https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/issue/feedАктуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення2024-12-14T17:24:08+02:00Жук Вячеславzhukfv@gmail.comOpen Journal Systems<p>В журналі розміщено наукові статті, в яких відображено стан, проблеми та перспективи розвитку фізичного виховання різних верств населення.</p> <p><strong> </strong></p> <p>Призначено для інструкторів, вчителів і викладачів фізичного виховання, тренерів, спортсменів, аспірантів, докторантів, здобувачів вищої освіти, наукових працівників та інших фахівців галузі фізичної культури і спорту.</p>https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305765Формування здоров’я студентської молоді з використанням засобів оздоровчого фітнесу2024-06-07T02:19:51+03:00Тетяна Синицяfcs.sinica@nupp.edu.uaСергій Синицяsinicasv@ukr.net<p><strong>Анотація. </strong>В статті розкрито поняття здоров’я та подано його класифікацію. Обґрунтовано актуальність занять оздоровчим фітнесом, як одним з популярних видів рухової активності. Дослідженнями численної кількості науковців та під час проведеного експерименту підтверджено позитивні зміни в організмі студентів під впливом занять оздоровчим фітнесом.</p> <p><strong>Ключові слова: </strong>оздоровчий фітнес, студенти, здоров’я.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Бейгул І. О., Шишкіна О. М. Застосування кругового тренування на заняттях оздоровчої аеробіки із студентами ВНЗ. <em>Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота</em>, 2018. С. 285-287.</p> <p>Коц С. М., Коц, В. П., Коц В. В. Гіпотонія і здоров’я. In: The 2nd International scientific and practical conference “Innovations in education: prospects and challenges of today” (January 16-19, 2024) Sofia, Bulgaria. International Science Group. 2024. 389 p. 2024. p. 32.</p> <p>Мартинюк, О., Печена, В., Кравченко, К. Аналіз різних підходів до організації фізкультурно-оздоровчих занять методом кругового тренування. <em>Молодий вчений</em>, 2019. (8 (72)), 11-16.</p> <p>Синиця С. В., Синиця Т. О., Шестерова Л. Є., Пятницька Д. В. Вплив занять оздоровчої аеробіки із використанням вправ з єдиноборств на фізичну підготовленість студенток. <em>Єдиноборства</em>. 2024. №1(31). С. 92-102.</p> <p>Синиця, Т. О. Ментальний фітнес як один із сучасних напрямів оздоровчої фізичної культури. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Харків. 2018. С. 227–233. вилучено із <a href="https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/167250">https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/167250</a></p> <p>Шестерова Л.Є., Синиця Т. О. Принципові положення тренувань у оздоровчому силовому фітнесі: <em>зб. тез доп. XXIII Міжнародної науково-практичної конференції «Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи»</em> (6 грудня 2023 р.). Харків, 2023. С. 202-204.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305766До історії легендарного кутового Валерія Лобановського2024-06-07T02:44:08+03:00Олексій Лях-Породькоsportsokol@ukr.net<p><strong>Анотація</strong>. Здійснено аналіз формування історичного контексту легендарного кутового Валерія Лобановського. Проаналізовано спогади очевидців майстерного виконання удару «сухий лист». З’ясовано, хто вплинув на Валерія Лобановського щодо виконання кутового удару.</p> <p><strong>Ключові слова</strong>: Лобановський, футбол, кутовий удар.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Бакаєва Любов. В. Лобановський: Саме тоді, коли грав за збірну команду КПІ, мене помітили і запросили до дублюючого складу київського «Динамо». Режим доступу: <a href="https://kpi.ua/lobanovsky-about">https://kpi.ua/lobanovsky-about</a></p> <p>Лобановський Валерій. М’яч пішов на кутовий. <em>Футбол</em>. 1963. № 13. С. 6.</p> <p>Галинський Аркадій. Його давня мрія. <em>Футбол</em>. 1966. № 3. С. 8-9.