ТВОРЧІСТЬ МИТЦЯ В КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОСТОРІ КУЛЬТУРИ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Olena Lifintseva

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220076

Ключові слова:

слова, митець, методологія науки, наукознавство, культурологія, комунікативний простір, соціокультурний менеджмент, мистецька діяльність, психологія творчості.

Анотація

Мета статті. Розробка міждисциплінарного комплексу дослідницьких методів, продуктивних для вивчення особливостей суспільно-творчої самореалізації митця у культурно-комунікативному просторі України та світової спільноти. Методологія. В основу дослідження, яке носить наукознавчий характер, покладено загальнонаукові підходи: діалектичний, логічний та історичний. Автор вдається до міждисциплінарного конструювання теоретико-методологічної основи роботи, із включенням до неї сукупності емпіричних та теоретичних загальнонаукових методів, методологічного інструментарію культурології, інформології, методів соціокультурного менеджменту. Наукова новизна обумовлена необхідністю визначення гносеологічних підходів та обгрунтування (з урахуванням тенденцій розвитку сучасного наукознавства) структури й науково-пізнавальних можливостей комплексу методів та раціональної методики розв’язання важливого для подальшого розвитку культурології наукового завдання щодо специфіки функціонування особистості митця як дієвого суб’єкту комунікативного простору сучасної культури. Висновки. Доведено, що міждисциплінарний підхід є оптимальним для забезпечення продуктивності вивчення особливостей творчої реалізації митця у сучасному комунікативному просторі. Комплексне застосування методів культурології, теорії соціальних комунікацій, методів науки державного управління та менеджменту соціокультурної діяльності, соціальної психології, історико-культурологічних методів, пізнавального інструментарія інших гуманітарних наук здатне наблизити нас до виявлення стійких сутнісних рис функціонування творчої особистості у середовищі соціальнокультурних комунікацій, до побудови науково-обгрунтованої моделі самореалізації митця у комунікативному просторі сучасної культури.

Посилання

Bohutskyi Yu. P., Andrushchenko V. P., Bezverchuk Zh. O. ta in. (2007). Ukrainian culture in the European context. [In Ukrainian].

Viedienieiev D. (2015). Cultural and informational influences of the modern world and the historical consciousness of the Ukrainian political nation. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 3, 3-10 [In Ukrainian].

Haleta Ya. V. (2018 Social maturity of the individual in terms of updating the information culture of society [In Ukrainian].

Herchanivska P. E. (2017). Culture in the paradigms of the XX-XXI centuries. [In Ukrainian].

Denysiuk Zh. Z. (2017). Communicative Internet practices in the formation of socio-cultural values of society. [In Ukrainian].

Universytetu. Seriia: Filosofiia. Kulturolohiia, 2, 81-84[In Ukrainian].

Abilities, creativity, talent. Theory, methods, research results (2006). Za red. Moliako V.O., Muzyky O. L. Zhytomyr. Ruta [In Ukrainian].

Levchuk L. T. (1978). In the artist's creative laboratory [In Ukrainian].

Mol A. (2008). Sociodynamics of culture [In Russian].

Ovcharuk O. V. (2016). The ideal of man in the culturological paradigms of XX - early XXI centuries [In Ukrainian].

Sheiko V. M. (2011). Culture of Ukraine in the globalization and civilization dimension (historical and methodological aspects) [In Ukrainian].

Shulhina V. D., Riabinko S. M. (2017). Creative activity of a person in the system of art education of Ukraine: European context. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 1, 80-85 [In Ukrainian].

Yakovlev O. (2015). Synergy of cultural identities in modern Ukraine. Kyiv [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Культурологія