ІННОВАЦІЙНА КУЛЬТУРА ЯК АНТИТЕЗА МАСОВІЙ КУЛЬТУРІ (НА ПРИКЛАДІ ПОРІВНЯННЯ ІДЕЙ МАКСА ГОРКГАЙМЕРА, ТЕОДОРА АДОРНО ТА ЕВЕРЕТТА М. РОДЖЕРСА)

Автор(и)

  • Kateryna Kyrylenko Київського національного університету культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.175300

Ключові слова:

масова культура, інноваційна культура, Макс Горкгаймер, Теодор Адорно, Еверетт М. Роджерс

Анотація

Мета статті полягає у висвітленні особливостей інноваційної культури шляхом її порівняння з масовою культурою на основі діалогу текстів Макса Горкгаймера, Теодора Адорно «Діалектика Просвітництва. Філософські фрагменти» та Еверетта М. Роджерса «Дифузія інновацій». Методологічна основа дослідження базується на використанні методів детермінізму, порівняльного та системно-структурного аналізу, соціокультурних студій, а також принципів філософської герменевтики. Наукова новизна дослідження полягає у встановленні та аналізі причинно-наслідкових зв’язків, що мають місце у появі інноваційної культури в суспільстві масового споживання, у порівнянні інноваційної культури та масової культури. Висновки. Поява інноваційної культури – наслідок масштабів поширення масової культури, при цьому інноваційна культура є антитезою масової культури та знищує масову свідомість як таку. Підвищення рівня інновативності індивіда призводить до його виходу зі стану масової свідомості. Рівень освіти та відкритість до перманентної освіти сучасного користувача інтернету засвідчують, що він є засобом глобалізації сучасної культури, а не тотальності масової культури як однієї з її форм. Інноваційна культура долає «масовість» людини у суспільстві.

Біографія автора

Kateryna Kyrylenko, Київського національного університету культури і мистецтв

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри філософії

Посилання

Digital 2019: Global Internet Use Accelerates. URL: https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates (дата звернення 3.04.2019)

Kyrylenko K. M. The evolution of philosophical discourse: from innovation to innovation culture. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. Scientific journal. № 11–12. 2015 (November–December). Vienna, 2015. P. 98 – 101.

Factum Group Ukraine. Проникновение интернета в Украине. URL: https://inau.ua/sites/default/files/file/1903/dani_ustanovchyh_doslidzhen_za_1-y_kvartal_2019_0.pdf (дата звернення 3.04.2019)

Жилінська О., Фірсова С. Витрати комерціалізації наукоємної продукції у контексті маркетингових моделей дифузії інновацій Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – 2015. Вип. 7. С. 6– 13. URL : http://papers.univ.kiev.ua/1/ekonomika/articles/zhylinska– o– firsova– s– outlay– for– commercialization– of– high– tech– products– in– t_24635.pdf

Культурология. ХХ век. Энциклопедия. Т. 2. СПб.: Университетская книга; 1998. 447 с.

Роджерс Еверетт М. Дифузія інновацій. К.: Видавничий дім Києво-Могилянська Академія. 2009. 592 с.

Хоркхаймер М. Культурная индустрия: просвещение как способ обмана мас. М. : Ад Маргинем Пресс, 2016. 104 с.

Digital 2019: Global Internet Use Accelerates (30.01.2019). Retrieved from https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates [in English].

Kyrylenko, K. M. (2015). The evolution of philosophical discourse: from innovation to innovation culture. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, 11-12, 98-101 [in English].

Factum Group Ukraine. (2015). Internet penetration in Ukraine. Retrieved from https://inau.ua/sites/default/files/file/1903/dani_ ustanovchyh_doslidzhen_za_1-y_kvartal_2019_0.pdf. [in English].

Zhylinska, O. & Firsova, S. (2015). Costs of commercialization of science-intensive products in the context of marketing models of diffusion of innovations. Visnyk Kyivskoho natsionalnohouniversytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, 7, 6–13. Retrieved from http://papers.univ.kiev.ua/1/ekonomika/articles/zhylinska– o– firsova– s– outlay– for– commercialization– of– high– tech– products– in– t_24635.pdf [in Ukrainian].

Kul'turologiya. XX vek. Entsiklopediya (2nd ed.). (1998). Saint-Petersburg: Universitetskaya kniga [in Russian].

Rogers, E.M. (2009). Diffusion of innovations. Kyiv: Vydavnychyi dim Kyievo– Mohylianska Akademiia [in Ukrainian].

Horkheimer, M. & Adorno, T. (2016). The Culture Industry: Enlightenment as Mass Deception. Moscow: Ad Marginem Press [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Культурологія