СУЧАСНА АКТУАЛЬНА ДРАМА НА СЦЕНІ НАЦІОНАЛЬНОГО АКАДЕМІЧНОГО УКРАЇНСЬКОГО ДРАМАТИЧНОГО ТЕАТРУ ІМ. МАРІЇ ЗАНЬКОВЕЦЬКОЇ В 1990–2010 РР.

Автор(и)

  • Tetiana Batytska

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220147

Ключові слова:

Театр імені Марії Заньковецької, сучасна актуальна драма, режисура, репертуар.

Анотація

Мета дослідженнявиявити сутність і проаналізувати мистецький доробок Національного театру ім. Марії Заньковецької в площині роботи із сучасною актуальною драматургією в 1990–2010-х рр. Методологія. Застосування методів реконструкції вистав, аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, а також використання системного та критично-оціночного підходів. Наукова новизна. Уперше предметом комплексного театрознавчого аналізу виступає «злободенний» напрямок роботи Театру ім. М. Заньковецької, розглянуто вистави за п’єсами «Се ля ві», «Тріумфальна жінка», «Неаполь – місто попелюшок» драматурга Н. Ковалик, «Криза», «Останній гречкосій», «Блазні мимоволі», «Безодня», «Соло для мідних труб» О. Огородника. Увагу зосереджено на характеристиці мистецького напряму, виокремленні притаманних йому рис, простежено методологію режисерської роботи з актуальною п’єсою, її значення у львівському та загальноукраїнському контекстах. Висновки. Оскільки театр ім. Марії Заньковецької декларує себе як «театр сучасності», його митці знаходять всі можливі шляхи «розмови» зі своїм глядачем. І цей діалог дійсно відбувається великою мірою завдяки сучасній актуальній драмі, хоча в естетичному дискурсі вистави за таким матеріалом не стали довершеними творами, проте суспільно важливими маніфестами, акціями громадського вислову. З цього погляду блок постановок злободенної драматургії є і надбанням театру, і його проблемою.

Посилання

Babynsjka Gh. (2011). Contemporary Ukrainian dramaturgy of the late XX - early XXI centuries: reality or virtuality. Naukovi zapysky TNPU im. V.Ghnatjuka. Series: Art Studies, 1, 148-153 [in Ukrainian].

Bondareva O. (2006). Myth and Drama in the New Literary Context: Renewing Structural Communication Through Genre Modeling: monograph. Kyiv: The fourth wave, 512 [in Ukrainian].

Vasyljjev Je. (2017). Contemporary dramaturgy: genre transformations, modifications, innovations: monograph. Lucjk: Tverdynja, 532 [in Ukrainian].

Virchenko T. (2012). Art conflict in Ukrainian dramaturgy 1990-2010: discourse, evolution, typology: monograph. Kryvyj Righ: Vydavnychyj Dim, 335 [in Ukrainian].

Zabolotna V. (2000). PRO! Kino-Teatr, 5, 14-16 [in Ukrainian].

Korenovsjka L. (2013). Bricolage as an architectonics of artistic text ("my husband's lover" Hope Kovalik). Slovo i chas, 1, 83-89 [in Ukrainian].

Lishhenko Ju. (2015). East and West in the Abyss are intertwined. Lviv: Vysokyj zamok, 20.07 [in Ukrainian].

Mykhajlova A. (1978). An image of the play. Moscow: Art, 248 [in Russian].

Nezhdana N. (2017). Development of contemporary dramaturgy as a guarantee of relevance and original model of the theater. Kurbasivsjki chytannja, 12, 155-160 [in Ukrainian].

Nosarjeva L. (2002). Zankivchan has premieres. Kyiv: Dzerkalo tyzhnja, 11.10, 414 [in Ukrainian].

Pavi P. (2006). Theater Dictionary Lviv: LNU im. I. Franka, 640 [in Ukrainian].

Palynsjkyj V. (2002). Theater is hard work. Retrieved from http://www.brama.com/news/press/020206teatrzankovetskoji.html [in Ukrainian].

Cokol O. (2017). Text strategies of Ukrainian dramaturgy (based on an anthology of the actual drama "Maidan before and after"). Synopsys: tekst, kontekst, media, 1(17), S. 14-16 [in Ukrainian].

Shapoval M. (2009). Ramp Intertext: Intertextual and Interpersonal Relations of Ukrainian Drama: Monograph. Kyiv: Avtoghraf, 352 [in Ukrainian].

Jurov P. (2013). Theater in Ukraine: to impress or not to impress. Retrieved from https://zbruc.eu/node/11440. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво