Особливості статево-рольової соціалізації підлітків з повних та неповних сімей
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
соціалізація, статево-рольова соціалізація, стать, статева роль, підліток, сім’я, ґендер, гендерна ідентичність.Анотація
Cтатя присвячена вивченню осо-
бливостей статево-рольової соціалізації підлітків з повних та неповних
сімей. Емпірично досліджено вплив сім’ї на формування ґендерних ха-
рактеристик підлітка. Окреслено теоретичні підходи до статево-рольової
соціалізації підлітків, психологічні особливості формування гендерних
ролей у дівчат та хлопців. Охарактеризовано роль сім`ї у статево-рольо-
вій соціалізації дітей підліткового віку. Аналізуються статево-рольові
особливості формування особистості підлітка в неповній родині. Вивчено
окремі аспекти взаємин між батьками та дітьми-підлітками. Аналіз ре-
зультатів дослідження дав можливість визначити причини формування
різної ґендерної ідентичності в залежності від батьківського виховання.
Посилання
Андреева Г. М. Социальная психология / Г. М. Андреева. –
М. : Аспект-Пресс, 1996. – 376 с.
Берн Ш. Гендерная психология / Ш. Берн. – СПб. : Прайм –
ЕВРО-ЗНАК, 2001. – 321 с.
Галустян Ю. М. Деякі аспекти гендерної ідентифікації та со-
ціалізації особистості / Ю. М. Галустян, В. П. Новицька //
Український соціум. – 2004. – № 1 (3). – C. 7-134.
Говорун Т. Стать та сексуальність : психологічний ракурс :
навч. посібник / Т. Говорун, О. Кікінеджі. – Тернопіль : Бог-
дан, 1999. – 384 с.
Исаев Д. Н. Половое воспитание детей : Медико-психологи-
ческие аспекты / Д. Н. Исаев, В. Е. Каган. – Изд. 2-е перераб.
и доп. – Л. : Медицина, 1998. – 160 с.
Каган В. Е. Воспитателю о сексологии. – М. : Педагогика,
– 256 с.
Клецина И. С. Гендерная социализация : учебн. пособие / И.С.
Кле цина. – СПб. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 1998. – 240 с.
Кон І. С. Вступ до сексології / І. С. Кон; [пер. з рос. П. Л. Пи-
роженко]. – К. : Либідь, 1991. – 304 с.
Кочарян А. С. Личность и половая роль: Симптомокомплекс
маскулинности/фемининности в норме и патологии / А. С.
Кочарян. – Х. : Основа, 1996. – 127 с.
Кравець В. П. Гендерна педагогіка : навч. посібник / В. П.
Кравець. – Тернопіль : Джура, 2003. – 416 с.
Столярчук Л. И. Полоролевая социализация школьников:
теория и практика воспитания : монография / Л. И. Столяр-
чук. – Волгоград : Перемена, 1999. – 275 с.
Психоанализ детской сексуальности / З. Фрейд, К. Абрахам,
К. Г. Юнг и др.; Пер. с нем. – СПб. : Союз, 1997. – 223 с.
Bem S. L. The measurement of psychological androgyny //
Journal of Consulting and Clinical Psychology. – 1974. –
№ 42. – Р. 115-162.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.