DOI: https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177785

Creative activities as a form of activity optimization of students - choreographers

Lilia Savchin

Abstract


Purpose of Article. To examine creative activities (contests, festivals, concerts) as an effective form of optimizing the activity of students – future choreographers. The methodology  of the research lies in applying systematic approach to revealing the issues of creative activities as an effective form of students – choreographers’ activity optimization. Scientific novelty  explains the further determination of gaps in the topic of research of creative activities as an effective form of optimization, which can be considered as technologies of the newest conception, that is, the orientation to the final result. Conclusions. The activity is considered by modern scientists as priority precondition for creative education. It is the creative events that encourage students, the future choreographers to activity in order to become a self-forming personality as professional artists. The student will turn the acquired creative and professional-plastic skills to the discourse of a career promotion, which will direct him to the stability of the results in solving practical tasks, learning and chorographical activities.


Keywords


contests; festivals; concerts; activity; optimization and students.

References


Виткалов С.В. Фестивальний рух як культурний феномен сучасності: аналіз регіонального вектора // Культура України. Рівне. 2016. Випуск 52. 182-190 с.

Грибан Г.П. Життєдіяльність та рухова активність студентів: монографія. Житомир: Вид-во Рута, 2009- 594 с.

Гусєва А.В. Психологічні чинники готовності особистості до громадської активності: автореф. Дис…. канд. психол. наук. спец. 19.00.01. Одеса, 2009.20с.

Зуєв С. П. Сучасний культурний простір та семіотика музичного фестивалю : дис. … канд. мистецтвознавства. Харків : ХДАК, 2007. 207 с.

Жигульский К. Праздник и культура / пер. с польск. М. : Прогресс, 1985. 382 с.

Орлов В.И. Активность и самостоятельность учащихся в обучении // Специалист. 2002. №5. С. 29- 31.

Хроніка культурного життя України: оглядова довідка за матеріалами преси та неопублікованими документами. Вип. 1–12. Київ : НПБУ, 2009–2013.

Vytkalov, S.V. (2016). Festyvalnyi rukh yak kulturnyi fenomen suchasnosti: analiz rehionalnoho vektora. Serhii Vytkalov. Kultura Ukrainy. Rivne, 52, 182-190 [in Ukrainian].

Hryban, H.P. (2009). Zhyttiediialnist ta rukhova aktyvnist studentiv. Zhytomyr: Vyd-vo Ruta [in Ukrainian].

Husieva, A.V. (2009). Psykholohichni chynnyky hotovnosti osobystosti do hromadskoi aktyvnosti: avtoref. Dys.. kand..psykhol.nauk. Odesa [in Ukrainian].

Zuiev, S. P. (2007). Suchasnyi kulturnyi prostir ta semiotyka muzychnoho festyvaliu : dys. … kand. mystetstvoznavstva. S. P. Zuiev. Kharkiv : KhDAK [in Ukrainian].

Zhyhulskyi, K. (1985). Prazdnyk i kultura. M. : Prohress [in Russian].

Orlov, V.I. (2002). Aktivnost i samostoyatelnost uchaschihsya v obuchenii. Spetsialist, 5, 29- 31 [in Russian].

Khronika kulturnoho zhyttia Ukrainy: ohliadova dovidka za materialamy presy ta neopublikovanymy dokumentamy (2009-2013), 1–12. Kyiv : NPBU [in Ukrainian].