INTERNET TECHNOLOGIES IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171924Ключові слова:
computer technologies, multimedia, foreign language, computer programme, intercultural communication, lexical competence.Анотація
Abstract. The article deals with the importance of the use of modern information and communication
technologies at the English language lessons at school, emphasizing the increasing role of foreign languages and information technologies in the world. Great importance is attached to the implementation of a personal computer, multimedia technology and the global Internet in the education system, which causes significant changes in the content and methods of teaching foreign languages. In addition, the research proves the importance of studying a foreign language by means of the use of mobile technologies. The authors consider a number of modern mobile applications, the use of which will contribute to the more effective learning of a foreign language and the formation of lexical competence at the senior stage of teaching in particular. At the same time, through the implementation of the pedagogical experiment, the article gives an objective assessment of the effectiveness of the computer programme in the
formation of lexical competence of senior school students.
Keywords: computer technologies, multimedia, foreign language, computer programme, intercultural
communication, lexical competence.
Посилання
M. Levy, “Computer-assisted language learning: Context and conceptualization”, Oxford: Oxford University
Press, p.1, 1997.
G. Motteram, “Innovations in learning technologies for English language teaching”, Edited by Gary Motteram.
London: British Council, 2013.
K. Caro, N.R. Mendinueta, “Lexis, Lexical Competence and Lexical Knowledge: A Review”, Journal of
Language Teaching and Research, vol. 8, № 2, pp. 205-213, 2017.
N. Chomsky, “Aspects of the theory of syntax”, THE M.LT. PRESS. Cambridge, Massachusetts-USA, 1965.
Dell H. Hymes, “On communicative competence”. In Pride, J.B.; Holmes, J. Sociolinguistics: selected readings
Harmondsworth: Penguin, pp. 269-293, 1972.
L.I. Bim, “To the problem of specialized teaching of foreign languages at the senior stage of a full secondary
school”, Foreign languages at school, № 6, pp. 3, 18-24, 2004.
Elgueta, Martín Quintana, et al. "Contexto y desafíos en Formación de profesores, Universidad de Los Lagos,
Chile." Opción 34.86 (2018): 450-480.
A. Zareva, P. Schwanenflugel, Yo. Nikolova, “Relationship between lexical competence and language
proficiency”, Studies in Second Language Acquisition, pp.: 567–595, 2005.
D.N. Davletbaeva, E.S. Larionova, K.A. Bashkirova, “Cultural interpretation of phraseological units in their
occasional use”, Modern Journal of Language Teaching Methods, Special Issue (November), pp.164-169, 2016.
Mahajan, M. M., & Raghuwanshi, P. B. (2017). Ultrasonic studies of N-(2-hydroxybenzylidene)-3-substituted
pyridine-2-amine Schiff bases in binary mixture of 1, 4-dioxane-water at 293, 297 and 300 K. International Journal of
Engineering, Science and Mathematics, 6(1), 35-44.
A.F. Mukhamadiarova, M.A. Kulkova, E.V. Firsova, “Application of Corpus Technologies in Teaching
German Vocabulary”, Astra Salvensis, Supplement №.1, p. 327, 2017.
S.Y. Kobleva, “Accounting for the age-related psychological characteristics of high school students”, Bulletin
of the Adyghe State University, № 1, pp. 51-52, 2006.
The best applications for students of English and ESL students: [Electronic resource] // Access mode:
http://www.fluentu.com/english/blog/
A.G. Sadykova, M.E. Yashina, A.D. Sharafieva, “Citation as a Stimulus to Boost Students’ Communication
Skills at the English Lessons”, English Language Teaching, vol. 7, №12, Special Issue, p. 12, 2014.
A.E. Rachimova, E.V. Varlamova, E.A. Tulusina, “Advantages of computer technologies use in training in
foreign languages at the present stage of an education system modernization”, Modern Journal of Language Teaching
Methods, Special Issue (December), pp. 97-101, 2016.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.