Вокальна методологія: до проблеми системного дослідження

Автор(и)

  • Nataliya Ovcharenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220126

Ключові слова:

вокальна методологія, вокальна наука, вокальні технології, мистецтво співу, систематизація методів пізнання.

Анотація

Мета дослідження – систематизація наукових методів пізнання мистецтва співу на чотирьох рівнях вокальної методології. Методологія дослідження  розкрита на філософському, загальнонауковому, конкретнонауковому і технологічному рівнях, її основу становлять: системний підхід для систематизації та узагальнення методів пізнання мистецтву співу; аналітичний – для вивчення наукового досвіду гуманітарного знання, спрямованого на рішення означеної проблеми; культурологічний – для дослідження сутності мистецтву співу як феномена музичної культури; аксіологічний – для виявлення значення вокальної методології та визначення цінностей мистецтва співу. Наукова новизна роботи полягає в систематизації наукових методів пізнання мистецтва співу  на чотирьох рівнях вокальної методології. Висновки. Вокальна методологія, яку ми розглядаємо як систему наукових мета методів пізнання сутності й специфіки мистецтва співу на чотирьох рівнях: філософському, загальнонауковому, конкретнонауковому, технологічному, знаходиться на початку шляху усвідомлення та дослідження. Виявлення методів пізнання мистецтва співу на чотирьох рівнях дало можливість систематизувати всезагальні, загальнонаукові та спеціальні методи пізнання, спрямовані на вирішення актуальних проблем вокальної науки.

Посилання

Antoniuk V. H. (2001). Ukrainian vocal school: ethnoculturological aspect: monograph. Kyiv: Ukrainska idea [in Ukrainian].

Hrebeniuk N. Y. (2000). Vocal – performing art: dissertation of doctor knowledge in art: spets. 17.00.03. Kyiv [in Ukrainian]

Kravec A. S. (1991). Methodology of science. Voronezh: Izd-vo Voronezh. gos. un-ta, 1991 [in Russian].

Morozov V. P. (2008). Theory creating of voice resonance. Historic evolutionary Fundamentals and Practical significance. Vokalnoe obrazovanie nachala ХХI veka: m-ly nauchno-prakt. konf. Moskva: Novyj klyuch, 121–131 [in Russian].

Rudneva S. V. (2019). Phenomena of vocal couching in modern musical education. Tambov: Gramota, 12, 3, 131 – 135 [in Russian].

Stahevich A. G.(2012). Bel canto in west European opera XIX century, art, performing, pedagogic. LAP LAMBERT Academic Publshing [in Russian].

Yushmanov V. I. (2002). Vocal technic and its paradoxes: monograph: monografiya . Sankt-Peterburg : DEAN [in Russian].

Brunkan M. C. (2018). Preservice Music Teacher Voice Health, and Voice Function Before and During Student Teaching. Journal of Music Teacher Education, 3, 80–94 [in English].

Manternach J. N. (2015). Voice Use and Self-Reported Voice Health of Preservice. Music Educators Journal of Music Teacher Education, 24, 53–66 [in English].

Meissner Н., Timmers R. (2019). Teaching young musicians expressive performance: an experimental study. Music Education Research, 21:1, 20–39 [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Музичне мистецтво