Вплив специфічної соціальної ситуації на самоставлення підлітків, які перебувають в умовах соціальної депривації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
особистість, самоставлення, підлітки, компоненти самоставлення, модальність, соціальна ситуація, депривація.Анотація
Стаття присвячена теоретичному й емпіричному дослідженню самостав-
лення, наявності зв’язку між модальностями самоставлення підлітків,
які перебувають в умовах соціальної депривації. Розглядається пробле-
ма відображення соціальної ситуації на будові самоставлення, склад-
ність побудови самоставлення, рівень вираженості самоставлення і його
окремих модальностей. Відображається вплив специфічної соціальної
ситуації розвитку, яка створює умови для нерівнобічного формування
структурних компонентів самоставлення, що забезпечує різний рівень
реалізації функцій самоставлення, впливає на особливості зв’язків між
компонентами самоставлення та ступінь інтегрованості компонентів са-
моставлення в єдину систему.
Посилання
Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды : в 2 т. /
под ред. А. А. Бодалева, Б. Ф. Ломова. – М. : Педагогика,
– Т. 1. – 230 с.
Божович Л. И. Этапы формирования личности в онтогенезе /
Л. И. Божович // Вопросы психологии. – 1979. – № 4. – С. 23–33.
Божович Л. И. Личность и ее формирование в детском воз-
расте / Л. И. Божович. – М. [и др.] : Питер, 2008. – 398 с. :
ил., портр., табл. – (Мастера психологии)
Вилицкас Г. К. Самооценка у несовершеннолетних правона-
рушителей / Г. К. Вилицкас, Ю. Б. Гиппенрейтер // Вопросы
психологии. – 1989. – № 1. – С. 45–62.
Выготский Л. С. Основы дефектологии / Л. С. Выготский. –
СПб. : Лань, 2003. – 656 с.
Гозман Л. Я. Взаимосвязь отношения к себе и другим /
Л. Я. Гозман, Ю. А. Алешина // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 14:
Психология. – 1982. – № 4. – С. 21–29.
Кордуэлл М. Психология: А-Я: Словарь-справочник /
М. Кордуэлл. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 1999. – 448 с.
Лисина М. И. Возрастные и индивидуальные особенности
общения со взрослыми у детей от рождения до семи лет : ав-
тореф. дис. … доктора психол. наук : 19.00.01 / М. И. Лиси-
на. – М., 1974. – 123 с.
Лисина М. И. Психология самопознания у дошкольников /
М. И. Лисина, А. И. Силвестру. – Кишинев : Штиинца,
– 112 с.
Малышева С. В. «Образ Я» и представление о сверстнике у
подростков, переживающих одиночество : автореф. дис. ...
канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогическая психо-
логия» / С. В. Малышева. – М., 2003. – 25 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.