Гендерні особливості динаміки Я-концепції студентів в ускладнених життєвих ситуаціях

Автор(и)

  • Г.Б. Панфілова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25p

Ключові слова:

Я-концепція, особистість, психологічна автобіографія, психологічні особливості студентів, студентський вік, ускладнена життєва ситуація.

Анотація

У статті представлено результати
дослідження динаміки Я-концепції студентів в ускладнених життєвих
ситуаціях на прикладі екзаменаційної сесії. Визначено основні особли-
вості динаміки самовідношення, самооцінки, самоописів, сприйняття
себе в часі і просторі життєвих подій, самооцінки невротичних проявів у
структурі Я-концепції студентів в ускладненій життєвій ситуації. В ста-
тичних умовах хлопці мають вищі показники із самовпевненості, само-
керування і самозвинувачення, а в дівчат трохи вищі показники з відо-
браженого самоставлення. Також для хлопців характерна більш висока
самооцінка за всіма шкалами, окрім шкали «вродливий», де лідерами є
дівчата. В оцінці подій психологічної автобіографії хлопці є більш опти-
містичні, а дівчата – більш песимістичні. Хлопці мають нижчі показники
з суб’єктивної оцінки невротичних проявів, ніж дівчата.

Посилання

Анцыферова Л.И. Развитие личности и проблемы герон-

топсихологии / Людмила Ивановна Анцыферова. – М.:Изд-

во «Институт психологии РАН», издание 2-е, испр. и доп.,

– 512 с. (Достижения в психологии).

Регуш Л. А. Проблемы психического развития и их предупре-

ждение (от рождения до пожилого возраста) / Л.А.Регуш. –

СПб.: Речь, 2006. – 320 с.

Студент ХХІ века: социальный портрет на фоне общественных

трансформаций: монография / Нар. укр. акад.; под общ. ред.

В. И. Астаховой. – Харьков: Изд-во НУА, 2010. – 408 с.

Титаренко Т. М. Особистість у кризових життєвих ситуа-

ціях / Т. М. Титаренко // Наукові записки ін-ту психоло-

гії ім. Г.С. Костюка. – Актуальні проблеми психології. –

Вип. 19. – К., 1999. – С. 240-247.

Чепелєва Н. Життєва ситуація особистості / Н. Чепелєва //

Основи практичної психології: підручник/ В. Панок, Т. Ти-

таренко, Н. Чепелєва та ін. – К.: Либідь, 1999. – С. 112 – 135.

Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Э. Эриксон. – М.:

Прогресс, 1996. – 344 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Панфілова, Г. (2019). Гендерні особливості динаміки Я-концепції студентів в ускладнених життєвих ситуаціях. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (22). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%p