</p> <p>«Лобановський зиркнув спідлоба, але шарж підписав»: легенда спортивної журналістики про автограф Пеле, вплив на Броварського і подарунок від Юста. Режим доступу: <a href="https://sport24.ua/uk/football/news/47032-lobanovskiy-zirknuv-spidloba-ale-sharzh-pidpisav-legenda-sportivnoyi-zhurnalistiki-pro-avtograf-pele-vpliv-na-brovarskogo-i-podarunok-vid-yusta">https://sport24.ua/uk/football/news/47032-lobanovskiy-zirknuv-spidloba-ale-sharzh-pidpisav-legenda-sportivnoyi-zhurnalistiki-pro-avtograf-pele-vpliv-na-brovarskogo-i-podarunok-vid-yusta</a></p> <p>Случевський Семен. Режим доступу: <a href="https://sport.politeka.net/uk/383160-zhurnalist-semen-sluchevskiy-rasskazal-chto-valeriyu-lobanovskomu-pomeshalo-stat-vydayushchimsya-igrokom">https://sport.politeka.net/uk/383160-zhurnalist-semen-sluchevskiy-rasskazal-chto-valeriyu-lobanovskomu-pomeshalo-stat-vydayushchimsya-igrokom</a></p> <p>«Удар – пріма!». <em>Радянський спорт</em>. 1963. 23 травня. С. 4.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305767Динаміка показників функціонального стану серцево-судинної системи школярів 9-х класів2024-06-07T02:52:56+03:00Маргарита Мамешинаapfvrvn@gmail.comІрина Маслякapfvrvn@gmail.comАртем Чередниченкоapfvrvn@gmail.com<p><strong>Анотація. </strong>У статті подано дані щодо функціонального стану серцево-судинної системи учнів 9-х класів. Здійснено порівняльний аналіз результатів напочатку та наприкінці року. Виявлена позитивна тенденція до зниження показників, що характеризують функціональний потенціал серцево-судинної системи, у наслідок цього загальний рівень функціонування серцево-судинної системи учнів з нижчого за середній підвищився до середнього.</p> <p><strong>Ключові слова:</strong> фізичне здоров’я, фізична культура, учні 15 років.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Бала Т. М., Сванадзе А. С., Кузьменко І. О. Рівень фізичної підготовленості школярів 10-11-х класів. <em>Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова</em>, 2017. Випуск 6(88). С. 10-13.</p> <p>Бала Т. М., Целуйко Н. М., Костюк А. В., Архипова А. В. Стан кардіо-респіраторної системи та окремих рухових здібностей учнів 16-17 років. <em>Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення.</em> 2018. С. 14-21.</p> <p>Круцевич Т., Трачук С., Нападій А. Планування навчального процесу з фізичної культури учнів середніх класів в загальноосвітніх навчальних закладах. <em>Теорія і методика фізичного виховання і спорту</em>. Національний університет фізичного виховання і спорту України, 2016. Випуск 1. С. 36-42.</p> <p>Мамешина М. А. Диференціація змісту навчальних занять з фізичного виховання з урахуванням показників фізичного здоров’я та фізичної підготовленості школярів 7-9-х класів. <em>Слобожанський науково-спортивний вісник, </em>2020. Випуск 6(74). С. 25-31.</p> <p>Мамешина М. А., Масляк І. П. Диференціація змісту фізичного виховання в закладах загальної середньої освіти на основі моніторингу фізичного стану школярів: [Текст]: метод. посіб. Харків: ХДАФК, 2020. 112 с.</p> <p>Петрова А., Бала Т. Стан кардіореспіраторної системи хлопців 10-11 класів після впровадження варіативного модуля «КРОСФІТ». <em>Слобожанський науково-спортивний вісник</em>, 2020. Випуск 3(77). С. 12-19.</p> <p>Ivanyshyn Iryna, Vypasniak Ihor, Iermakov Sergii, Yermakova Tetiana, Lutskyi Vasyl, Huzak Oleksandra, Cieślicka Mirosława, & Jagiello Marina. The functional state of students depending on the ethno-territorial factor. <em>Physical</em> <em>education</em> <em>of</em> <em>students</em><em>, </em>2022. 26(5): 256-269.</p> <p>Petrova A., Bala T., Masliak I., Mameshyna M. <a href="http://efsupit.ro/images/stories/aprilie2022/Art%20121.pdf">The effect of CrossFit exercises on the physical health level of 16-17-year-old boys</a>. Journal of Physical Education and Sport. 2022/ 22(6): 955-961.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305800Зміна рівня розвитку статичної рівноваги учнів 6-х класів2024-06-07T12:58:52+03:00Анастасія Бугайоваapfvrvn@gmail.comМаргарита Мамешинаapfvrvn@gmail.com<p>У статі подано результати, що характеризують рівень розвитку статичної рівноваги в учнів 6-х класів. Проведено порівняння результатів напочатку й наприкінці року та у статевому аспекті. Встановлено незначне покращення показників, у результаті чого рівень розвитку статичної рівноваги залишився не змінним – вищий за середній. У статевому аспекті суттєвих розрізнень не спостерігали.