Про концептуальны положення мультимодальної сугестивної психотерапії.
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%25pKeywords:
навіювання, психотерапія, адаптація, сугестивний вплив, адаптивне мислення, концепція адаптаційної сугестивної модифікації мислення, мультимодальна сугестивна психотерапія, психотерапевтична конфронтаційна сугестія.Abstract
Досліджено деякі теоретичні аспекти муль-
тимодальної сугестивної психотерапії. Показано, що психологічна і
соціальна адаптація людини залежить від особливостей її мислення.
Вивчено можливість розробки концепції адаптаційної сугестивної мо-
дифікації мислення. Встановлено, що при побудові когнітивних пси-
хотерапевтичних моделей мислення доцільно розглядати як відкриту
нелінійну систему-процес, до якої можна застосовувати методологічні
принципи загальної теорії систем. Запропоновано розвивати адаптацій-
ний потенціал мислення за допомогою комплексної мультимодальної
гетерогенної сугестії. Показано, що сугестивний психотерапевтичний
вплив необхідно спрямовувати, в першу чергу, на думки та переконан-
ня. Основним методом психотерапевтичного впливу є конфронтаційна
сугестія. Констатовано, що відповідно до основних положень психо-
терапевтичної конфронтаційної сугестії, існують базові загальнонау-
кові ідеї-принципи, які є антагоністами неадаптивних думок. Ці ідеї-
принципи можна навіювати людині за допомогою прямої та непрямої
психотерапевтичної гетерогенної сугестії. З’ясовано, що добрий пси-
хотерапевтичний ефект дає навіювання ідей-принципів безперервної
мінливості, взаємозв’язку, відносності, необоротності, самоорганізації,
динамічної рівноваги. Зроблено висновки, що в процесі адаптаційної су-
гестивної модифікації мислення необхідно проводити: навіювання базо-
вих адаптаційних ідей-принципів; провокацію стану когнітивного дис-
онансу методом психотерапевтичної конфронтаційної сугестії; запуск
процесу спонтанної адаптаційної модифікації когнітивних структур.
Результатом адаптаційної сугестивної модифікації мислення є покра-
щення показників його реалістичності та креативності.
References
Александров А.А. Психотерапия: учебное пособие / А.А. Александров.
– СПб. : Питер, 2004. – 480 с.
Бурлачук Л.Ф. Психотерапия: Учебник для вузов / Л.Ф. Бурлачук, А.С. Кочарян, М.Е. Жидко. – СПб. : Питер, 2012. – 496 с.
Бек Дж. С. Когнитивная терапия: полное руководство / Джудит Бек. – М. : ООО «И.Д. Вильямс», 2006. – 400 с.
Князева Е.Н.Основания синергетики. Человек, конструирующий себя и свое будущее / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов. – М. : КомКнига, 2006. – 232 с.
Лазарус А. Краткосрочная мультимодальная психотерапия / А. Лазарус. – Санкт-Петербург : Речь, 2001. – 256 с.
Манілов І.Ф. Психотерапевтична конфронтаційна сугестія: базові положення / І.Ф. Манілов // Актуальні проблеми психології. Т.ІІІ.: Консультативна психологія і психотерапія: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України – К.: Логос, 2015. – Вип.11. – С. 170–185.
Манилов И.Ф. Развитие адаптивного мышления с помощью конфронтационной суггестии : [Електронний ресурс] / И.Ф. Манилов // Технології розвитку інтелекту. – 2016. – Т. 2, № 1(12) – Режим доступу: http://www.psytir.org.ua/upload/journals/2.1/authors/2016/Manilov_Igor_Felixovich_Rozvytok_adaptyvnogo_myslennya_za_dopomogoyu_konfrontatsijnoi_sugestii.pdf.
Манилов И.Ф. Суггестивная коррекция дисфункционального мышления: мультимодальный подход : [Електронний ресурс] / И.Ф. Манилов // Технології розвитку інтелекту. – 2016. – Т. 2, № 3(14). – Режим доступу: http://www.psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/issue/current
Холмогорова А.Б. Когнитивно-бихевиоральная психотерапия / А.Б. Холмогорова, Н.Г. Гаранян // Основные направления современной психотерапии. – М. : «Когито-Центр»,
– С. 224–267.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

