МУЗИЧНО-ТЕАТРАЛЬНА РЕФЛЕКСІЯ ТВОРЧОГО ФЕНОМЕНУ М. М. СИНЕЛЬНИКОВА: КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ВИМІР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2021.250253

Анотація

Мета статті полягає у проведенні культурологічного виміру музично-театральної рефлексії творчого феномену і визначенні як синтетичного явища музично-театрального аспекту мистецької діяльності видатного актора, режисера, театрального педагога і антрепренера Миколи Миколайовича Синельникова (кінець ХІХ – початок ХХ століття). Методологія дослідження базується на використанні комплексу загальнонаукових на конкретно наукових методів у відповідності із культурологічним дискурсом. З метою дослідження проблеми в історичній послідовності застосовано історичний метод. Ставлячи за мету висвітлення і аналітичний вимір складових компонентів досліджуваної проблеми, застосовується системно-аналітичний метод. Системно-структурний метод аналізу використовується з метою дослідження культурного феномену як системи взаємопов’язаних і взаємодіючих елементів. Герменевтичний метод застосовується щодо вивчення й інтерпретації теоретичних положень досліджуваної проблеми. З метою вивчення життєвого шляху, висвітлення внутрішнього світу та розуміння мотивів діяльності митця використовується біографічний метод. Метод узагальнення застосовується задля виведення загальних висновків дослідження. Метод узагальнення застосовується задля виведення загальних висновків дослідження. Наукова новизна полягає у музично-театральній рефлексії творчого феномену видатного мистецького діяча-реформатора кінця ХІХ – початку ХХ століття Миколи Синельникова. Висновки. Розгляд піднятого у статті питання дозволив констатувати важливість унаочнення мистецької практики М.М. Синельникова як репрезентанта музично-театрального синтезу. Дослідження феномену творчої діяльності митця уможливило висвітлення комплексу його художніх принципів, що цілковито відповідали характеру і змісту доби модерну. Визначено, що музичний і театральний сегменти творчої практики М. М. Синельникова складають гармонічну цілісність, репрезентують музично-театральний синтез.

Ключові слова: музично-театральний синкретизм, творчий феномен, синкретизм, культурологія, театр, музика, музично-театральна рефлексія, соціокультурний простір.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

Культурологія