Гендерні особливості динаміки Я-концепції студентів в ускладнених життєвих ситуаціях
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
Я-концепція, особистість, психологічна автобіографія, психологічні особливості студентів, студентський вік, ускладнена життєва ситуація.Анотація
У статті представлено результати
дослідження динаміки Я-концепції студентів в ускладнених життєвих
ситуаціях на прикладі екзаменаційної сесії. Визначено основні особли-
вості динаміки самовідношення, самооцінки, самоописів, сприйняття
себе в часі і просторі життєвих подій, самооцінки невротичних проявів у
структурі Я-концепції студентів в ускладненій життєвій ситуації. В ста-
тичних умовах хлопці мають вищі показники із самовпевненості, само-
керування і самозвинувачення, а в дівчат трохи вищі показники з відо-
браженого самоставлення. Також для хлопців характерна більш висока
самооцінка за всіма шкалами, окрім шкали «вродливий», де лідерами є
дівчата. В оцінці подій психологічної автобіографії хлопці є більш опти-
містичні, а дівчата – більш песимістичні. Хлопці мають нижчі показники
з суб’єктивної оцінки невротичних проявів, ніж дівчата.
Посилання
Анцыферова Л.И. Развитие личности и проблемы герон-
топсихологии / Людмила Ивановна Анцыферова. – М.:Изд-
во «Институт психологии РАН», издание 2-е, испр. и доп.,
– 512 с. (Достижения в психологии).
Регуш Л. А. Проблемы психического развития и их предупре-
ждение (от рождения до пожилого возраста) / Л.А.Регуш. –
СПб.: Речь, 2006. – 320 с.
Студент ХХІ века: социальный портрет на фоне общественных
трансформаций: монография / Нар. укр. акад.; под общ. ред.
В. И. Астаховой. – Харьков: Изд-во НУА, 2010. – 408 с.
Титаренко Т. М. Особистість у кризових життєвих ситуа-
ціях / Т. М. Титаренко // Наукові записки ін-ту психоло-
гії ім. Г.С. Костюка. – Актуальні проблеми психології. –
Вип. 19. – К., 1999. – С. 240-247.
Чепелєва Н. Життєва ситуація особистості / Н. Чепелєва //
Основи практичної психології: підручник/ В. Панок, Т. Ти-
таренко, Н. Чепелєва та ін. – К.: Либідь, 1999. – С. 112 – 135.
Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Э. Эриксон. – М.:
Прогресс, 1996. – 344 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.