Power balance double-circuit gas-turbine engine with the separate exit of streams

Authors

  • Юрий Матвеевич Терещенко Кафедра авиационных двигателей Национальный авиационный университет, Ukraine
  • Лариса Георгиевна Волянская Кафедра авиационных двигателей Национальный авиационный университет, Ukraine
  • Юрий Юрьевич Терещенко Кафедра авиационных двигателей Национальный авиационный университет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2595

Keywords:

efficiency, double-circuit engine with a separate exit of a stream, power balance

Abstract

Choice of optimal parameters of bypass engine fan is given in the article. The main principles of determination total efficiency of bypass engine with separate air flow are considered.

Author Biographies

Юрий Матвеевич Терещенко, Кафедра авиационных двигателей Национальный авиационный университет

Доктор технических наук, профессор

Лариса Георгиевна Волянская, Кафедра авиационных двигателей Национальный авиационный университет

Кандидат технических наук, доцент

Юрий Юрьевич Терещенко, Кафедра авиационных двигателей Национальный авиационный университет

Младший научный сотрудник

References

  1. Кулагин В.В.Теория, расчет и проектирование газотурбинных двигателей. – М.: Машиностроение, 2002. – 615 с.
  2. Бакулев В.И., Голубев В.А., Нечаев Ю.Н. и др. Теория, расчет и проектирование авиационных двигателей и энергетических установок./ под ред. В.А. Сосунова, В.М. Чепкина. – М.: Изд-во МАИ, 2003. – 688 с.
  3. Терещенко Ю.М. Аэродинамическое совершенствование лопаточных аппаратов компрессоров. – М.: Машиностроение, 1988. – 168 с.

Published

2010-01-29

How to Cite

Терещенко, Ю. М., Волянская, Л. Г., & Терещенко, Ю. Ю. (2010). Power balance double-circuit gas-turbine engine with the separate exit of streams. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(6(43), 47–49. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2595

Issue

Section

Energy-saving technologies and equipment