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305769Дослідження рівня фізичного здоров'я хлопців 9–10 років 252024-06-07T03:18:59+03:00Світлана Герасименкоgerasymenko_svitlana@dspu.edu.uaМарія Домарацькаapfvrvn@gmail.com<p><strong>Анотація.</strong> У статті представлено результати дослідження, яке проводилось серед хлопців 9–10 років. У ході дослідження нами було встановлено рівень фізичного здоров’я хлопців 9–10 років.</p> <p>За результатами дослідження встановлено, що дані розподілу обстежуваних за рівнем фізичного здоров’я дозволяють констатувати, що 47,03% хлопців мають низький рівень фізичного здоров’я, 29,28% – нижчий за середній, 23,69% – середній. Нажаль, серед хлопців 9–10 років, які взяли участь у дослідженні, не було виявлено тих, чий рівень фізичного здоров’я можна характеризувати як вищий за середній та високий.</p> <p>Важливо відмітити, що на рівень фізичного здоров’я хлопців суттєво вплинули значення показників силового індексу та індексу Робінсона.</p> <p><strong>Ключові слова:</strong> молодші школярі, показники, фізичне здоров’я.</p> <p><strong> </strong></p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Апанасенко Г. Л, Волгіна Л. Н, Бушуєв Ю. В. Експрес-скринінг рівня соматичного здоров’я дітей та підлітків: метод. рекомендації. Київ. 2002. 12 с.</p> <p>Ареф’єв В. Г. Диференціація учнів одного класу і статі на однорідні за морфофункціональним станом групи: аналітичний огляд. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова: зб. наук. пр. Київ. 2013. Вип. 13 (40). C. 18–24.</p> <p>Герасименко С. Ю., Романів О. І. Оцінка рівня соматичного здоров’я учнів 9-х класів. Матеріали XII Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії». Збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький. 2015. C. 171–172.</p> <p>Давиденко О. В., Семененко В. П., Трачук С. В. Основи програмування фізкультурно-оздоровчих занять з дитячим контингентом. Київ. 2019. 248 с.</p> <p>Круцевич Т. Ю., Воробйов В. І., Безверхня Г. В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді. К.: Олімп. література, 2011. 224 с.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305771Показники функціонального стану хлопців 9–10 років2024-06-07T03:29:41+03:00Світлана Герасименкоgerasymenko_svitlana@dspu.edu.uaХристина Пуравецьapfvrvn@gmail.com<p><strong>Анотація.</strong> У статті представлено результати дослідження, яке проводилось серед хлопців 9–10 років. За результатами дослідження встановлено, що показники стану серцево-судинної та дихальної систем хлопців у більшості показників знаходяться за межами або біля верхньої межі вікової фізіологічної норми.</p> <p><strong>Ключові слова:</strong> хлопці, функціональний стан, серцево-судинна система, дихальна система.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Герасименко С. Ю., Кундич М. М. Оцінка фізичного розвитку та функціонального стану дітей старшого дошкільного віку. Матеріали X Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії». Збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2015. C. 246–248.</p> <p>Круцевич Т. Ю., Воробйов В. І., Безверхня Г. В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді. К. : Олімп. література, 2011. 224 с.</p> <p>Михальчук А. Д, Семененко В. П. Особливості функціонального стану організму дітей 6-11 років в процесі фізичного виховання. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. Вип. 10 (104). C. 60–64.</p> <p>Семененко В. П, Білецька В. В, Трачук С.В. Характеристика серцево-судинної системи молодших школярів як індикатора функціонального стану організму. Спортивний вісник Придніпров’я, 2017 (1). C. 241–245.</p> <p>Язловецький В. Фізичне виховання учнів з ослабленим здоров'ям. Фізична культура, спорт та здоров'я нації. Київ, Вінниця. 2001. C. 439–443.