КИЇВСЬКИЙ ТЕАТР КЛАСИЧНОГО БАЛЕТУ: ІСТОРИЧНИЙ ТА МИСТЕЦЬКИЙ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ (1981–1998)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2021.250263

Анотація

Метою публікації стало вивчення характеру мистецької діяльності трупи «Театр класичного балету» в контексті історичного розвитку українського хореографічного мистецтва 1980–1990-х років. Методологія роботи містить наступні методи дослідження: загальноісторичний, діалектичний, системний, аналітичний, порівняльно-історичний та ін. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше досліджено історичні та мистецькі аспекти функціонування трупи київського «Театру класичного балету». Висновки. Діяльність творчого осередку була пов’язана з роботою відомих українських балетмейстерів другої половини ХХ ст.: В. Вронського (1981–1986 рр.), В. Рибія (1986–1988 рр.) та В. Ковтуна (1989–1998 рр.). В. Вронським було сформовано основний склад балетної трупи, який у подальші роки доповнювався новими артистами; закладено базовий репертуар, що містив твори світової та української балетної класики; колектив популяризувався завдяки співпраці з солістами провідних театрів СРСР. В. Рибій розширив концертні програми театру за рахунок творів радянських та західних балетмейстерів-новаторів, зробив їх мобільнішими, здатними для показу у будь-яких театральних умовах (з мінімальним сценічним оформленням). В. Ковтун, навпаки, ввів у репертуар «Театру класичного балету» великі хореографічні форми й, з метою їх реалізації, розширив трупу до 45 танцівників; запрошував до участі в концертах відомих київських артистів, активно відкривав дорогу у велике мистецтво талановитій балетній молоді.

Ключові слова: Київський театр класичного балету, В. Вронський, В. Рибій, В. Ковтун, хореографічне мистецтво.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

Хореографія