativity in teaching, teaching innovations, classroom innovations.
Посилання
Blouin, J.,Bringing It Home: A Study of the Incentives Surrounding the Repatriation of Foreign Earnings Under the
American Jobs Creation Act of 2004.Journal of Accounting Research, 2009. Sourced at
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1475-679X.2009.00342.x/abstract on August 10, 2017.
Marcano, Jesús García Guiliany2 Annherys Paz, and Edwin Cardeño Portela. "Liderazgo ético. Una perspectiva en
universidades públicas del estado Zulia." Opción 34.86 (2018): 696-730.
Fullan, M. G. Successful School Improvement: The Implementation Perspective and Beyond. Open University Press,
Philadelphia, 2003. Sourced at https://books.google.com.ph/books?id=e4FEBgAAQBAJ&pg=PA82&lpg=PA82&dq=Principal+as+gatekeeper,+fullan&source=on October 3, 2017.
Metz, E. D., The Camouflaged At-Risk Student: White and Wealthy.Momentum, v24 n2 p40-44 Apr-May 1993.Eric
Journal. Sourced at https://eric.ed.gov/?id=EJ461694 on November 2, 2017.
Wall, D. The Impact of High-Stakes Examinations on Classroom Teaching: A Case Study Using Insights from
Testing and Innovation Theory (Studies in Language Testing), Cambridge University Press (2005). Sourced at
https://www.abebooks.co.uk/9780521542494/Impact-High-Stakes-Examinations-Classroom-Teachiing on November 3, 2017.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.