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305770Сучасні методи моніторингу рівня розвитку спеціальної витривалості баскетболістів2024-06-07T03:27:03+03:00Віктор Корягінviktor.m.koryahin@lpnu.ua<p><strong>Анотація. </strong>Ефективність системи підготовки баскетболістів залежить від ряду факторів, у тому числі і від вдосконалення методики оцінки рівня таких швидкісно-силових якостей, як стрибучість спортсменів і, безумовно, методики оцінки стрибкової витривалості. Визначення таких показників дає можливість ефективно розвивати ці якості у баскетболістів. Висота стрибка баскетболістів має певні специфічні особливості. Головні з них – це швидкість, своєчасність стрибка, точність місця відштовхування, направлення польоту, мінімальна участь рук, серійне виконання стрибків в умовах боротьби під щитом, точність приземлення і готовність до подальших дій. На усі ці специфічні особливості впливають силові, часові характеристики та швидкісно-силові здібності [1–4].</p> <p><strong>Ключові слова</strong>: баскетбол, висота стрибка, моніторинг висоти вистрибування, стрибкова витривалість, стрибучість.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Boichuk R. Iermakov S., Nosko M. Pedagogical conditions of motor training of junior volleyball players during the initial stage. Journal of Physical Education and Sport, 2017; 17(1): 327–334. DOI:10.7752/jpes.2017.01048</p> <p>Koryagin V., Blavt O. Innovative test control technologies in physical education and sports: a monograph. Lviv, Ukraine: Lviv Polytechnic Publishing House, 2019.</p> <p>Koryahin V., Hrebinka H., Prystynskyi V., & Prystynska T. Methodology for Determining the Speed-Power Capabilities of Basketball Players. Physical Education Theory and Methodology, 2022; 22(1): 14–18. DOI: 10.17309/tmfv.2022.1.02</p> <p>Tyshchenko V., Hnatchuk Y., Pasichnyk V., Bubela, O. O., Semeryak Z. Factor analysis of indicators of physical and functional preparation of basketball players. Journal of physical education and sport<em>, </em>2018; 18(4), 269: 1839–1844. <a href="https://doi.org/10.7752/jpes.2018.s4269">DOI: 10.7752/jpes.2018.s4269</a></p> <p>Mancha D., Garcia-Rubio J., Gonzalez J.C., Ibáñez S.J. Physical fitness in basketball players: A systematic review. The Journal of sports medicine and physical fitness, 2019; 59(9). DOI:<a href="http://dx.doi.org/10.23736/S0022-4707.19.09180-1">10.23736/S0022-4707.19.09180-1</a></p> <p>Gomes J. H., Mendes R. R., Almeida M., Zanetti M. C., Leite G., Júnior A. Relationship between physical fitness and game related statistics in elite professional basketball players: Regular season vs. Playoffs. Motriz. Revista de Educação Física, 2017; 23. DOI:10.1590/s1980-6574201700020004.</p> <p>Koryahin V., Dutchak M., Iedynak G., Blavt O., Galamandjuk L., Cherepovska O. The technical and physical preparation of basketball players. Human movement, 2018; 19(4): 29–34.</p> <p>Cengizel E., Cengizel Ç. Comparison of Physical and Motoric Characteristics by Playing Positions in Basketball. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2022; 7: 375–384. DOI:10.31680/gaunjss.1173282.</p> <p>Bassett D.R. Validity and reliability issues in objective monitoring of physical activity. Research Quarterly for Exercise and Sport, 2000; 71: 30–36. DOI:10.1080/02701367.2000.11082783</p> <p>Hotra Z., Mykytyuk Z., Sushynskyy O., Hotra O., Yasynovska O., Kisała P. Sensor systems with optical channel of information transferring. Przeglad Elektrotechniczny, 2010; 86(10): 21–23.</p> <p>Haslinger L., Hehenberger S., Zagar B.G. Capacitance Measurement System for Touchless Interaction. Procedia Engineering, 2016; 168: 737–740. DOI:10.1016/j.proeng.2016.11.265.</p> <p>Koryahin V., Mykytyuk Z., Blavt O., Dolnikova L., Stadnyk V. Didactic Opportunities of Information-Communication Technologies in the Control of Physical Education. Teor. metod. fiz. Vihov, 2020; 20(2): 102–108. DOI: <a href="https://doi.org/10.17309/tmfv.2020.2.06">10.17309/tmfv.2020.2.06</a></p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/306273Вплив вправ кросфіту на показники функціонального стану дихальної системи учнів 16 років2024-06-16T14:41:32+03:00Ангеліна Петроваapfvrvn@gmail.comТетяна Балаapfvrvn@gmail.comЮлія Івановаapfvrvn@gmail.com<p><strong>Анотація. </strong>У статті представлені показники функціонального стану дихальної системи учнів 16 років після впровадження елементів кросфіту в освітній процес з фізичного виховання. Здійснено порівняльний аналіз отриманих даних за статтю. Представлено результати, отримані на початку та наприкінці дослідження.