ЧОЛОВІЧЕ АКАДЕМІЧНЕ ВИКОНАВСТВО 1950–1970-Х РР. (НА ПРИКЛАДІ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ М. АПУХТІНА, А. БЄЛОВА ТА Г. БАУКІНА)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2021.250266

Анотація

Метою публікації стало вивчення мистецьких процесів у середовищі балетних виконавців 1950–1970-х рр. на прикладі творчої діяльності Миколи Апухтіна, Анатолія Бєлова та Генадія Баукіна. Методологія роботи включає використання наступних методів дослідження: загальноісторичного, аналітичного, порівняльного, діалектичного, системного та ін. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше досліджено професійну культуру у царині чоловічого класичного виконавства другої половини ХХ століття на прикладі фахових здобутків М. Апухтіна, А. Бєлова та Г. Баукіна. Висновки. Художній внесок балетних прем’єрів 1950–1970-х рр. у розвиток української класичної хореографії, розглянутий на прикладі творчості танцівників М. Апухтіна, А. Бєлова та Г. Баукіна полягає у наступному: 1) значному піднесенні професійної культури виконавців за рахунок ускладнення технічної складової та покращення акторської майстерності артистів; 2) створенні високохудожніх образів у нових балетах радянської класики (Б. Асаф’єва, Р. Глієра, А. Крейна, С. Прокоф’єва, А. Хачатуряна, М. Чулакі, В. Юровського та ін.) та хореографічних виставах на національну тематику (В. Гомоляки, К. Данькевича, Г. Жуковського, В. Кирейка, М. Лисенка, А. Свєчнікова, М. Скорульського, Б. Тищенка та ін.); 3) переданні професійного досвіду в процесі педагогічної роботи наступним поколінням українських танцівників.

Ключові слова: М. Апухтін, А. Бєлов, Г. Баукін, чоловічий класичний танець, український балетний театр.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

Хореографія