Психологічні особливості професійної діяльності в системі підготовки майбутніх фахівців
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%25pKeywords:
професійна діяльність, професійно значущі якості, професійні функції, професійне самовизначення, професійні ситуації, стиль діяльності, професійна успішність, суб’єкт діяльності.Abstract
Розглянуто ак-
туальні соціально-психологічні аспекти стану в галузі сучасних профе-
сій, особливості професійної діяльності, пов’язані з задачами, умовами
і специфікою та їх вплив на працівника, його здібності, індивідуальні
якості, особистісні риси.
Показано, що для успішної самореалізації людини в світі сучас-
них професій як ніколи раніше стає необхідним в процесі підготовки
спеціаліста вирішувати наступні задачі: більш чітко визначати сферу
діяльності, відповідної до професійної спрямованості особи, особис-
тим інтересам, здібностям і задаткам;виявляти наявність і рівень роз-
витку професійно значущих характеристик фахівця;знаходити най-
більш оптимальні шляхи і методи для розвитку професійно важливих
якостей;знаходити реальні засоби компенсації якостей, яких бракує
для успішної професійної діяльності.
Визначено, що системна єдність діяльнісного і особистісного підхо-
дів до вивчення професійних якостей розглядає діяльність як найбільш
адекватний спосіб прояву, розвитку і реалізації здібностей і психічних
властивостей, особистісних і характерологічних рис, а професійну ді-
яльність як найбільш впливову на комплекс особистісних якостей.
Встановлено, що професійна підготовка має бути зорієнтована на
визначення вимог, які пред’являються до професіонала, перелік його
базових функцій, які складають зміст професійної діяльності,систему
якостей, що входять в модель фахівця, а також набір професійних ситу-
ацій, з якими може стикатися у своїй діяльності фахівець. Проте це не
означає, що ці вимоги є остаточно визначеними, жорстко зафіксовани-
ми. Функціональний склад діяльності розглядається як гнучка система
обставин, з урахуванням особливостей учасників професійної діяльнос-
ті.
References
Бэкон Ф. Новая Атлантида. Опыты и наставления нравственные и политические / Ф. Бэкон. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1954. –С. 118–119.
Ильин Е.П. Психология индивидуальных различий / Е.П. Ильин. – СПб. : Питер, 2004. – 701 c.
Ірхін Ю.Б. Психологічна підготовка працівників оперативних підрозділів. Навчальний посібник / Ю.Б. Ірхін. – К. : РВЦ КНУВС; ДП Друкарня МВС. – 2007. – 96 с.
Мучински П. Психология. Профессия. Карьера / П. Мучински. – СПб. : Питер, 2004. – 539 с.
Новиков А.М. Постиндустриальное образование / А.М. Новиков. – М. : ЭГВЕС, 2008. – 136 с.
Розумникова О.М. Пол и профессиональная направленность как факторы креативности / О.М. Розумникова // Вопросы психологии. – 2002. – № 4. – С. 111– 125.
Семиченко В.А. Пріоритети професійної підготовки / В.А. Семиченко // Підвищення ефективності навчально-виховної роботи сучасної вищої школи : збірник наукових статей. – Миколаїв : ПСІ КСУ, 2003. – С. 38– 48.
Сковорода Г.С. Пря беса со Варсавою [Вірші. Пісні. Байки. Діалоги. Притчі. Прозові переклади. Листи] / Г. С. Сковорода. – К. : Веселка, 1983. – С. 286–300.
Словарь иностранных слов : [18-е изд., стер.] – М. : Рус. яз., 1989. – 624 с.
Goldstein L, Ford J.K. Handbook of Industrial and Organizational Psychology, 2nd , V. 2., 1991 // Training in Organization, 4th ed. – P.24–65.
O*NET Concept Model: Structural Considerations in Describing Jobs. An occupation Information for the 21st Century: Understanding Work Using the Occupational Information
Network Implication for Research and Practice // Personnel Psychology[ by N.G. Peterson, M.D. Mumford, W.C. Borman, P.R. Jeanneret & E.A. Flieshman, M.A. Campion, M.S. Mayfield, F.P. Morgeson, K. Pearlman, M.K. Gowing, A.R. Lancaster, M.B. Silver, &D.M. Dye]. – 2001. – P. 451 –492.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

