Психологічний аналіз проблеми агресії
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%25pКлючові слова:
психологічний аналіз, концепція, агресія, вікові особливості, агресивна поведінка.Анотація
У статті представлена спроба багатофакторного аналізу проблеми
агресії. Висвітлюються концепції агресії А. Бандури, А. Басса,
Л. Берковіца, Р. Берона, Д. Річардсона, А.О. Реана, Б.І. Кочубея,
О.В. Новикової, А.М. Прихожан. Розглядаються вікові особливості
агресивних проявів.
Посилання
Дубинко Н.А. Влияние когнитивных процессов на
проявление агрессивности в детском возрасте //Вопросы
психологии. – 2000. – №1.
Brunner H.G. et al. Abnormal behavior associated with a point
mutation in the structural gene for monoamine oxidase A //
Sci. 1993. V. 262.
Алфимова М.В., Трубников В.И. Генные основы темпе
рамента и личности // Вопросы психологии. – 2000. – №2.
Кернберг О. Тяжелые личностные расстройства. – М.:
Класс, 2000.
Личко А. Е. Подростковая психиатрия. – М.: Медицина,
– 416 с.
Можгинский Ю.Б. Агрессия подростков: эмоциональный
и кризисный механизм. – СПб, 1999.
Bandura A. Exercise of personal and collective efficacy in
changing societies / Bandura A. // Self efficacy in Chang
ing Societies /Ed. by Albert Bandura. – Cambridge Univer
sity Press, 2002.
Басс А. Психология агрессии // Вопросы психологии. –
– №3.
Берковиц Л. Агрессия: причины, последствия и контроль /
Л. Берковиц. – СПб: Прайм Еврознак; Нева; М.: Олма
Пресс, 2002. – 510 с.
Бэрон Р., Ричардсон Д. Агрессия. – СПб: Питер, 2001. – 352 с.
Аронсон Э. Общественное животное. М: Аспект Пресс,
Хекхаузен Х. Агрессия // Мотивация и деятельность. –
М., 1986. – Т. 1.
Адорно Т. Исследование авторитарной личности. – М.:
Серебряные нити, 2001. – 416 с.
Олпорт Г. Становление личности. Избранные труды. – М.:
Смысл, 2002.
Мясищев В.Н. Понятие личности в аспектах нормы и
патологии// Психология отношений. – Москва – Воронеж,
Роджерс К.Р. Взгляд на психотерапию. Становление
человека / К.Р.Роджерс: [Пер. с англ.] / Общ. ред. и
предисл. Исениной Е.И. – М.: Издательская группа
“Прогресс”, Универс, 1994. – 480 с.
Зимбардо Ф., Ляйппе М. Социальное влияние. – СПб.:
Питер, 2000.
Eagly A.H., Steffen V.J. (1986): Gender and aggressive be
havior: A meta analytic review of the social psychological
literarure. Psychological Bulletin.
Ениколопов С.Н. Терроризм и агрессивное поведение //
Национальный психологический журнал. – 2006, ноябрь.
Овчарова Р. В. Технологии практического психолога
образования. – М.: ТЦ “Сфера”, 2000.
Кочубей Б. И., Новикова Е. В. Эмоциональная устой
чивость школьника. – М.: Сфера,1998.– 96 с.
Прихожан А.М. Тревожность у детей и подростков:
психологическая природа и возрастная динамика.–М.:
МОДЭК, 2000.
Реан А.А., Коломинский Я.Л. Социальная педагогическая
психология. – СПб.: Питер, 2000.
Курбатова Т. Н. Структурный анализ агрессии //
Б.Г. Ананьев и ленинградская школа в развитии совре
менной психологии. – СПб, 1995. – С. 27–28.
Семенюк Л.М. Психологические особенности агрессивного
поведения подростков и условия его коррекции. – М., 1996.
Кон И. С. Психология ранней юности: Кн. для учителя.—
М.: Просвещение, 1989.
Осницкий А.К. Психологический анализ агрессивных
проявлений учащихся // Вопросы психологии. – 1994. –
№3.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.