</p> <p><strong>Ключові слова:</strong> освітній процес, підлітки, індекс Скібінської, уроки фізичної культури, рухова активність.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Ажиппо О. Ю., Мамешина М. А. Оцінка функціонального стану кардіореспіраторної системи учнів основної школи. <em>Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення</em>. Харків: ХДАФК, 2019. C. 15–23.</p> <p>Андрющенко Т. Організаційно-методичні умови застосування<br>засобів скіпінгу у фізичному вихованні старшокласників. <em>Спортивний вісник Придніпров’я</em>. 2023. №3. С. 3–10.</p> <p>Бала Тетяна, Петрова Ангеліна. Зміна показників стану дихальної системи дівчат старшого шкільного віку під впливом вправ кросфіту. <em>Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи</em>: збірник<br>тез XXІII Міжнародної науково-практичної конференції, 6 грудня 2023 року. Харків: ХДАФК, 2023. С. 18–19.</p> <p>Борисова Ю., Шкарупіло П. Вплив занять капоейрою на фізичну підготовленість і соматичне здоров'я дітей 15-16 років. <em>Спортивний вісник Придніпров'я</em>, 2017. № 1. С. 113–117.</p> <p>Криворучко Н. В., Масляк І. П. Шляхи підвищення фізичного розвитку та фізичної підготовленості молодого покоління. <em>Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова</em>. Київ, 2016. Вип. 11(81), С. 57–60.</p> <p>Масляк І. П. Вплив аеробіки силової спрямованості на стан кардіореспіраторної системи школярів старших класів. <em>Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова</em>. Київ, 2017. Вип. 1(82), С. 35–38.</p> <p>Нагорнюк В. Ю., Масляк І. П. Вплив воркауту на прояв силових здібностей школярів середніх класів. <em>Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення</em>. Харків: ХДАФК, 2018. С. 194–204.</p> <p>Петрова А. С., Бала Т. М. Динаміка показників функціонального стану дихальної системи дівчат 10–11-х класів під впливом елементів кросфіту. <em>Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення</em>. Харків: ХДАФК, 2022. С. 210–218.</p> <p>Присяжнюк С. І. Динаміка показників серцево-судинної та дихальної систем під впливом фізичного навантаження школярів загальноосвітньої школи. <em>Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова.</em> Зб. наук. пр. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020; 3К(123). С. 345–350.</p> <p>Фізична культура в школі: навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Київ: Літера ЛТД, 2019. 192 с.</p> <p>Garst B. A., Bowers E. P., Stephens L. E. A randomized study of CrossFit Kids for fostering fitness and academic outcomes in middle school students. <em>Evaluation and program planning</em>, 2020. Vol. 83. PMID: <strong>32841825</strong> DOI: <a href="https://doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2020.101856">10.1016/j.evalprogplan.2020.101856</a><u> )</u></p> <p>Kolomiitseva Olha, Prykhodko Ihor, Prikhodko Anna, Anatskyi Ruslan, Turchynov Artem, Fushev Serhii, Hunbina Svitlana, Garkavyi Oleg. Efficiency of Physical Education of University Students Based on the Motivation Choice of the CrossFit Program. <em>Physical Activity Review</em>, 2020. Vol. 8(1), p. 26–38.</p> <p>Petrova A. S., Bala T. M. The change in the level of physical health of 16 – 17-year-old pupils under the influence of crossfit exercises. <em>Knowledge, Education, Law, Management, </em>2020. Vol. 5(33)3, p. 7–14.</p> <p>Petrova Anhelina, Tetiana Bala, Masliak Irina, Mameshina Margarita. The effect of CrossFit exercises on the physical health level of 16–17-year-old boys. <em>Journal of Physical Education and Sport</em>, 2022. Vol. 22(4), Art 121, pp. 955–961.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/306280Показники фізичного розвитку хлопців 9–10 років2024-06-16T15:39:29+03:00Світлана Герасименкоgerasymenko_svitlana@dspu.edu.uaІрина Квітовськаapfvrvn@gmail.com<p><strong>Анотація.</strong> У статті представлено результати дослідження, яке проводилось серед хлопців 9–10 років. У ході дослідження було визначено показники фізичного розвитку хлопців 9–10 років.