Етапи професійного становлення викладачів вищої школи і їх психологічні характеристики
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%25pКлючові слова:
професійне становлення, викладач, вищий навчальний заклад, психологічна характеристика, розвиток, саморозвиток.Анотація
У статті досліджено етапи професійного становлення викладачів
вищих навчальних закладів. Визначено психологічні характеристики
кожного з періодів. Розглянуто задачі і проблеми розвитку і саморозвитку
викладача, які мають бути вирішені на кожному етапі професійного
становлення.
Посилання
Архангельский С.И. Учебный процесс в высшей школе, его
закономерные основы и методы / С.И. Архангельский. – М.:
Высшая школа, 1980. – 128 с.
Деркач А.А. Акмеологическая среда высшей школы:
Монография / А.А. Деркач, И.О. Соловьев. – Воронеж:
Научная книга, 2007. – 131 с.
Деркач А.А. Развитие аутопсихологической компетентности
государственных служащих / А.А. Деркач, Л.А Степнова. –
М.: РАГС, 2003. – 295 с.
Есарева З.Ф. Особенности деятельности преподавателя
высшей школы / З.Ф. Есарева – Л.: ЛГУ, 1974. – 112 с.
Зеер Э.Ф. Психология профессий /Э.Ф. Зеер. – М.: Акад.
проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 229 с.
Климов ЕА. Психология профессионального самооп
ределения: Учеб. пособие для вузов /Е.А. Климов. – Ростов
на Д.: Феникс, 1996. – 509 с.
Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя
и мастера производственного обучения/Н.В. Кузьмина. М.:
Высшая школа, 1990. – 119 с.
Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Мар
кова. – М.: Междун. гуманитар. фонд “Знание”, 1996. –
с.
Плугина М.И. Психологическое сопровождение обра
зовательной деятельности преподавателей высшей школы в
системе повышения квалификации: Научно методическое
пособие /М.И. Плугина – Ставрополь: РИО ИДНК, 2004. –
с.
Поваренков Ю.Л. Психологическое содержание профес
сионального становления человека /Ю.Л. Поваренков. – М.:
Изд во УРАО, 2002. – 159 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.