Всесвітнє вивчення товару методом SWOT-аналізу на прикладі хліба на основі цільного зерна пшениці
DOI:
https://doi.org/10.15673/.55/2014.32277Ключові слова:
SWOT-аналіз, хліб на основі цільного зерна пшениці, споживач, ринок, маркетингАнотація
У статті розглянуто застосування SWOT-аналізу на прикладі хліба на основі цільного зерна пшениці. Застосування СВОТ-аналізу дозволило визначити сильні і слабкі сторони товару, можливості та загрози для подальшого просуванні вання його на ринку. Докладно розглянуті сильні сторони продукту, а саме, інтерес споживача до хліба на основі незбираного зе рна пшениці; його висока харчова цінність; наявність натуральних компонентів; можливість тривалого зберігання; приваблива упаковка; поліпшені органолептичні показники. Вивчено слабкі сторони продукту, тобто фактори, які створюють труднощі при просуванні хліба на основі цільного зерна пшениці на ринок, роблять товар менш конкурентоспроможним. До них відносять більш високу ціну в порівнянні з аналогічними товарами, представленими на ринку; слабку інформативність споживачів про новий продукт і його достоїнства. Проаналізовано загрози, котрі перешкоджають просуванню товару на ринку, сприяють втрати до нього (товару) всякого інтересу.
Всебічне вивчення хліба на основі цільного зерна пшениці методом SWOT-аналізу дозволило проаналізувати вать сильні і слабкі сторони товару, які можуть сприяти або гальмувати просування і закріплення у певному сегменті ринку даного продукту. Виявлено, що сильних сторін у продукту набагато більше, ніж слабких, а це говорить на користь його конкурентоспроможності на продовольчому ринку України. В якості основних напрямків для ефективного просування хліба на основі цільного зерна пшениці на продовольчий ринок України виділено наступне: гнучка цінова політика, активна роль маркетингу в просуванні товару, розширення асортименту, а також проведення комплексу заходів з розвитку самого споживача в питаннях харчування, у питаннях здорового способу життя, що в результаті і буде спонукати споживача купувати дану продукцію - продукцію оздоровчого призначення.
Посилання
Вороніна В.М., Кокарев Д.В. SWOT-аналіз як сучасний інструмент дослідження з метою антикризового управління підприємством // Щомісячний аналітичний журнал «Злиття і Поглинання», 2007. - №3 (49). - С. 23-26.
Єгоров Б.В., Мардар М.Р. Модель формування споживчих властивостей харчових продуктів функціональної направленості // Зернові продукти и комбікорми. -2009. -№3. -С.11-14
Benedetto, C.A. Identifying the key success factors in new product launch / CA Benedetto // J. Prod. Innov. Manag. 2005. - №16 (6). -P. 530-544.
Пастухова В.В. Використання SWOT-аналізу в процесі вибору глобальної стратегії підприємства: Практичний посібник. - АТВТ Донецький Торговий Дім «Донбас», 2000. - 74 c.
Мардар М. Р. Значимість маркетингових досліджень при розробці нових продуктів / М. Р. Мардар // Товарознавець продовольчих товарів. - 2013. - № 3. - С. 63-68
Єгоров Б. В. Наукові основи Формування споживних властівостей НОВИХ зернових продуктов: монографія / Б. В. Єгоров, М. Р. Мардар - Одеса: ТЕС, 2013. - 388 с.
Мардар М. Р. Зърнени храни на основата на цели зърна – продукти за здравословно хранене / М. Р. Мардар // Хранително-вкусова промишленост. – 2013. – № 2. – С. 31-34