</p> <p>Дані, які були отримані під час проведення дослідження дають підстави нам стверджувати, що показники фізичного розвитку хлопців знаходились у межах регіональної статевовікової норми, 7,47% хлопців мають високий рівень фізичного розвитку, 5,76% – вище середнього, 78,78% – середній, 7,45% – нижче середнього, 0,54% – низький. Гармонійний фізичний розвиток мають 79,89% хлопців (9 р.), 88,92% (10 р.), дисгармонійний – 20,11% хлопців (9 р.), 11,08% (10 р.).</p> <p><strong>Ключові слова:</strong> хлопці, показники, антропометричні вимірювання, фізичний розвиток.</p> <p><strong> </strong><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Герасименко Світлана, Запара Світлана. Особливості та рівень фізичного розвитку хлопчиків молодшого шкільного віку. <em>Матеріали XI</em><em>V</em><em> Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії».</em> Збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2016. C. 228–230</p> <p>Давиденко О. В., Семененко В. П, Трачук С. В. Основи програмування фізкультурно-оздоровчих занять з дитячим контингентом. Київ: АртЕк, 2019.</p> <p>Давиденко О. В., Семененко В. П., Фандикова Л. О. Основи програмування фізкультурно-оздоровчих занять з дитячим контингентом. Тернопіль, 2003. 185 с.</p> <p>Круцевич Т. Ю. Методичні рекомендації для визначення фізичної підготовленості школярів методом індексів: для вчителів фіз. культури. Київ: Наук. світ, 2006. 26 с.</p> <p>Про невідкладні заходи щодо збереження здоров’я учнів під час проведення занять з фізичної культури, захисту Вітчизни та позакласних спортивно-масових заходів: наказ Мін-ва освіти і наук України № 1008 від 2008 Лист 06 [Електронний ресурс]. Режим доступу: <a href="http://www.mon.gov.ua">http://www.mon.gov.ua</a></p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/306281Розвиток рухових якостей у дітей старшого дошкільного віку засобами художньої гімнастики2024-06-16T15:50:39+03:00Ольга Рябченкоriabchenko.ov@gmail.com<p>У статті проаналізовані методики розвитку рухових якостей у дітей старшого дошкільного віку. Розроблено комплекс вправ для розвитку рухових якостей дітей старшого дошкільного віку, які займаються художньою гімнастикою.</p>2024-05-31T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/306282Ставлення учнів 7-х класів до уроків фізичної культури та їх активність поза школою2024-06-16T16:02:52+03:00Мирон Леушинapfvrvn@gmail.comНаталя Бихунapfvrvn@gmail.com<p>У статті представлено результати дослідження, яке проводилось серед учнів 7-х класів. За допомогою анкетного опитування було визначено ставлення учнів 12-13 років до уроків фізичної культури та їх активність поза межами школами. Встановлено в цілому позитивне ставлення до фізкультурно-спортивної діяльності.</p> <p> </p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/306283Стан зацікавленості учнів середніх класів до уроків фізичної культури побудованих на використанні міжпредметних зв’язків2024-06-16T16:14:44+03:00Анастасія Місішинapfvrvn@gmail.comНаталя Бихунapfvrvn@gmail.com<p>У статті розглянуто відношення учнів середніх класів до уроків фізичної культури, у тому числі до уроків, побудованих на міжпредметній основі. Встановлено в цілому позитивне ставлення опитаних до фізкультурно-спортивної активності, а також переважно прихильність до використання міжпредметних зв’язків з уроком англійської мови.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/307554Сучасні форми спортивно-масової роботи серед учнівської молоді2024-07-02T08:01:22+03:00Олег Калібердаkoleg2010@gmail.comАнатолій Мельниковmeantel21@gmail.com<p><strong>Анотація.</strong> У статті представлений аналіз сучасних форм організації спортивно-масової роботи в закладах загальної середньої освіти через підготовку, проведення та розвиток всеукраїнських змагань серед учнівської молоді «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги».</p> <p><strong>Ключові слова:</strong> фізичне виховання, форми спортивно-масової роботи, учнівський спорт, учнівська молодь, всеукраїнські шкільні ліги.