АКАДЕМІЧНИЙ СИМФОНІЧНИЙ ОРКЕСТР «ФІЛАРМОНІЯ»: КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ СИМФОНІЧНОГО ВИКОНАВСТВА

Автор(и)

  • Oleg Vasiuta

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220130

Ключові слова:

академічний симфонічний оркестр «Філармонія», симфонічне виконавство, комунікативний потенціал, культурна динаміка.

Анотація

Мета статті. Дослідження пов`язане з обґрунтуванням комунікативного потенціалу симфонічного виконавства, проведене на прикладі масштабної творчої діяльності академічного симфонічного оркестру «Філармонія» Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертних програм. Cимфонічний оркестр «Філармонія» – перший в регіоні професійний творчий колектив, який впродовж останніх двадцяти років системно пропагує симфонічну музику вітчизняних і зарубіжних композиторів. Методологія дослідження. Відповідно до поставлених мети і завдань головні методологічні підходи ґрунтуються на використанні історико-музикознавчого, причинно-наслідкового, системного методів, що дозволяє дослідити різні аспекти симфонічного виконавства, яке здійснило суттєвий вплив на формування якісних ознак музичного життя регіону. Наукова новизна та значимість отриманих результатів мистецтвознавчого дослідження полягає в тому, що вперше піддано аналізу комунікативний потенціал симфонічного виконавства першого на Чернігівщині професійного симфонічного оркестру, який активно поширює різні стилі і жанри симфонічної музики; репрезентує виконавську культуру України на міжнародному рівні, здійснює суттєвий вплив на комунікаційні процеси культурно-мистецького життя регіону на принципах діалогу культур та породжує нові духовні ідентичності, демонструючи їх конструювання за реальних умов сучасного суспільства. Висновки. Вперше симфонічне виконавство академічного симфонічного оркестру «Філармонія» розглядається як комунікативний процес культуротворення, що здійснює вагомий вплив на формування цілісної картини музичної культури регіону. Важливо, що регіональний ракурс симфонічного виконавства дозволяє дослідити як національний, так і міжнародний потенціал музичного мистецтва, сформований на сучасних підходах до організації гастрольно-концертної діяльності, яка базується на принципах культурної взаємодії в рамках творчих проєктів і має позитивні музично-професійні, духовно-естетичні наслідки та стає потужним фактором культурної динаміки мистецького розвитку Чернігівщини.

Посилання

Bruno Walter (1969). Theme with variations. Memoirs and reflections. Moscow: Music [in Russian].

Vasiuta O.P. (2018). The concept of musical culture of Chernigiv region of the XXth century is aproblem of musical Ukrainian culture. Ukranian mystical exaltation: materials, reviews, 18, pp. 19-24 [in Ukrainian].

Vasiuta O.P. (2011). K. Sorokin's conducting activity as a factor of actualization of symphonic performance. Musical Ukrainian studies: modern dimension, 6, pp. 343-352 [in Ukrainian].

Vasiuta O.P. (2012) .Chernihiv Regional Philharmonic Center of Festivals and Concert Programs: a modern mode of music performance and concert activities. Musical culture of Chernihiv region-thesaurus of Ukraine. Chernihiv: Ed. Lozovy V.M. pp. 43-45. [in Ukrainian].

years. Chernihiv Music School. L.M. Revutsky. (2004). Chernihiv: Star. 170 p. [in Ukrainian].

Sukach M.V. (2018). Serhiy Bortkevych: score of life: monograph. Chernihiv: Desna Polygraph, 136 p. [in Ukrainian].

Schaeffer T.V. (1989) . Music in the landlord's estate. Military orchestras. History of Ukrainian music in six volumes. (Vols. 1). Kyiv: Naukova Dumka. pp. 343-352 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Музичне мистецтво