Розвиток рефлексії студентів у парадигмі соціокультурного підходу

Автор(и)

  • Наталія Михальчук Рівненський державний гуманітарний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0492-9450
  • Ліана Онуфрієва Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2442-4601

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-60.119-140

Ключові слова:

рефлексія, соціокультурний підхід, професіоналізм студентів, професійна спрямованість, комплекс особистісних характеристик особистості

Анотація

Мета дослідження визначається необхідністю дати відповіді на такі запитання: по-перше, наскільки можливим є розвиток професійної рефлексії майбутніх учителів у сучасній системі вищої освіти; по- друге, наскільки забезпечує розвиток професійної рефлексії зростання професіоналізму; по-третє, наскільки залежить специфіка професійної рефлексії від професійної спрямованості та комплексу особистісних характеристик.

Методи дослідження. Для розв’язання поставлених завдань використовувалися такі теоретичні методи дослідження: категоріальний, структурно-функціональний, аналіз, систематизація, моделювання, узагальнення. У якості експериментального методу використовувався метод організації емпіричного дослідження.

Результати дослідження. З метою формування рефлексії студентів у навчальному процесі закладів вищої освіти запропонуємо деякі психологічні принципи, зокрема, принцип протиставлення рідної  та іноземної мов і культур; принцип автентичності навчальних матеріалів; принцип професійної спрямованості студентів, забезпечення іншомовного навчального спілкування під час навчанню читанню англомовних національних історичних текстів; принцип взаємопов’язаностірефлексивних засобів розвитку рефлексії в парадигмі соціокультурного розвитку студентів; принцип поетапності формування соціокультурної компетентності студентів.

Висновки. Педагог з високим рівнем розвитку рефлексії є фахівцем, що опанував високими рівнями професійної діяльністю. Ця особистість свідомо змінює і розвиває себе в ході здійснення діяльності, здатний до внесення індивідуального творчого внеску в професію. Це – людина, яка знайшла своє індивідуальне призначення. Професіонал – це фахівець, здатний стимулювати в суспільстві інтерес до результатів своєї професійної діяльності, підвищувати престиж своєї професії в освітньому просторі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-29

Як цитувати

Михальчук, Н., & Онуфрієва, Л. (2023). Розвиток рефлексії студентів у парадигмі соціокультурного підходу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (60), 119–140. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-60.119-140