EXAMINING THE FOUNDATIONS, PHILOSOPHICAL SCHOOLS, PRINCIPLES AND THE NATURE OF CURRICULUM
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.176919Анотація
Abstract. This research aims to examine the foundations, philosophical schools, principles and nature of the curriculum in order to reach the crucial role of curriculum in education. To understand the importance of planning, it should be tested at the major level. One of the major levels in every human society is undoubtedly education. Due to the complex and broad nature, education needs to implement effective and useful strategies to be able to lead its lofty goals. For this reason, planning has special effects especially in the field of education and lesson. This article is done by desk -research method. In this way, fiche taking tool was used and valuable resources are referred in fiche taking. In this paper, it is tried to use charts and tables for better explanation. At first, some definitions are presented in the results of this query in the field of curriculum with citations from reliable sources. Then a short history of planning in education was described. In the later part, the curriculum concept was examined. After eviewing this section, planning is described step by step and in the final section, curriculum principles are reviewed.
Key words: concept of curriculum, planning history, curriculum steps, curriculum principles, philosophical
foundations of curriculum.
Посилання
Ibrahim, Ali, 1998, lesson planning (new guidelines), Tehran, Fekr-e-no publication.
Parvand, H., 1992, the premises of educational planning, Tehran, Sahifeh publication.
Tyler, Ralph, 2011, the basic principles of education and lesson planning, translated by Ali Taghipoor Zahir, Tehran, Agah publication.
Shariatmadari, A., 1999, several basic topics about lesson planning, Tehran, Samt publication.
Shoari Negad, A.A., 1989, Psychological Foundations of Education, Tehran, Center for Cultural Research and
Studies.
Talebi et.al, S., 2013, Principles of lesson planning, Tehran, Payam-e- Noor publication.
Fiouzat, Yahya, 2010, the foundations of educational planning, Tehran, Samt publication.
Keramatie, M.R., 2013, evaluating the curriculum with strategic view, Tehran, Roshd publication.
Mohsenpour, B., 2013, Fundamentals of educational planning, the eleventh edition, Tehran, Samt publication.
Maleki, H., 1997, lesson planning "practice guide", first edition, Tehran, Madrese publication.
Maleki, H., 2014, lesson planning introductions, ninth edition, Tehran, Samt publication.
Mehr Mohammadi et al, Mahmoud, 2011, curriculum: views, approaches and perspectives, Tehran, Samt
publication.
Homayounfar, Samira, 2014, the premises of educational planning, Tehran, Modaresan Sharif publication.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.