Криза ідентичності підліткового віку та її роль у становленні зрілої особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%25pКлючові слова:
ідентичність, криза ідентичності, передвизначеність, дифузія, мораторій, досягнення ідентичності, ідентифікація.Анотація
Стаття присвячується дослідженню кризи ідентичності в
підлітковому віці. Методологічну основу дослідження складають
концепція Е.Еріксона, Дж.Марсіа, погляди Л.Б.Шнейдер, О.М.Ічан
ської, А.Ватермана, Ю.Лановенко, І.Я.Середницької та інших вчених.
У статті криза ідентичності розглядається в контексті теорій, пов’язаних
з вивченням цього феномена, подається власне бачення сенсу кризи
ідентичності підліткового віку у становленні та формуванні зрілої
ідентичності.
Посилання
Довгань О. Специфіка кризи особистості у юнацькому віці //
Психологія і суспільство. – 2004. – №2.
Зливков В.Л. До проблеми дослідження ідентичності
педагога // Соціальна психологія. – 2007. – №2. – С. 127
Зливков В.Л. Самоідентифікація в педагогічній комуні
кації. – К.: Український центр політичного менеджменту,
– 144 с.
Идентичность: Хрестоматия / Сост. Л.Б.Шнейдер. – М.:
Издательство Московского психолого социального
института; Воронеж: Издательство НПО “МОДЭК”,
– 272 с. – (Серия “Библиотека психолога”).
Ічанська О.М. Становлення особистісної ідентичності в
ранньому юнацькому віці: Дис… канд. психол. наук:
00.07/ Національний педагогічний ун т ім.М.П.Дра
гоманова / Ічанська Олена Михайлівна. – К., 2002. – 230 с.
Клочек Л.В. Розвиток процесів ідентифікації і відособлення
у підлітковому і ранньому юнацькому віці: Автореф. дис.
канд. психол. Наук: 19.00.07 / Національний педагогічний
ун т ім. М.П. Драгоманова / Л.В.Клочек. – К., 2005. – 20 с.
Коростелина К.В. Структура и динамика системы соци
альной идентичности: Дис… д ра психол. Наук: 19.00.05 /
Таврический национальный ун т им. В.И.Вернадского /
Карина Валентиновна Коростелина. – Симферополь,
– 446л.+ прилож.
Лановенко Ю. Екзистенціальний зміст суб’єктивного
аспекту юнацької кризи / Ю. Лановенко // Соціальна
психологія. – 2006. – №5.
Панасенко Н.М. Психологія підлітка в сучасній ситуації
соціального розвитку. Пробл. загальн. та пед. психо
логії. – К, 2007. – Т. 9. – Ч. 6.
Попова М.В. Становление персональной идентичности в юно
шеском воздасте: Автореф. дис. канд. психол. наук. – С. 11.
Савина О.О. Особенности становления идентичности в
подростковом и юношеском возрасте//http:// www.new.
psychol.ras.ru/conf/savina.htm
Середницька І.Я. Психологічний аналіз кризи ідентичності
у студентській молоді: Дис… канд. психол. наук: 19.00.01 /
Південноукраїнський держ. педагогічний ун т ім.
К.Д.Ушинського / Ірина Ярославівна Середницька. –
Одеса, 2005. – 287 с.
Середницька І.Я. Автореф. дис... канд. психол. наук:
00.01 / Південноукр. держ. пед. ун т ім. К.Д.Ушин
ського / Ірина Ярославівна Середницька. – Одеса, 2005. –
с.: рис. – укp.
Шнейдер Л.Б. Личностная, гендерная и профессиональная
идентичность: теория и методы диагностики. – М.:
Московский психолого социальный институт, 2007. –
с.
Эриксон Эрик Г. Детство и общество / А.А.Алексеев (науч.
ред); А.А.Алексеев (пер. с англ.). – 2. Изд., перераб. и доп. –
СПб.: Ленато, Фонд “Университет Кн.”, 1996. – 592 с.
Эриксон Эрик. Идентичность: юность и кризис: Учеб.
пособие: Пер. с англ./ А.В.Толстых (общ. ред. и пре
дисл.) – 2 изд. – М.: Флинта и др.., 2006. – 341 с. –
(Библиотека зарубежной психологи).
Эриксон Э. Трагедия личности. – М.: Алгоритм; Эксмо,
– 256 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.