СТУДІЇ ІСТОРІЇ ДИЗАЙНУ: АНАЛІТИЧНА МОДЕЛЬ ВИКЛАДАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177572Ключові слова:
студії дизайну, аналітичні моделі викладання, теоретичні праці.Анотація
Мета роботи. Дослідити теоретичні курси формування національної моделі українського дизайну та історії дизайну, в яких розуміння дизайну розширюється до тотального проектування предметного середовища, що оточує сучасну людину. Методологія роботи полягає у сукупності компаративного методу стосовно ґрунтовного пласту наукових студій з історії дизайну та методик аналізу та синтезу опрацьованих теоретичних доробків. Наукова новизна дослідження полягає, насамперед, в окресленні пріоритетних моделей вивчення дизайну в сучасній гуманітарній освітній науковій думці України, у визначенні прийнятної для сучасного українського соціо-культурного середовища формі дизайн-освіти, що формулює національну модель розвитку професійного дизайну в Україні у майбутньому. Висновки наукової розвідки визначають сучасну модель дизайн-освіти в Україні як процес, що керується методами культурологічно-філософського та мистецтвознавчого аналізу та синтезу, а практика дизайну ототожнюється з високопрофесійним творчим наративом. Відтак, результати проведеного дослідження можуть бути використаними у педагогічних дискурсах сучасної дизайн-освіти в Україні.
Посилання
Аронов В. Р. Художник и предметное творчество. Москва, 1987. 230 с.
Бенгау З. Г. Функция, форма, качество. Москва, 1987. 518 с.
Глазычев В. Л. О дизайне. Очерки теории и практики дизайна на Западе. Москва: Искусство, 1970. 191 с.
Даниленко В. Я. Основи дизайну. Харків: ХДАДМ, 2003. 320 с.
Легенький Ю. Г. Дизайн. Культурологія та естетика. Київ: Київ. держ. ун-т технологій та дизайну, 2000. 271 с.
Мальдонадо Томас. Актуальные проблемы дизайна. Декоративное искусство ССС. 1964. № 7. С. 19−20.
Johnathan Glancey. Elizabeth Wihide. Historia design. Warszawa: Arcady, 2017. 576 s.
Loewy R. Never Leave Weel Enouth Alone. New-York, 1951. 480 р.
Read J. Art and Industry: The Principles of Industrial Design. London: Faber & Faber, 1934. 205 р.
Aronov, V. R. Painter and the subject work. Moscow, 1987. [in Russian].
Bengau, Z. G. Function, form, quality. Moscow, 1987. [in Russian].
Glazychev, V. L. About design. Essays on the theory and practice of Western design. Moscow: Art, 1970 [in Russian].
Danylenko, V. Ya. The basics of design. Kyiv: XDADM, 1996. [in Ukrainian].
Lehenkyi, Yu. G. Design Culturology and aesthetics. Kyiv, 2001. [in Ukrainian].
Maldonado Thomas. Topical design issues. Decorative art of the USSR. 1964. № 7. P. 19−20 [in Russian].
Johnathan Glancey, Elizabeth Wihide. Historia design. Warszawa: Arcady, 2017. 576 p. [in English].
Loewy R. Never Leave Weel Enouth Alone. New-York, 1951 [in English].
Read J. Art and Industry. London: Faber & Faber, 1934. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.