ОСОБЛИВОСТІ КІНЕСТЕТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ АКТОРА В РОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277698

Анотація

Метою статті є з’ясування місця, значення та механізму функціонування кінестетичного сприйняття у мистецтві актора театру та кіно. Методологія дослідження. Використано методи аналітичного та логічного підходу до осмислення особливостей кінестетичного сприйняття актора в ролі, застосовано порівняльний аналіз гри актора з активним кінестетичним сприйняттям та актора, з домінуючим слуховим і зоровим сприйняттям. Наукова новизна. Вперше досліджено явище кінестетичного сприйняття в мистецтві актора. Виявлено механізм та спосіб залучення даного сприйняття до акторської техніки перевтілення. Здійснено аналіз особливостей творчого стану актора в ролі під дією кінестетичного сприйняття. Висновки. Методом порівняльного аналізу гри акторів доведено необхідність залучення явища кінестетичного сприйняття до майстерності актора. Аргументовано чому активування кінестетичного сприйняття актора в ролі є необхідною умовою створення мистецького акту. Виявлено механізм зміщення уваги актора із зовнішньої зорової та слухової інформації на рухи власного тіла. З’ясовано, що внаслідок такого зміщення уваги актор відчуває рухи власного тіла та його образ в очах глядача. Вмотивовано та роз’яснено спосіб налагодження та активування кінестетичного сприйняття у акторській грі.

Ключові слова: кінестетичне сприйняття, аудіовізуальне сприйняття, тілесні рухи, мімічні рухи, мовленнєва поведінка, актор-кінестетик, дія, увага, глядач.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-24

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво