КОНЦЕПТОСФЕРА АНАЛІЗУ АБСТРАКЦІЇ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ ЯК ЕЛЕМЕНТА ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Antonina Dubrivna Київського національного університету технологій та дизайну, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177738

Ключові слова:

абстракція, образотворче мистецтво, абстрактна знаковість, абстракціонізм, художня культура.

Анотація

 

Мета роботи. З’ясувати сутність та окреслити особливості абстракції як форми образотворчості. Методологія дослідження відповідає загальним принципам мистецтвознавчого та культурологічного наукового дискурсу, що ґрунтуються на аналітичному, системно-структурному, семіотичному методах та узагальненні. Наукова новизна одержаних результатів полягає у концептуально новому погляді на абстрактну образотворчість як на трансісторичну стилістику мистецтва, в основу якої покладено універсальні незмінні культурні коди, що константно відтворюються від минулого до сьогодення. Уводиться до наукового обігу поняття «абстрактна знаковість» як концепт семіотичного аналізу безпредметної образотворчості. Висновки. В основі зображувальної мови абстракції лежить знак, символ-код, який не має схожості з конкретним предметом, або поняттям, а виражає загальну сутність уявлення і виступає універсальною формою образотворчості від давніх історичних віх і до сьогодення.

Біографія автора

Antonina Dubrivna, Київського національного університету технологій та дизайну

кандидат мистецтвознавства,
доцент кафедри рисунка та живопису

Посилання

Кандинский В. В. О духовном в искусстве. Ленинград: Ленинград, 1989. 72 c.

Леонардо да Винчи. Суждения. Москва: Изд-во Эксмо, 2006. 416 с.

Лотман Ю.М. Семиосфера. Санкт-Петербург: «Искусство – СПБ», 2010. 704 с.

Малевич К. С. Черный квадрат. Москва: Азбука, 2001. 1039 с. URL: http://magru.net/pubs/121/Kazimir_Malevich_ Chernyy_kvadrat?view_mode=roll#651 (дата звернення: 10.10.2018).

Ортега-и-Гассет Х. Эстетика. Философия культуры. Москва: Искусство, 1991. 588 с.

Шпенглер О. Закат Европы. Очерки морфологии мировой истории: в 2 т. Москва: Айрис-Пресс, 2004. 624 с.

Эко У. Отсутствующая структура. Введение в семиологию. Санкт-Петербург: ТОО ТК «Петрополис», 1998. 432 с.

Burnham, J. Kunst und Strukturalismus. Die neue Methode der Kunst-Inerpretation. Koln: M/DuMont Schauberg, 1993. 192 s.

Fer Briony. On abstract art. New Haven: Yale University Press, 1997. 194 p.: ill.

Pooke G., Newall D. Art history. The basics. London, New York: Routledge, 2008. 263 p.

Seuphor М. Abstract painting; fifty years of accomplishment, from Kandinsky to the present. New York: Dell publishing, 1964. 192 p.

Worringer W. Abstraction and empathy: a contribution to the psychology of style. Chicago: Ivan R. Dee, 1997. 168 p.

Kandinskiy V. V. (1989). About the spiritual in art. Leningrad: Leningrad [in Russian].

Leonardo da Vinchi. (2006). Judgments. Moscow: Eksmo [in Russian].

Lotman Yu.M. (2010). Semiosphere. St. Petersburg: Iskusstvo – SPB [in Russian].

Malevich K. S. (2001). Black square. Moscow: Azbuka. Retrieved from http://magru.net/pubs/121/Kazimir_Malevich_ Chernyy_kvadrat?view_mode=roll#651

Ortega-i-Gasset H. (1991). Aesthetics. Culture philosophy. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Shpengler O. (2004). The decline of Europe. Essays on the morphology of world history. Moscow: Ayris-Press [in Russian].

Eko U. (1998). Missing structure. Introduction to semiology. St. Petersburg: TOO TK Petropolis [in Russian].

Burnham J. (1993). Kunst und Strukturalismus. Die neue Methode der Kunst-Inerpretation. Koln: M/DuMont Schauberg [in German].

Fer B. (1997). On abstract art. New Haven: Yale University Press [in English].

Pooke G., Newall D. (2008). Art history. The basics. London, New York: Routledge [in English].

Seuphor М. (1964). Abstract painting; fifty years of accomplishment, from Kandinsky to the present. New York: Dell publishing [in English].

Worringer W. (1997). Abstraction and empathy: a contribution to the psychology of style. Chicago: Ivan R. Dee [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Мистецтвознавство