SETTLE DISPUTE METHODS IN DOMESTIC AND INTERNATIONAL MARITIME TRANSPORTATION
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.176894Анотація
Abstract. The rapid economic growth of Iran in the middle of the last century on the one hand and the large number of maritime trade exchanges between Iran and other countries on the other hand led to the Iranian legislator ratified the regulations on maritime transport, therefore, the Iranian Marine Law was approved in 1964. Although today, due to rapid industrial progress, most of the domestic and international transportation is carried out through air and land; the movement of passengers by sea, especially in short trips or sea voyages, is still a major contributor to domestic and international transport. Now, one of the questions that arises is that in the event of a dispute how it is resolved, which we will discuss in this study (both at the domestic and international levels).
Keywords: Contract, transport, carrier, convention, arbitration.
Посилання
Akhlagi, Behrooz, A discussion of the legal nature of contracts, transportation from the point of view of trade
law, Tehran Bar Association, Tehran Bar Association, No. 156.
Hoeks, M.A.I.H, Multimodal Carriage with a Pinch of Sea Salt: Door to Door under the UNCITRAL Draft Instrument, ETL, 2009.
Hoeks, Maria Anna Ida Henriëtte, Multimodal Transport Law (The law Applicable to the Multimodal Contract for the Carriage of Goods, Breda, The Netherlands, 2009.
Najafi Sashfad, Morteza, Marine Law, Side Publishing, 1394.
Sediq, Hassan, Principles of Marine Law, Jungle Publishing, 2014.
Shahidi, Mahdi, Collisions of Civil and Commercial Laws in the Contract of Carriage, Collection of Legal Articles, Majd, First Edition, 2006.
Shams, Abdullah, The Basic Period of Civil Procedure, Volume 3, Drakan Publishing House, Sept. 2009.
Simayi Sarraf, Hossein, Yari, Meysam, the scope of the Rotterdam Convention; the possibility of conflict with other conventions and the non-acceptance of the right, International Law, No. 45, 1390.
Smart J., United Nations Convention on the Carriage of Good by Sea: Explanatory Documentation Prepared for Commonwealth Jurisdictions (London: Commonwealth Secretariat, 1989.
Sweeney, Joseph c, UNCITRAL and the Hamburg Rules – The Risk Allocation Problem in Maritime Transport of GOODS, j.M.L.C. VOL.22. No.3, Jul. October, 1991.
Taghizadeh Baqi, Message, Legal nature of transportation and the responsibility of its carrier, Taali hoghough,
Fourth Year, October, November, December and Dead, Nos. 12 and 13, 2011.
Taghizadeh, Abraham, Marine Transportation Law, Majd Publication, Fourth Edition, 1394.
Yazdanian, Alireza, Principles of civil liability in contracts for the transport of goods in Iranian and French
law, Journal of Legal Justice, No. 73, 75, 1390.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.