Психолого-педагогічний потенціал використання ювілейних культурних і спортивних заходів у тренувальному процесі студентів-каратистів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%25pKeywords:
психолого-педагогічний потенціал, інтерактивні техніки, ювілейні культурні і спортивні заходи, Масутацу Ояма, кіоку-шинкай карате, ката, тамешиварі, студенти-каратисти, спортсмени-герої, зона АТО.Abstract
У статті розглянуто психолого-педагогічний по-
тенціал використання ювілейних культурних і спортивних заходів із
застосуванням інтерактивних технік у процесі підготовки студентів-
каратистів, їх вплив на морально-етичне, психологічне та патріотичне
виховання спортсменів. Наведено систему культурних заходів: вечір
пам’яті Масутацу Оями, доповіді студентів про його життєвий і твор-
чий шлях, музично-літературна композиція, виконання Гімну і Клятви
каратистів, виставка книг М.Оями та видань про його життєтворчість,
представлено колекцію холодної зброї та бойового спорядження япон-
ських воїнів епохи Середньовіччя. Виконано улюблені вправи М.Оями:
цикл формальних вправ карате (ката), тамешиварі (розбивання руками
та ногами дощок) та «Лабіринт сміливості» (складні вправи для досвід-
чених спортсменів, які мають потужний позитивний вплив у процесі
розвитку вольових якостей та становленні особистості студента-кара-
тиста). Продемонстровано художній фільм «Воїн вітру», в якому висвіт-
лено основні етапи біографії майстра східної боротьби М.Оями. Влашто-
вано стенд про еволюцію бойових мистецтв із давніх часів на території
Дикого поля.
Представлено заходи, присвячені пам’яті відомих майстрів спорту,
що загинули смертю героїв у зоні АТО «Пам’яті героїв». У ході заходів
проводилося: вечір-реквієм, доповіді студентів про життєвий, спортив-
ний та бойовий шлях спортсменів-героїв, демонстрація документаль-
них відеофільмів про боротьбу українського народу 2013 – 2014 років,
спортивні показові двобої, виставка книг, вистава «Захисник Батьків-
щини».
З метою підвищення патріотичного виховання молоді акцент зро-
блено на культурно-історичних, літературно-краєзнавчих і мистецтвоз-
навчих паралелях проведення національно-визвольної боротьби на Дон-
басі.
References
Мисакян М.А. Каратэ киокушинкай: самоучитель / М.А.Мисакян. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2004. – 400 с.
Ояма М. Философия каратэ / М.Ояма. – Калининград : Роза, 1993. – 82 с.
Ояма М. Это каратэ / М. Ояма. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2001. – 320 с.
Ояма М. Классическое каратэ /М.Ояма. – М. : Эксмо, 2008. – 256 с.
Роменець В.А. Виховання творчих здібностей у студентів / В.А. Роменець. – К. : Вища школа, 1973. – 96 с.
Тарас А.Е. Боевая машина: Руководство по самозащите / А.Е.Тарас. – Минск, 2004. – 592 с.
Технології роботи організаційних психологів: Навч. посіб. / за наук. ред. Л.М.Карамушки. – К. : Фірма «ІНКОС», 2005. – 366 с.
Уэйнберг Р.С. Основы психологии спорта и физической культуры / Р.С. Уэйнберг, Д. Гоулд / пер. с англ. – К. : Олимпийская литература, 2001. – 336 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