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Про затвердження Стратегії розвитку фізичної культури і спорту до 2028 року. Постанова Кабінету Міністрів України від 04.11.2020 №1089. [Електронний ресурс]: Режим доступу: <a href="https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-2020-%D0%BF#Text">https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-2020-%D0%BF#Text</a></p> <p>Стратегія розвитку фізичного виховання та спорту серед учнівської молоді на період до 2025 року. URL: <a href="https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/07/rozvitku-fizichnogo-vikhovannya-sered-uchnivskoi-molodi-do-2025-rok-1.pdf">https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/07/rozvitku-fizichnogo-vikhovannya-sered-uchnivskoi-molodi-do-2025-rok-1.pdf</a></p> <p>Рекомендації МОН щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки учнівської молоді на період до 2025 року. URL: <a href="http://sportmon.org/wp-content/uploads/2021/02/rekomendacziyi-shhodo-strategichnogo-rozvytku-fizychnogo-vyhovannya-ta-sportyvnoyi-pidgotovky-uchnivskoyi-molodi-na-period-do-2025-roku_compressed.pdf">http://sportmon.org/wp-content/uploads/2021/02/rekomendacziyi-shhodo-strategichnogo-rozvytku-fizychnogo-vyhovannya-ta-sportyvnoyi-pidgotovky-uchnivskoyi-molodi-na-period-do-2025-roku_compressed.pdf</a></p> <p>«Пліч-о-пліч Всеукраїнські шкільні ліги». URL: <a href="https://scl.gov.ua/">https://scl.gov.ua/</a></p> <p>Положення про підготовку та проведення всеукраїнських змагань «Пліч-о-пліч Всеукраїнські шкільні ліги». URL:<a href="https://scl.gov.ua/pdf/plich_o_plich_2324.pdf"> https://scl.gov.ua/pdf/plich_o_plich_2324.pdf</a> </p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/307630Рівень фізичної працездатності хлопців 9–10 років2024-07-02T16:59:23+03:00Світлана Герасименкоgerasymenko_svitlana@dspu.edu.uaХристина Писарapfvrvn@gmail.com<p><strong>Анотація.</strong> У статті представлено результати дослідження, яке проводилось серед хлопців 9–10 років. У ході дослідження було визначено рівень фізичної працездатності хлопців 9–10 років.</p> <p>Фізичну працездатність визначали за допомогою індексу Руф’є за результатами реакції серцево-судинної системи на навантаження, яка передбачає його розподіл на п’ять рівнів: високий, добрий, середній, задовільний, поганий.</p> <p><strong>Ключові слова:</strong> хлопці, показники, рівень, фізична працездатність, індекс Руф’є.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Ажиппо О. Ю., Бала Т. М., Грушка О. О. Оцінка фізичного та рухового розвитку дітей 10-11 років. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Харків: ХДАФК, 2019. С. 7–14.</p> <p>Ажиппо О. Ю., Мамешина М. А. Оцінка функціонального стану кардіореспіраторної системи учнів основної школи. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Харків: ХДАФК, 2019. С. 15–23.</p> <p>Герасименко С. Ю., Ковалів Д. І. Оцінка рівня фізичної працездатності учнів 4-х класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Харків: ХДАФК, 2019. С. 59–64.</p> <p>Герасименко С. Ю., Романів О. І. Оцінка рівня фізичної працездатності учнів 9-х класів. Збірник наукових праць «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії»: матеріали XIII Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Переяслав-Хмельницький, 2015. C. 348–350.</p> <p>Герасименко Світлана, Запара Світлана. Оцінка рівня фізичної працездатності учнів 10-х класів. Збірник наукових праць «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії». Матеріали XII Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Переяслав-Хмельницький. 2016. C. 258–260.</p> <p>Круцевич Т. Ю., Воробьев М. И. Контроль в физическом воспитании детей, подростков и юношей. Київ. 2005. 196 с.</p> <p>Михальчук А. Д., Семененко В. П. Особливості функціонального стану організму дітей 6-11 років в процесі фізичного виховання. Науковий часопис НПУ ім. Драгоманова М. П. Київ. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2018. Вип. 10 (104). С. 60–64.</p> <p>Чижик В., Денисенко Н. Особливості фізичної працездатності школярів та гімназистів при різній організації уроків фізичної культури. Сучасні проблеми фізичного виховання і спорту школярів та студентів України: матеріали Всеукр. наук. конф. Суми. 2005. С. 126–131.