Професійна діяльність керівника освітньої установи як сфера становлення його професійної творчості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-62.148-165Ключові слова:
професійна діяльність, професійна творчість, предметні знання, унікальні раціональні рішення, творчі проблемні завданняАнотація
Мета статті – висвітлити особливості професійної діяльності керівника освітньої установи у сфері становлення його професійної творчості.
Методи дослідження. Для розв’язання поставлених завдань використовувалися такі теоретичні методи дослідження: категоріальний, структурно-функціональний, аналіз, систематизація, моделювання, узагальнення.
Результати дослідження. Вважаємо, що професійна творчість керівника є процесом здійснення творчої діяльності, тому що саме професійна творчість спрямована на розв’язання завдань, для яких є характерною відсутність у такій предметній сфері способу розв’язання, або відсутність такого способу у даного суб’єкта управління. Останнє може пояснюватися відсутністю предметно-специфічних знань, необхідних фахівцеві для розв’язання цієї задачі. В процесі реалізації професійної творчості керівник усвідомлює нові для нього знання в якості деякої орієнтовної основи для подальшої розробки способу розв’язання управлінських та професійних задач і завдань. У професійній творчості спочатку керівник знаходиться в деякій невизначеності: немає чітко сформованої можливості для розробки нових предметів виконання професійної діяльності і на їх основі – винайдення способу розв’язання завдання. Такого роду невизначеність зумовлена відсутністю будь-яких інших знань, які чітко детермінуватимуть зазначену розробку.
Висновки. Доведено, що практика творчої професійної діяльності керівника, її відображення в теоретичних дослідженнях дозволяє зробити висновок, що професійна творчість є специфічною діяльністю, яка характеризується за професійним спрямуванням з метою пошуку нових, нестандартних, оригінальних та унікальних раціональних рішень, що фасилітує нове розв’язання особистістю творчих проблемних завдань або задач у професійній діяльності та втілення їх у практику.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Набочук Олександр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.