БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ НА СЦЕНІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ УКРАЇНИ У ХХІ СТОЛІТТІ

Автор(и)

  • Olha Bilash

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229562

Анотація

Метою роботи стало узагальнення відомостей щодо балетмейстерської діяльності на сцені Київського НАТОБ ім. Т. Шевченка штатних хореографів-постановників (В. Яременка, В. Литвинова та А. Рехвіашвілі), які працювали у мистецькому осередку на початку ХХІ століття. Методологія дослідження містить використання таких культурологічних методів: загальноісторичного, порівняльно-історичного, аналітичного. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше комплексно досліджено творчість постійних балетмейстерів Віктора Яременка, Віктора Литвинова, Аніко Рехвіашвілі, які працювали в театрі з 2000-х років. Висновки. Періоди роботи штатних балетмейстерів Київського НАТОБ ім. Т. Шевченка – В. Яременка (2000–2013), А. Рехвіашвілі (2013–2019), В Литвинова (з 1985 р. й до сьогодні, з перервами) з початку 2000-х рр. позначилися плідною діяльністю постановників, пов’язаною з оновленням та вдосконаленням репертуару балетної трупи НОУ. У своїй творчості вони зверталися до покращення академічних творів («Раймонда», «Корсар»), створення сучасної класики («Весілля Фігаро», «Віденський вальс», «Дама з камеліями», «Снігова королева», «Юлій Цезар»), експериментів у площині неокласичних балетів («Шехеразада», «Петрушка», «Жар-птиця», «Дафніс і Хлоя», «Каприси», «Ночі в садах Іспанії»), а також постановок гротескних комедійних балетів («Вечори на хуторі біля Диканьки», «За двома зайцями»). Кожен з хореографів зміг вписати особисту яскраву сторінку у літопис подій Київського НАТОБ ім. Т. Шевченка, яка відрізнялася своєрідним авторським «почерком», оригінальністю композиційних рішень та красою танцювальної «мови».

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-20

Номер

Розділ

Хореографія