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/307634Рівень шкільної мотивації хлопців та дівчат 9–10 років2024-07-02T17:39:36+03:00Світлана Герасименкоgerasymenko_svitlana@dspu.edu.uaХристина Пуравецьapfvrvn@gmail.com<p><strong>Анотація.</strong> У статті представлено результати дослідження, яке проводилось серед хлопців та дівчат 9–10 років. У ході дослідження було визначено рівень шкільної мотивації хлопців та дівчат 9–10 років.</p> <p>Оцінку рівня шкільної мотивації здійснювали за методикою Н. Г. Лусканової </p> <p><strong>Ключові слова:</strong> хлопці, дівчата, рівень, мотивація.</p> <p><strong>Список використаних джерел</strong></p> <p>Ареф’єв В. Г., Єдинак Г. А. Фізична культура в школі: молодому спеціалісту: навч. посіб. Кам’янець-Подільський: Рута; 2007. 248 с.</p> <p>Кожухівський Володимир. Формування мотивації у дітей шкільного віку до занять фізичною культурою. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Харків: ХДАФК, 2020. С. 83−87.</p> <p>Михальчук А. Д. Оцінка шкільної мотивації хлопців та дівчат 6-11 років в процесі фізичного виховання. В: Арзютов Г. М., редактор. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова: зб. наук. пр. Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова; 2018. Вип. 11 (105). С. 91−95.</p> <p>Операйло С. І., Ільченко А. І., Єрмолова В. М., Іванова Л. І., упорядники. Книга вчителя фізичної культури: довідково-метод. вид. Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС. 2005. 464 с.</p> <p>Отравенко Олена. Формування мотивації здобувачів повної загальної середньої освіти до занять кросфіту. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Харків: ХДАФК, 2020. С. 132−138.</p> <p>Пангелова Н., Рубан В., Пангелов Б. Педагогічні умови оптимізації фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями початкових класів сільської школи. Спортивний вісник Придніпров’я. 2020. (1). С. 360−381.</p> <p>Прокоф’єва М. Системний підхід у підготовці майбутнього педагога до реалізації диференційованого навчання. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2011. №. 4 (2). С. 315−322.</p>2024-07-15T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/312435Традиції військово-фізичної підготовки козаків як фундамент національної системи фізичного виховання2024-09-30T01:07:36+03:00Ірина Кузьменкоapfvrvn@gmail.com<p>У статті висвітлені особливості військово-фізичної підготовки запорізьких козаків. Розкриті особливості і різноманіття використання засобів фізичного виховання, спрямованих на тілесне, духовне, психофізичне та моральне вдосконалення воїна.</p>2024-05-31T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/317795Динаміка показників розвитку сили школярів 5-6-х класів2024-12-14T16:22:36+02:00Ганна Москаленкоapfvrvn@gmail.comМаргарита Мамешинаmameshina@khdafk.com<p>У статті представлено дані, що характеризують рівень розвитку сили учнів 11-12 років. На початку року встановлено нижче за середній рівень розвитку сили м’язів черевного пресу в хлопців 11 років, низький – дівчат 11 років та учнів 12 років. Продовж року найзначніше поліпшилися показники розвитку сили в школярів 6-х класів (хлопці – 11,32%; дівчата – 12,30%). За статтю та віком тенденція розрізнення суттєво не змінилася.</p>2024-05-31T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/317805Рівень розвитку координаційних здібностей учнів старшої школи2024-12-14T17:24:08+02:00Артур Пузіраapfvrvn@gmail.comМаргарита Мамешинаmameshina@khdafk.com<p>У статті представлено результати дослідження рівня розвитку координаційних здібностей учнів старшої школи. Здійснено аналіз отриманих даних у віковому та статевому аспектах. Встановлено нижче за середній рівень розвитку координаційних здібностей в учнів 16-17 років. У статевому аспекті виявлено переважно вірогідне превалювання показників хлопців над показниками дівчат. У віковому аспекті спостерігали здебільшого достовірно кращі результати в учнів 17 років.</p>2024-05-31T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024