Удосконалення конструкції отворів повітряного охолодження камери згоряння авіаційного двигуна для зменшення викидів і контролю рівномірності температури

Авторы

  • Masoud Hajivand Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, м. Харків, вул. Вадима Манька, 17), Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9990-9761

Аннотация

Поточне дослідження є комплексним числовим аналізом, що стосується рівномірності температури та прогнозування викидів NOx і CO в жаровій трубі кільцевої камери згоряння авіаційного двигуна шляхом геометричних модифікацій, зокрема зміни конструкції первинного охолоджувального повітря, включаючи отвори для ефузійного охолодження. Було досліджено п’ять геометричних конфігурацій із використанням моделювання CFD в ANSYS CFX. Прийнята модель горіння поєднувала хімію з кінцевою швидкістю реакції та модель вихрової дисипації (FRC/EDM). Крім того, моделювалося згоряння рідкого гасу (C12H23) з повітрям після випаровування паливних крапель. Моделювання розпилення використовувало розподіл розмірів крапель Розіна-Раммлера для точного відображення процесу розпилення палива. Було розглянуто як термічні, так і миттєві механізми утворення NOx, тоді як для турбулентності використовувалася модель k-ε. Кільцева камера згоряння реалістичних розмірів із подвійним радіальним завихрювачем повітря була змодельована в 3D CAD для проведення цього дослідження з хорошими, надійними результатами. Контурні графіки розподілу температури та концентрації NOx аналізувалися вздовж осі від центру інжектора. Діаграми рівномірності температури та концентрацій NOx і CO на виході з камери згоряння слугували показниками продуктивності. Моделювання було реалізовано за допомогою двоетапної схеми хімічної кінетики для згоряння гасу та моделі випромінювання P1, яка забезпечила точне прогнозування теплового випромінювання. Однією з основних цілей цього дослідження було порівняння результатів CFD на виході з камери згоряння з газодинамічними та термодинамічними розрахунками, виконаними за допомогою програмного забезпечення AxStream на кафедрі конструкції авіаційних двигунів Харківського авіаційного інституту. Важливо зазначити, що середнє відхилення результатів газодинаміки, отриманих із результатів моделювання AxStream і CFD, було незначним, що підтвердило правильність підходу CFD. Результати свідчать про те, що перепроєктування жарової труби камери згоряння, зокрема конструкцій, пов’язаних із первинними та ефузійними охолоджувальними отворами, значно скоротило викиди NOx і CO. Крім того, ці конструктивні зміни допомогли знизити або покращити рівномірність температури на виході з камери згоряння, що підвищило ефективність і продуктивність згоряння.

Загрузки

Опубликован

2025-03-12

Выпуск

Раздел

Аэрогидродинамика и тепломассообмен